Gå til innhold

lav fps i hl2 og cs source

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

jeg har ikke spilt hl2 dm eller cs source på lenge pga ekstrem lav fps. jeg hørte at det skulle komme en oppdatering som fikset dette probleme men har ikke kommet noen(er 1 måned sia jeg hørte det). så jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre. har ca 30 fps uansett åssen grafikk jeg kjører på. :cry:

800x600 alt på low=30fps

1280x920 alt på high(2xaa og 4xaf)=30 fps.

med andre ord en feil.

hardware.

xp2600+ :blush:

1024mb ram

geforce 6600gt :love:

hadde mye høyere fps med mitt gamle radeon 9600,så da er det noe feil.

har prøvd masse forskjelige drivere, re instalert steam. har til og med formatert pc en (ikke pga cs og hl2) men fps en er like lav. begynner å bli kjedelig å ikke få spilt det beste spillet som finnes :mad:

noen som vet hva jeg kan gjøre?

ps. vet det har vært en tråd om dette før men starter en ny en likevell. så bare steng den vis dere vil :yes:

Endret av mr.nauz
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

en feil jeg jeg gjorde var dette, installerte nye drivere opp til flere hundre ganger fordi fps lå på 50, ble drit frustrtert så merket jeg en ting, vær gang du insallerer en ny driver så setter driveren på "Clone" instillingen på tv ut, hvis du har tv ut da så klart. Da mister du masse fps. Hørtes nesten sånn ut på deg dette her.. Ta en titt på instillingene dine du

Skrevet
Kan være et OpenGL / Direct 3d(?) problem....

vsync kan også være problemet

takker for alle svar. vsync er ikke problemet den er av. ska sjekke instillingene da jeg kommer hjem på tirsdag. :yes:

Skrevet

Du får ikke værre fps av vsync. Samme hvor mye det står du har, får du ikke mer enn hvis du hadde hvis du hadde hatt vsync på.

Skrevet
Har du formatert og lagt inn de nyeste nvidia driverene?

nye drivere :dribble: er lenge siden jeg sjekka der sist så takk for tipset. legger de inn nå jeg kommer hjem.

Skrevet (endret)

Du får ikke værre fps av vsync. Samme hvor mye det står du har, får du ikke mer enn hvis du hadde hvis du hadde hatt vsync på.

mhm, nå som jeg tenker på det, skjønner jeg ikke hvorfor jeg skrev vsync der...

uansett - hadde problemer med lave fps i 1.6, og det løste seg da jeg valgte direct3d istedet for opengl

EDIT: kom på det nå - med vsync er fps'en låst til 30 - er den ikke?

Endret av SGE7000
  • 2 uker senere...
Skrevet

med vsync er fps'n låst til 60 bilder i sekundet. Så nei.. Er ikke vsync som er problemet. Har du lignendes problemer i andre spill, hvor du har dårlig fps?

Skrevet
med vsync er fps'n låst til 60 bilder i sekundet. Så nei.. Er ikke vsync som er problemet. Har du lignendes problemer i andre spill, hvor du har dårlig fps?

nei kun i hl2 og css(source engine) får 8300 poeng i 3d mark 03 :yes:

• 2 uker senere...
Skrevet
en feil jeg jeg gjorde var dette, installerte nye drivere opp til flere hundre ganger fordi fps lå på 50, ble drit frustrtert så merket jeg en ting, vær gang du insallerer en ny driver så setter driveren på "Clone" instillingen på tv ut, hvis du har tv ut da så klart. Da mister du masse fps. Hørtes nesten sånn ut på deg dette her.. Ta en titt på instillingene dine du

Jeg har også samme problemet

hadde bedre fps med fx5200..

Jeg har 2,5ghz 512ram og 6600gt...

Hvor finner jeg clone saken inne på driver-menyen?

Skrevet (endret)

Start-->kontrollpanel-->Administrative verktøy-->Datamaskinbehandling

og se under "Enhetsbehandlig"

om du finner gule spørsmålstegn,mangler den driveren!

høyreklikk og "oppdater driver"

(om ikke windows finner driver, må du laste de ned fra nettet, eller finne driver på installasjon-cden) ;)

Edit: husket du å avinstallerer radeon 9600 driveren før du plugget i nvidia kortet?

Endret av galaxee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...