Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Alle Som har Speed Touch 510 (den nye) Se HER !


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått tilsendt dette av telenor, men jeg får ikke lasta ned noen ting verken fra Edonkey eller noe annet PEER2peer network.

 

Får Unreachable STAUS hele tiden. Telenor sier bare at jeg må åpne noen porter TCP Og UDP tror jeg det var og så hjelper de meg ikke videre Mother FUCKERS.

 

Så jeg fikk oppgitt en ip adresse til ADSL/Router modemet og gikk inn på NAPT innstillinger ,men jeg fatter ikke hva jeg skal taste inn.

 

Er det noen som kan hjelpe meg med Nettverksproblemet mitt. ??

 

Akkurat som det sperrer hele tiden når jeg surfer også bildene kommer treigt ja allt går veldig treigt (har 2mbit linja fra telenor så det burde ikke gå treigt). Men jeg får ikke lasta ned en dritt.

 

Noen som har peiling. Setter stor pris på det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har akkurat fått tilsendt dette av telenor, men jeg får ikke lasta ned noen ting verken fra Edonkey eller noe annet PEER2peer network.

 

Får Unreachable STAUS hele tiden. Telenor sier bare at jeg må åpne noen porter TCP Og UDP tror jeg det var og så hjelper de meg ikke videre Mother FUCKERS.

 

Så jeg fikk oppgitt en ip adresse til ADSL/Router modemet og gikk inn på NAPT innstillinger ,men jeg fatter ikke hva jeg skal taste inn.

 

Er det noen som kan hjelpe meg med Nettverksproblemet mitt. ??

 

Akkurat som det sperrer hele tiden når jeg surfer også bildene kommer treigt ja allt går veldig treigt (har 2mbit linja fra telenor så det burde ikke gå treigt). Men jeg får ikke lasta ned en dritt.

 

Noen som har peiling. Setter stor pris på det

 

se på online.no sine sider da

 

ligger under kundeservice og veiledninger da

Mother FUCKERS.

pass på språkbruken din litt

 

 

http://www.online.no/kundeservice/veiledni...apneporter.html

 

her er linken da

Lenke til kommentar

Joa Har gjort det flere ganger og gått igjennom det FLERE ganger med de på telefonen i TELENOR. Men de sier at de ikke kan hjelpe meg og at jeg må snakke med PRODUSENTEN av SpeedTOUCH som seff er i utlandet. Og HellNiggah om jeg gidder å ringe til utlandet.

 

Dette burde være så enkelt ,men jeg vet ikke hva jeg skal taste i oppsettet av modemet på. Det er sikkert flere her inne som har samma modemet. Ip Adressen er 10.0.0.138 og så kommer du inn på speed touch modemet. Og der er det noe som heter NAPT innstillinger som man skal taste TCP UDP, min ip og outgoing ip osv. Jeg vet ikke hvordan jeg gjør dette. ?

Lenke til kommentar
Og der er det noe som heter NAPT innstillinger som man skal taste TCP UDP, min ip og outgoing ip osv. Jeg vet ikke hvordan jeg gjør dette. ?

vi har ikke support på dette da , du må jo selv finne portene til det programmet du skal bruke . se veiledninger på dc eller bittorrent program.

goggle

 

men man må lese da

Lenke til kommentar
Har akkurat samme modemet..har aldri behøvd og åpne noe som helst for Bit torrents DC++ el.l program...

Og hadde du tatt en litt bedre tone så hadde kanskje folk giddet og svart deg..så nå kan du bare bruke google.

 

End

:dontgetit: Litt humor må en ha i hverdagen. Alle er så jeska seriøse hele tiden. Loose up LITT !! :D

Lenke til kommentar

Slik står det i Advanced/NAPT

 

NAPT properties:

 

Protocol: (her kan jeg velge mellom TCP/UDP

 

Inside IP: (her skal min ip stå, den finner man i et DOS vindu når man kjører ipconfig.

 

Outside IP: (ANER IKKE, men det står 0.0.0.0 der fra før av).

 

Inside Port: (dette er vel 4662 som det står i Edonkey/Options/Network på TCP)

 

Outside Port. (dette er 9430 i UDP i Edonkey)

 

 

Men det som er merkelig er at broren min og jeg bytter bare internet kabel når feks jeg skal på internet eller han skal på internet (jeg 2etasje han første.)

 

Men han får tilgang med engang og han kan laste ned MEN IKKE JEG !?. Plus at han får surfet normalt og raskt mens jeg får nesten ikke fram bilder eller så går det synsvakt TREIGT.

Endret av Ibizaonice
Lenke til kommentar
Har samme modem! fjærn hele ruter funksjonen i modemet å logg på med en egen ruter! trenger du aldri å åpne porter i modemet mer men bare i den externe rutern! sleit i en uke med det der da jeg ikke visste at modemet hadde en ruter i seg!.:(

BESTE INNLEGGET I HELE DAG thx man :w00t: .

 

Now, hvordan gjør jeg det ? :hmm::D

Lenke til kommentar
Slik står det i Advanced/NAPT

 

NAPT properties:

 

Protocol: (her kan jeg velge mellom TCP/UDP

 

Inside IP: (her skal min ip stå, den finner man i et DOS vindu når man kjører ipconfig.

 

Outside IP: (ANER IKKE, men det står 0.0.0.0 der fra før av).

 

Inside Port: (dette er vel 4662 som det står i Edonkey/Options/Network på TCP)

 

Outside Port. (dette er 9430 i UDP i Edonkey)

 

 

Men det som er merkelig er at broren min og jeg bytter bare internet kabel når feks jeg skal på internet eller han skal på internet (jeg 2etasje han første.)

 

Men han får tilgang med engang og han kan laste ned MEN IKKE JEG !?. Plus at han får surfet normalt og raskt mens jeg får nesten ikke fram bilder eller så går det synsvakt TREIGT.

Harke tenkt tanken at den møkkamaskinen din er stappa full me spyware/firewall/somewhat crap , og at problemet faktisk ikke er routeren .. siden andre kan bruke linja helt fint via samme modemet/ruteren ? :)

 

Loosen up yorself, bitch

Lenke til kommentar

Det er ikke riktig at Inside port skal være 4662, og Outside port er heller ikke 9430.

 

For å få disse programmene til å virke, så må du lage 2 regler i NAPT oppsettet, et for port.

 

I regel 1 setter du Outside port 4662, inside port 4664, protocol TCP

 

I regel 2 setter du Outside port 9430, outside port 9340, protocol UDP.

 

 

Outside IP: De aller fleste modem/routere har en eller annen status meny, der kan du se hva Outside IP er.

Lenke til kommentar

Ibizaonice:

 

Retningslinjene nr.1:

Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger.

Pass på språkbruken selv om dere er forbannet og hater den tingen over alt i hele verdenen.

Stikk hode ut av vinduet og rop og skrik hva en dere vil, men skriv litt ordentlig her på forumet.

Takk :=)

Lenke til kommentar

Lukter stengt av denne tråden på lang avstand...

 

Men, for å gjøre det hele enkelt: Disse Speedtouch routerene støtter Universal Plug and Play (UPNP), noe som også Windows XP gjør. Hvis man aktiverer UPNP i routeren, så vil Windows XP åpne de porter som behøves. Du kan også sette default server til å være IP adressen på din PC.

 

Men jeg tipper xB^ er inne på noe vesentlig; PC-en din kan være full av ad/spyware siden det fungerer som det skal på en annen PC.

 

Edit: Post? Tråd!

Endret av Spirograf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...