Gå til innhold

Får ikke tilgang til data


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tatt ut C disken min og satt den i pcen til dama slik at hu får litt mer GB og rutte med :) men jeg vet at det er noe som ligger på den disken jeg skulle ha hatt, men når jeg prøver og hete det fra C:\Documents and Settings\Ken-Andre\Desktop på den HDDen så kommer jeg ikke inn.

Jeg har også logget meg på som administrator men kommer fremdeles ikke inn. Jeg orker ikke putte disken i min pc forde jeg har så mage disker og det blir mye jobb.

 

Den disken kjører ikke OS et på Pcen den er bare der intil jeg får ut dataen og får formatere den.

Kan noen hjelpe meg ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du hadde tatt deg tid til å lese det som stod i linken jeg hadde postet, hadde du fått svaret tvert :roll:

Får du ikke tilgang til dokumentene dine når du setter disken i en annen maskin eller har tatt ren installasjon av windows

"Problemet" her ligger i NTFS filsystemet og rettigheter. NTFS har muligheter for å hindre uvedkommende tilgang til f.eks filer / mapper o.l.

 

Høyreklikk på mappen / disken (alt etter hva du skal ta over), velg properties, security, advanced, owner, så velger du ditt navn, og velger "replace owner on subfolders and objects"

La maskinen jobbe en stund, og voila, du har full tilgang

 

Les mer om det her : http://support.microsoft.com/default.aspx?...roduct=winxpINT

Dersom du har Windows XP HOME må du starte i sikkermodus for å få tilgang til "security"

MERK : Du må også ha administrator rettigheter for å kunne gjøre det, og enkel fildeling må være slått av. Mer om enkel fildeling

 

 

 

__________________

 

 

vel nå har jeg gjort dette og lest og gjort det som står jeg skal og kan prøve men den vil ikke, men fuck it hvis det skal være så forbanna vansklig og hjelpe til så skjønner jeg ikke at du gidde rog sitte her og kritisere andre og bare post skryte av posten din

Lenke til kommentar

:!: Har du forsøkt å gjøre det som står der da ? Hvilke evt. meldinger får du fram på skjermen da.

Kan ikke skjønne at det er noe vits i å hisse seg opp til enorme høyder for dette da.

 

Du skulle IKKE starte i sikkermodus, men du skulle slå av enkel fildeling for å få dette til.

 

Dette har du heller ikke gjort :

Høyreklikk på mappen / disken (alt etter hva du skal ta over), velg properties, security, advanced, owner, så velger du ditt navn, og velger "replace owner on subfolders and objects"
La maskinen jobbe en stund, og voila, du har full tilgang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...