slettet Skrevet 2. mars 2005 Skrevet 2. mars 2005 (endret) Som overskrifta fortel: Eg er på jakt etter eit greit, men billigt s478-hk. Har no eit Asus P4PE, men pga. lyn og torden virker ikkje nettverkskortet lengre, samt eine minnesloten har tatt kvelden. Har sjekka litt i prisguiden, men syns det er så dårleg med erfaringer på det billige s478-hovudkorta. Har nokre små krav til kortet: * FireWire * int. lydkort * int. NIC * støtte for 3* 512MB minne (har billige TwinMos-brikker) Bryr meg ikkje så hart om overklokkingsegenskaper og kva program som er bundla med det. Billigt er fint. Skal sikkert bytast ut om eit år aligavel.. Har de nokre anbefalingar eller tips? Endret 2. mars 2005 av nmedaas
cliffme Skrevet 2. mars 2005 Skrevet 2. mars 2005 (endret) Hva med dette? https://prisguiden.no/produkt/403 Eller https://prisguiden.no/produkt/3788 EDIT: For å ha det sagt, så er jeg ikke sikker på hvordan det er med Firewire på disse kortene. Endret 2. mars 2005 av jij1984
cyberpet Skrevet 2. mars 2005 Skrevet 2. mars 2005 Fikk et Abit IS7 som erstatning fra Komplett når mitt kort gikk fløyten.. (Hadde et Epox kort...) Dette kortet virker foreløpig veldig bra. Her er noen specs: Intern lyd 6.1 (digital ut/inn også ser det ut til..) Internt NIC 6*usb + strøm 2*Firewire 8x agp 4 minneplasser Finnes sikkert billigere kort (koster ca. 750) men tror kanskje du må opp i det for å få Firewire. (Hvis du dropper Intel chipset kan du kanskje finne billigere)
kvase Skrevet 2. mars 2005 Skrevet 2. mars 2005 Her ser du et greit hk med god omtale. https://prisguiden.no/produkt/3076
slettet Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Skrevet 2. mars 2005 hmm.. kvase.. Det kortet koster nesten 1000kr.. Når eg snakker om billige kort tenker eg på rundt 250kr... Btw... Eg fann nettopp eit firewire-kontrollerkort som eg hadde gløymt eksisterte, så eg treng ikkje firewire på HK då...
Bolson Skrevet 2. mars 2005 Skrevet 2. mars 2005 (endret) hmm..kvase.. Det kortet koster nesten 1000kr.. Når eg snakker om billige kort tenker eg på rundt 250kr... Btw... Eg fann nettopp eit firewire-kontrollerkort som eg hadde gløymt eksisterte, så eg treng ikkje firewire på HK då... Tror du må opp over kr 350,- for de billigste kortene i ATX format + frakt. Finnes m-ATX kort til noe over 300 kr. Hvorfor ikke bruke prisguiden til hw.no, og søke på hovedkort med s478. Blant annet Asus har mange kort i prisklassen kr 350 - 600. Også AsRock, Abit etc har kort i denne prisklassen. PS! Såg ikke at du hadde sjekket. Det er naturlig med få erfaringer på billige kort, tror svært få av hw.no sine lesere kjøper kort i den prisklassen. Billigste med Intel 865PE brikkesett jeg har sett ligger på litt under kr 500,- Problemet er ofte at noen av de billigste butikkene kan ha dårlig tilgang på varer på lager. ASUS P4S800 er et av de rimeligste til kr 419 hos PSdata. Har tre plasser for Ram, integrert lyd og NIC. Finnes på lager. Skal også fungere greit med Twinmos minne. Endret 2. mars 2005 av Bolson
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå