Gå til innhold

bZerk/MIST Multimedia keyboard


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det at man bare kan trykke ned 2 taster samtidig er noe jeg kaller "pipetastatur" (Kommer lyd ifra speakeren hvis du holder inn 3 eller flere over tid) Etter at mitt eldgamle siemens nixdorf tastatur tok kvelden, så har jeg ikke funnet et eneste ET tastatur som ikke er pipetastatur! Dette er alt for dårlig! Kan ikke bruke nitro samtidig som du svinger i bilspill, eller gå på skrå fram mens du skifter våpen, eller liste deg fram, samtidig som du snakker i vt. Håper denne tendensen snur i tastaturmarkedet. :nei:

 

Hvis noen vet av et tastatur som ikke er overnevnte, så hadde det vært veldig kjekt med en pm :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det at man bare kan trykke ned 2 taster samtidig er noe jeg kaller "pipetastatur" (Kommer lyd ifra speakeren hvis du holder inn 3 eller flere over tid) Etter at mitt eldgamle siemens nixdorf tastatur tok kvelden, så har jeg ikke funnet et eneste ET tastatur som ikke er pipetastatur! Dette er alt for dårlig! Kan ikke bruke nitro samtidig som du svinger i bilspill, eller gå på skrå fram mens du skifter våpen, eller liste deg fram, samtidig som du snakker i vt. Håper denne tendensen snur i tastaturmarkedet. :nei:

 

Hvis noen vet av et tastatur som ikke er overnevnte, så hadde det vært veldig kjekt med en pm :)

Tror det har mer med hovedkortet å gjøre. Har ikke opplevd at noen av de siste tastaturene mine har hatt det problemet.

Lenke til kommentar

Min teori er at hovedkortet ikke klarer å motta flere ting om gangen og dersom det blir trykket inn flere taster kommer en pipelyd. Jeg tror ikke det kommer slik lyd av trådløse, forde de ikke klarer å sende flere taster til mottakeren.

Et måte å fjerne dette på er jo å fjerne den lille høyttaleren inni pcen.

 

Correct me if I`m wrong...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har et gammel FACIT tastatur med mekaniske knapper montert

på kretskort, det greier 6 taster i gangen uten å pipe, men det

bråker noe sinsykt, et usb tastatur ska i teorien kunne registerere

mer en 3 taster i gangen

 

vel ToxicMan, Har dette tastaturet og kan bekrefte at det ikke kan

registrere mer en 3 taster i gangen. :(

 

En test av de mest aktuelle tastaturene på markede hadde vært ønskelig (hint, hint)

Lenke til kommentar

Ser ut til at det er mange missforståelser ute å går her.

Det er tastauret som setter begrensningen på hvor mange

taster som kan registreres på en gang, ikke Hovedkortet.

Alle hovedkortene følger samme standarden, (PS2) og det er

det samme hvilket hovedkort en bruker, resultatet blir det samme.

Kort forklart: Hver tast har ikke sin egen inngang på tastaturkontrollern

i tastaturet, de er nemelig koblet i matrise (X og Y) så et tastetrykk

blir registrert som et koordinat, dette forenkler tastaturet veldig mye.

Antall innganger på tastaturkontrolleren blir over halvert, det blir færre

kretsbaner noe som resulterer i billigere produksjonskostnader.

Grunnen til at tastaturet ble slik er rett å slett fordi at da tastaturet

standarden ble bestemt, så var det ingen i sin villeste fantasi kunne

forutse at folk om 20 år, ble å få behov for å kunne holde nede 4+ taster samtidig!.

 

Vist det enda er noen som ikke skjønner det, så er det bare en ting å gjøre:

Slutt å tenk på det, og godta at det er slik det er... vel annet en å prøve å finne et ekte gaming tastatur, med en skikkelig tastaturkontroller i.

Endret av zandro
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Lange utredninger om spilling, spising, basiller og pianolakk kombinert med fettmerker og fettmerkenes usynlighet på matte tastaturer er jo greit å bli gjort oppmerksom på i hygieneundervisningen på barneskolen. Men alle blanke flater blir fettmerket hvis man ikke har vasket hendene. Men har det noe i en test å gjøre? Et fromt håp er at det er absolutt siste gang man nevner fettmerker i ellers ofte utmerkede tester. Det er jo ikke noe poeng at testene skal inneholde mer en det fornuften tilsier. Til alle barn: Ikke pill i nesen heller!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...