Gå til innhold

Første dag med DELL 1905FP i hus. Skuffet!


OleNOR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker på om det er etterslep jeg fikk i SWAT4, men ved å stille meg paralelt med en vegg og bevege meg sidelengs så ble den i utgangspunktet klare veggen (ned trappa fra taket, ved vinduet) svært utydelig. Har nå også lest at PVA skjermer sliter spesielt med grå-grå noe veggen er.

 

Testet BFvietnam med point of existence mod, med gammel skjerm igjen. Fikk da helt klart se at det var mye etterslep med DELL skjermen, spesielt i Apache'n. Når jeg i den beveger meg i svak sirkel inn mot mål for å ta dem ut, så ser jeg ikke en dritt av stridsvogner og folk. blir helt utydelig. Med crt ser jeg klart hva som er på vei inn mot mitt sikte.

 

I hvor stor grad denne typen etterslep, bluring gjelder alle LCD skjermer har jeg for lite erfaring til å si noe om. Noe vil det vel være siden det ut fra alle artikler jeg har sett, enda er langt igjen til crt nivå.

 

Vil også helt avslutningsvis si at jeg ikke er en utpreget spiller med store krav til frames og lignende. Tror heller ikke jeg er svært sensitiv for etterslep ol.

Lenke til kommentar

La oss si det slik...at det blir blurry i det hele tatt er egentlig en gåte for meg. Da jeg ikke kan se spor av etterslep på min gamle 25ms LCD. Så riktig anntydning til noe som kan tolkes som etterslep med den balltesten..men dette var øsynlig om jeg ikke hadde øynee ti cm fra skjermen og stirrer der jeg hadde fått vite at etterslepet skulle finnes.

 

At det blir blurry i BFV....?..merkelige greier da. Eneste gangene jeg har sett blurry på den måten du beskriver det må ha vært med de grønnlige skjermene dem hadde på laptopper for 10 år siden.

 

Merkelig hvor forskjellig folk skal oppleve etterslep da

Lenke til kommentar
La oss si det slik...at det blir blurry i det hele tatt er egentlig en gåte for meg. Da jeg ikke kan se spor av etterslep på min gamle 25ms LCD.

 

Samme erfaring som OleNOR: (og det var med en 8ms skjerm).

 

For meg er det en gåte at det er mulig å unngå å se etterslep i spill med en lcd..

Men vi er tydeligvis meget forskjellige på dette punkt!

 

I BFV er det ikke så lett å se etterslep; miljøet er for mørkt. Ta heller et ørkenbrett i DC (BF1942 mod) og sirke med et heli eller beveg deg sidelengs i nærheten av vegger eller ande texturer.

 

Hvis Gamer73 ikke ser etterslep på en 25ms må han rett og slett blitt vant til det, går man rett fra en crt til en lcd var det iallefall ikke særlig vanskelig å legge merke til..

 

mvh r.

Lenke til kommentar
Da var angreretten registret hos dell.

 

Hadde i utgangspunktet lyst til å få 2005FP i bytte med pristillegg. Men det gikk ikke hos dell, så det ble ordinær angrerettsak.

 

Får sitte litt til på gjerdet nu med min 97 mod samsung 17" :(

Ringte inn og sa at jeg ville benytte meg av angreretten på den. Men får du et brev i posten hvor det står forklart hvordan du skal sende tilbake skjermen? Det var slik jeg fattet det iværtfall.

Lenke til kommentar

Fikk beskjed om at jeg ville motta et brev som gav meg kontaktopplysninger til linjegods som ville komme til meg og hente skjermen. Akkurat slik jeg fikk den levert.

 

Må her si at returordningen til Dell er en av grunnene til at jeg var positiv til å kjøpe skjermen fra dem. De er store og profesjonelle, ergo lite problemer (så langt).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Slik jeg ser det så er det absolutt ingen tvil. skal du spille med ny skjerm, og da mener jeg alle slags spill. så bør du holde deg langt unna den skjermen. Har 2001fp nå, så jeg kan sammenligne. Var ikke noe imaginert med ettersleppet, det var massivt!

 

Bare for å gjenta meg til det kjedsommelige. Testen til Hardware.no er totalt missvisende og bør ignoreres. Årsaken kan være flere ting. Men i frankrike dukket det nylig opp en 1905 med mva panel fra et annet firma (AUO.. et eller annet) så Dell har ikke vært helt konsise på dette området. (en kan lese mer om dette og hvordan en kan se det på sin egen skjerm, HER)

 

PS: returen gikk greit og fikk alle pengene tilbake, til og med frakten, så det kostet meg kun en telefon til Dell.

Lenke til kommentar

Vel, jeg er en av dem som bestilte denne skjermen under forrige kampanje da det var 20% avslag, surt i seg selv at den nå er 500,- billigere, men sånn er det jo alltid...

 

Har vært fornøyd, og er det egentlig fortsatt, men føler meg alikevel litt lurt: Jeg har ihvertfall fått AOU-panelet

www.auo.com/auoDEV/products.php?sec=monitor&func=info&product_id=8&items_id=1

 

Når det gjelder baklys synes jeg ikke dette er så verst:

http://home.no.net/famlande/images/dsc00046.jpg

 

Har ikke vært plaget av det i bruk, og digitalkameraet fanger opp mer lys enn jeg klarer å se..

 

Foreløpig har jeg ikke sett noen døde pixler og jeg leter heller ikke etter dem..at pixlene på en 19-tommer er for store er jo også en personlig mening...

 

Etterslepet er tydelig på brett 3 i bubble-trouble med den røde ballen, anslår det til å være 3-4 mm på det meste, ellers har jeg ikke merket det.

 

Nå er ikke jeg en heavy-gamer, men håper ikke at dette vil plage meg mye framover. Har jo vært fornøyd til nå. Retur er ikke mulig siden det er over 2 uker siden jeg fikk skjermen, og Dell har vel ikke egentlig levert noe annet enn de lovet heller? Kan vel ikke klage pga. at de har byttet panel?

 

AOU-skjermen har et opplyst grå-grå responstid på 8ms, det er vel ikke så halvgalt, men etter hva jeg da forstår er det en helt annen type skjerm enn den opprinnelige samsungen?

Endret av Muntiadok
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...