Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ang. DC++ hvordan oppdater IP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da virker det for meg som om du enten har gjort ett eller annet feil når du konfigurerer routeren din eller at det er noe galt med den. Har du fått til å videresende innkommende forbindelser tidligere? Altså, er dette KUN et problem i DC?

 

Det er også en teoretisk mulighet for at ISPen din blokkerer DC-trafikk. Hviken leverandør har du?

Lenke til kommentar

har samme router og har hatt noen problemer med portforwarding( guide på www.portforward.com) . Dette med cs:source da, har gjort det rett men funker forsatt ikke!

men routern du har støtter uPnP (universell plug and play) og de nyeste dc klientene gjør også dette, det løste mine problemer ang. dc, men ikke cs:source

 

-aktiver upnp i router (trenger reboot tror jeg)

-aktiver upnp i dc klienten settings-->advanced-->use upnp control og start dc`n

på nytt

 

må kanskje også renew ip din så routern legger deg til som dhcp klient

(start-->kjør-->cmd: ipconfig /release , ipconfig /renew)

 

upnp skal også oppdatere ip`n din automatisk, men den funksjonen funker så så der til meg, men min bror har ingen problemer med det.

 

 

MvH

Meg

Lenke til kommentar

Hei igjen...

 

Får det fremdeles ikke til... Kommer ikke ut i det hele tatt... Får ikke Public Hub lista en gang... Mens en som sitter på samme nettverk, bak samme router ikke har problemer i det hele tatt...

 

Noen som har vært borti dette?

 

Som sagt i min signatur... Så kjønner jeg ikke en dr... av dette i hvertfall..

 

Prøvd og åpne porter og satt den til upnp, dette hjalp ikke.. (satte da også opp router til dette selvfølgelig). Har fjerna det lagt det inn på nytt.. .heller ikke dette hjalp...

 

Trenger sårt noen forslag...

 

 

Undrendes

 

Petter

Lenke til kommentar

vet ikke om dette hjelper deg, men jeg hadde samme problemet når jeg skulle åpne porte osv.. jeg var så dom at jeg skrev inn fel ip.. den ip'n jeg har fått med internettleverandøren.. jeg måtte skrive inn ip'n på nettverke. feks 192.168.0.33

 

lykke til :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...