Gå til innhold

Laveste temperatur for sikker urinering i fri luft

Vizio

Anbefalte innlegg

Skrevet

kokende vann er på grensen slik at vann<--->damp da sitter molekylene løsere og rives lett fra hverandre... Dette kan ikke sammelignes med urin... hadde de kastet en kopp med kaldt vann ville ikke noe skjedd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 minus er jo egentlig ikke så mye.. men under 30 begynner vel å bli litt problematisk?

Lenge siden jeg så dette, så jeg husker ikke hvor kaldt det var.. husker bare det var i nord-norge hihi :)

Har pissa i 35 kuldegrader. Selve pissinga fungerte fint. Fikk lokale frostskader på fingrene av å fikle med glidelåsen på buksa for lenge da jeg var ferdig.

Skrevet

Har pissa i 35 kuldegrader. Selve pissinga fungerte fint. Fikk lokale frostskader på fingrene av å fikle med glidelåsen på buksa for lenge da jeg var ferdig.

da har du sensetiv hud, eller en ekstremt treg(vanskelig glidelås :ermm:

Skrevet (endret)

da har du sensetiv hud, eller en ekstremt treg(vanskelig glidelås :ermm:

Tja.. En kombinasjon kanskje. Hud mot kaldt medtall fører veldig lett til frostskader.

Endret av Peterman
Skrevet
Såvidt jeg vet så er den optimale blandingen mellom salt og vann 21% vann (233 g NaCl/kg løsning). Da ligge frysepunktet på -21°C. Med en konsentrasjon på 21% ligger frysepunktet ved -17°C, men øker vi saltkonsentrasjonen til (f.eks) 25% går

det derimot motsatt og vi oppnår at frysepunktet bare ligger på -8°C.

Nei da kan du gå å legge deg. Et sted på Antarktis er det en innsjø som heter Don Juan-dammen, som har et saltinnhold på 40,2%. Det er flytende ned til -53°C :tease: .

Offtopic: Hvordan lager jeg sånn her tegn: °

:hmm:

Skrevet
såvidt jeg vet er det jo visse ting som krymper når edet blir veldig kaldt (-30 - -50 grader)... bare det fører til problemer med å urinere i de temperaturene....

(selvopplevd)

Da har du ikke mye å gå på :!:

du kan jo stå og svinge med tissefanten i de temperaturene selv.. tror nok de fleste kommer til kort da....

Skrevet
såvidt jeg vet er det jo visse ting som krymper når edet blir veldig kaldt (-30 - -50 grader)... bare det fører til problemer med å urinere i de temperaturene....

(selvopplevd)

Da har du ikke mye å gå på :!:

du kan jo stå og svinge med tissefanten i de temperaturene selv.. tror nok de fleste kommer til kort da....

Synes at det er ille nok å isbade jeg. :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...