Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Har et par "problemer" med en ny maskin


Anbefalte innlegg

Har et par problemer med maskinen så jeg prøver meg her. saken er sånn at når jeg starter maskinen er maskinen litt treig under oppstart syns jeg, for denne feilmeldingen: PXE Boot Fails With "PXE-E53: No Boot Filename Received" så tar det en stund før maskinen kommer inn i windows, skjønner ikke helt hva dette er for noe, fant en side på nettet om dette men vet ikke hva jeg skal gjøre.( problem 1) :

http://h18013.www1.hp.com/products/servers...e/00000116.html

 

 

Da jeg skulle begynne å spille CS steam på maskinen (Første gang på denne maskinen) fikk jeg opp følgende feilmelding: loadTGA: only type 2 and 10 targa RGB images supported. (Problem 2)

 

Under oppstart viser det at rammen min er bare på 200mhz da jeg egentlig har en brikke på 400mhz av type Twinmos 512 pc3200 400mhz.? ( problem 3)

 

 

I lokal tilkobling viser windows at hastigheten er på 10.00Mbps da jeg har 1000Mbps nettverkskort på HK??. ( Problem 4)

 

 

Beklager rotete forklaring, håper dere kan hjelpe meg med dette.

 

 

Har følgende spec:

AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz

Sapphire Radeon 9600PRO Advantage 128MB

Western Digital Caviar 200GB 8MB cache 7200RPM

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5

MSI K8NM FISRB nForce3 250,SATA,GbLAN,m-ATX,Raid

Q-Tec Mini/Desktop tower TC-Micro

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3: Hva har du i andre enden av nettverkskabelen din? Sannsynligvis har du en 10mbps switch eller modem i andre enden. Nettverket går ikke fortere enn "det svakeste ledd". Hvis du har et gigabitkort i andre enden også, bør du prøve med en annen kabel (gjerne cat6)

Lenke til kommentar

1. Under boot sequence har jeg kun HD resten er disabled, finner ikke noe inne på bisoen om oppstart fra nettverk :(

 

2. Jeg bor på en studentby i Oslo, er ikke sikker på hastigheten her.

 

3. altså hvis maskinen leser minnebuss 200mhz tilsvarer det 400ddr? altså det er ikke noe galt?

 

leser minnebus 200):400ddr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...