Gå til innhold

Bra tilbud på servere?


Anbefalte innlegg

Har fått en del (tilsynelatende) rimelige tilbud på en del servere som skal fasest ut av en større bedrift. dessverre er ikke informasjonen om maskinene så altfor utfyllende, og min erfaring med servere er heller ikke allverden, så derfor tenkte jeg at jeg skulle slenge ut et par-tre av tilbudene her, og høre hva folk får ut av det:

 

(Alle prisene er eks. mva.)

 

PC,DESKTOP,PRECI.WS450,DELL

P4,2X3,06GHZ

HD: 120GB

Minne: 2GB

Pris: kr 3 600

 

PC,DESKTOP,PRECI.WS650,DELL

P4,2X2,8GHZ

HD: 146GB (scsi)

Minne: 2GB

Pris: kr 3 200

 

PC,DESKTOP,PRECI.WS450,DELL

P4,2X3,2GHZ

HD: 120GB

Minne: 2GB

Pris: kr 2 800

 

I mine ører høres dette ut som rimelige priser. Eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig gode priser det.

om du kjøper alle tre maskinene så betaler du mindre enn kva cpuene i berre den minste koster.

Og dei er tallknusere deluxe

Hadde to av den 3.06GHz modellen som tallknusere til folding@home nokre veker i sommar og eg gjorde kvantehopp kvar gong.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
De er ganske rimelige ja. :) Er det mulig for meg å kjøpe en? ;)

dessverre så vil det stride mot de vilkårene som firmaet har satt for salg av PC'ene... Ikke at jeg bryr meg så altfor mye, men har allerede en kompis som også er interessert, så jeg kan nesten ikke tøye grensene for mye...

 

Og forresten... bare 2gb ram hos dell.no koster ca. 6000 kr.

 

Tror det er snakk om PC2700 minne i de fleste eksemplene, uten at jeg på noen måte er sikker på det. (Var vanskelig å finne noe særlig på nettet ang. disse maskinene). Dessuten er det jo brukte maskiner også dette her. Det er litt viktig å poengtere..

 

 

...om du kjøper alle tre maskinene så betaler du mindre enn kva cpuene i berre den minste koster.

 

Høres lovende ut.. Spørs vel ikke om jeg blir nødt til å fleske til :)

Lenke til kommentar
Absolutt gode priser, hadde jeg fått tilbudet hadde jeg gledelig kjøpt en for å si det slik.

Slenger inn et par ordrer i dag tenker jeg. Sikler på den med 146GB Scsi må jeg innrømme... :dribble:

 

Nå er vel strengt tatt ikke disse maskinene du listet opp servere, men arbeidsstasjoner.

Hint: WS = Workstation på "Dells'k"

 

Nå er jeg dessverre ikke flytende i Dells'k vet du! Så bare at ca. halvparten av maskinene i listen jeg fikk tilsendt hadde Scsi, samtidig som jeg assosierer doble prosessore med servere. Regner uansett med at de vil egne seg til serverbruk med de spesifikasjonene de har uansett...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...