Gå til innhold

Tregt minne (lurt?) på Asus GeForce 6800 GT


xB^

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Så tilfeldig på spesifikasjoner på kortet jeg just bestilte .. på både mpx/komplett.no MPX / Komplett så står det på ram speed - 700 MHZ .

 

Mens på denne siden - Specs står det sån derre standard specs på GT og ultra der står det 350 på core og 1000 på ram ..

 

Har jeg gjort et dårlig kjøp ? Føler meg på en måte litt lurt.. når finner ut at mem speeden er klokket såpass mye under standard.. 300 mhz er jo ganske mye i grunn.

 

Håper på kjap respons!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da tenker du sikkert på GT versjonen med 128MB DDR1 minne istedet for 256MB GDDR3 minne som er standard for GT. Det er lavere klokket som du sier men du er nok ikke blitt lurt du har bare fått kortet endel billigere enn et vanlig GT kort ville kostet.

Hmm ja det er jo rimelig 2749,- men når det koster ca 3300 for 256mb gddr 3 1000 mhz minne på andre kort.. tror jeg jeg vil oppgradere heller da .

Lenke til kommentar
Det er jo ett 6800 med åpne pipelines. Du vil nok få en bedre spillopplevelse med 256 GDDR3 minne :!:

Står nå 6800GT på selve chippen .. og minnet er Hynix 2,2 ns ikke 2,8 som har vært før som er rated til 700 mhz.. så jeg skal ta å teste litt åssen kortet FAKTISK yter, før jeg begynner bitche på mpx :)

Lenke til kommentar
Det er jo ett 6800 med åpne pipelines. Du vil nok få en bedre spillopplevelse med 256 GDDR3 minne  :!:

Står nå 6800GT på selve chippen .. og minnet er Hynix 2,2 ns ikke 2,8 som har vært før som er rated til 700 mhz.. så jeg skal ta å teste litt åssen kortet FAKTISK yter, før jeg begynner bitche på mpx :)

Du har fått et 6800GT ja, men med DDR1 minne.

Hvis du er så usikker, sjekker du selv på klokken på kortet. Men du skal nok klare opp mot 900MHz på minneklokken tenker jeg..

Skal du ha et "ekte" GT, så må du nesten gå på et Club3D til rundt 3000..

Men du må jo uansett ha visst hva du bestilte..?

Lenke til kommentar
Det er jo ett 6800 med åpne pipelines. Du vil nok få en bedre spillopplevelse med 256 GDDR3 minne  :!:

Står nå 6800GT på selve chippen .. og minnet er Hynix 2,2 ns ikke 2,8 som har vært før som er rated til 700 mhz.. så jeg skal ta å teste litt åssen kortet FAKTISK yter, før jeg begynner bitche på mpx :)

Selv om det står 6800GT er det i bunn og grunn ikke det siden det er under referanseverdiene på kortet..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er lurt å lese sticky først..

Asus 6800 "GT" 128MB skiller seg ut.. i negativ retning..

Har det selv.. fikk det "billig" fra bruktmarkedet... det yter greit nok.. ref. "siggen" min... (klokket til 400/800).

Lenke til kommentar
Det er jo ett 6800 med åpne pipelines. Du vil nok få en bedre spillopplevelse med 256 GDDR3 minne  :!:

Står nå 6800GT på selve chippen .. og minnet er Hynix 2,2 ns ikke 2,8 som har vært før som er rated til 700 mhz.. så jeg skal ta å teste litt åssen kortet FAKTISK yter, før jeg begynner bitche på mpx :)

Du har fått et 6800GT ja, men med DDR1 minne.

Hvis du er så usikker, sjekker du selv på klokken på kortet. Men du skal nok klare opp mot 900MHz på minneklokken tenker jeg..

Skal du ha et "ekte" GT, så må du nesten gå på et Club3D til rundt 3000..

Men du må jo uansett ha visst hva du bestilte..?

Nei jeg var faktisk ikke klar over det at Asus brukte DDR1 minne på 700 mhz :/ Jeg så det tilfeldig etterpå .. jeg så lissom bare 6800GT 128mb , og da tenkte jeg at det fulgte referanse verdiene .. men men er ikke så nøye nå lenger, bruker angre funksjonen og kjøper et XFX GeForce6800 Ultra 256mb , det koster bare ca 700kr mer.. og legger heller i de kr ekstra, når jeg først har brukt så mye..

 

Takker for all hjelp folkens!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...