Gå til innhold

Powerbook eller Acer 8100

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei

Jeg sliter litt med å bestemme meg hvike bærbar jeg bør velge:

Apple: Powerbook 17

17-tommers TFT-skjerm

Oppløsning på 1440 x 900

1,67 GHz PowerPC G4

512 MB DDR333-hukommelse

100 GB Ultra ATA/100-harddisk

ATI Mobility Radeon 9700 (128 MB DDR)

Forbedret tastatur med belysning

Gigabit Ethernet

FireWire 400 og 800

2 USB 2

Kombinert analog/digital I/O

DVI- og S-Video utgang

Eller

Acer:TravelMate 8104WLMi -

Windows XP Professional

Intel® Pentium® M 760 (2.0 GHz - 2MB),

Microsoft® Windows® XP Professional Edition (Norsk, Dansk, Eng),

15,4" TFT WSXGA+ (1680x1050),

1024 MB (2x 512),

100 GB, DVD Brenner -

Dual Double Layer

Hvem bør jeg velge?

stedtind

:roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Apple har alltid vært opptatt av "riktig" oppløsning. Hvilket i utgangspunktet var 72 punkter per tomme, fordi det ga et 1:1 størrelsesforhold på bitmap fonter. Det du så på skjermen var likt med det du fikk på skriveren. Idag når man bruker truetype etc. er ikke dette like mye en problemstilling. Skjønt fortsatt ser jeg folk sitte foran skjermen i høy oppløsning og velge for stor skriftstørrelse fordi alt ser så knuslete ut på skjermen, for så å justere det ned igjen når de ser hvor stort det faktisk blir på utskriften.

Idag bruker vel Apple 100 punkter pr. tomme som standard på sine skjermer som de fleste produsenter av desktop skjermer (19" unntatt). Men Apple følger dette på sine bærbare også. 1440x900 på en 17" gir 100 punkter/tomme. Det samme tilbyr for eksempel Dell, men de tilbyr høyere oppløsninger i tillegg. Personlig synes jeg Apple kunne gjort det samme. Da hadde PowerBook vært et mer attraktivt alternativ for meg. Høy oppløsning betyr mer når man driver med programmering.

Geir :)

Skrevet

Jeg har tenkt å bruke den i forbindelse med utdanning innen økonomi og multimedia.

så jeg er avhengig av en data med mye plass,godt med minne og rask klokkehastighet

stedtind

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...