fiskfisk Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Dette er da for all del et ikke-problem? Hvis ikke Elkjøp tar inn et produkt (og det gjelder ganske mange produkter), så kjøper du det bare et annet sted. Enkelt og greit. Min mening er at de gjør en feil ved å ikke ta inn Nintendo DS, men det kan fort være at de har dårlige erfaring med mange Gamecube på lager etc. Jeg er sikker på at du kan få tak i en DS fra en annen butikk -- og det er det mest fornuftige du kan gjøre -- nemlig å bestemme med pengene dine.
TCi Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Skrevet 1. mars 2005 (endret) Hadde du brukt alle sparepengene dine på spilleautomater om du trodde du ville tape? Selvfølgelig kan man ikke satse på produkter man ikke har tro på! Jeg er ikke så dum at jeg spiller sparepenger på en spilleautomat... At de ikke tror på produktet etter hvordan salget på den er er bare helt utrolig spør du meg! HAHA! Bare fordi du har dårlige erfaringer med personalet i din lokale El-Kjøp butikk, betyr ikke det at kjeden drives av personene du beskriver her, alt du skriver er rett og slett tragi-komiskt! Som jeg skrev så er dette ikke bare min erfaring, men også mange andres erfaring rundt omkring i Europa Jeg ville anbefale deg å jobbe en måned eller to som ekstrahjelp i en butikk, forstå hvordan ting fungerer før du lager slike latterlige emner som det her. Latterlig og latterlig. Enda mer latterlig at El-kjøp ledelsen mener at DS vil floppe, når salget ellers i verden er en suksess. Hvorfor måtte jeg bo i Europa?! Dette er da for all del et ikke-problem? Hvis ikke Elkjøp tar inn et produkt (og det gjelder ganske mange produkter), så kjøper du det bare et annet sted. Enkelt og greit. Min mening er at de gjør en feil ved å ikke ta inn Nintendo DS, men det kan fort være at de har dårlige erfaring med mange Gamecube på lager etc. Jeg er sikker på at du kan få tak i en DS fra en annen butikk -- og det er det mest fornuftige du kan gjøre -- nemlig å bestemme med pengene dine. Vel, her er det faktisk ingen alternativer. Som sagt så er det bare klær vi i distriktet bryr oss om. De to største kjøpesentrene her i "byen" inneholder 98% klesbutikker. De siste prosentene er dagligvarer... Ja heldigvis er det jeg som bestemmer. Men synd for El-kjøp da de nettopp har mistet 2 trofaste kunder gjennom snart 10år her i distriktet. Ser ut til at nettet er eneste vegen å gå for min del. Er en tråd om dette i Nintendoforumene om dette nå, mange som er forbandet gitt, for El-kjøp er det eneste alternativet i deres nærmiljø også. Jeg har iallefall sendt en klage, noe som mange andre også har gjort. Så vi får håpe de for en gangs skyld gidder å høre på kundene. Endret 1. mars 2005 av TCi
ADT Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Latterlig og latterlig. Enda mer latterlig at El-kjøp ledelsen mener at DS vil floppe, når salget ellers i verden er en suksess. Hvorfor måtte jeg bo i Europa?! Salget av GC var også stort andre steder i verden før den kom til Europa, De store kjedene kaster derimot både GameCuber og utstyr etter en når man kommer inn i butikkene, det gikk dårlig med GC i norge, og av den grunn burde El-Kjøp være skeptiske. Nå er jo PSP på trappene også, vil nok bli en hard konkurrent...
TCi Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Skrevet 2. mars 2005 Salget av GC var også stort andre steder i verden før den kom til Europa, De store kjedene kaster derimot både GameCuber og utstyr etter en når man kommer inn i butikkene, det gikk dårlig med GC i norge, og av den grunn burde El-Kjøp være skeptiske. Nå er jo PSP på trappene også, vil nok bli en hard konkurrent... Da spør jeg deg. Har du sett noen reklamer for GameCube på TV? Og prøver bla. El-kjøp å reklamere for den? Svaret er nei. Nintendo får alltid halvparten så mye publisitet hos El-kjøp enn andre spillprodukter. Er det rart salget er dårligere hos Nintendo enn hos PS2/x-box her i Norge? Hadde de bare løftet på ræva og faktisk prøvd å reklamere i det hele tatt så hadde resultatet vært noe helt annet. Når det tok 2år før de giddet i det hele tatt å ta inn en egen spillstand for GC så sier det jo litt om innsatsen. Hos El-kjøp er nok mottoet: "Ingen reklame før produktet selger!". Ikke rart forbrukerene ikke aner hva de selger
duda Skrevet 2. mars 2005 Skrevet 2. mars 2005 For det første, det heter ELKJØP, ikke El-kjøp At det er en suksess i Australia betyr ikke at den også kommer til å selge som bare det i Norge. Hvorfor skal Elkjøp ha reklame for bare Nintendo? De reklamerer for produktene sine, ikke bare for en produsent. Hvorfor kan ikke Nintendo selv lage reklame? Hvorfor markedfører ikke de selv? Kanskje om Nintendo hadde vært flinke til å markedsføre og selge produktet til "ekspertene" i Elkjøp, så kunne de kanskje ha tatt det inn. Elkjøp skal ikke spesialisere seg på spill og dvd fronten. Dette er bare tilleggsprodukter som de tjener minimalt på, om de tjener noe. Vær heller glad for at de selger det, og til gode priser til tider, for dette skaper konkurranse. At det er flere som selger playstation og xbox er fordi det er flere som heller vil ha det enn nintendo, verre er det ikke. Det var en grunn til at GC en stund kostet minst 500 mindre enn de to andre konsollene. Dette for å prøve å selge mer.
ADT Skrevet 2. mars 2005 Skrevet 2. mars 2005 (endret) Salget av GC var også stort andre steder i verden før den kom til Europa, De store kjedene kaster derimot både GameCuber og utstyr etter en når man kommer inn i butikkene, det gikk dårlig med GC i norge, og av den grunn burde El-Kjøp være skeptiske. Nå er jo PSP på trappene også, vil nok bli en hard konkurrent... Da spør jeg deg. Har du sett noen reklamer for GameCube på TV? Og prøver bla. El-kjøp å reklamere for den? Svaret er nei. Nintendo får alltid halvparten så mye publisitet hos El-kjøp enn andre spillprodukter. Er det rart salget er dårligere hos Nintendo enn hos PS2/x-box her i Norge? Hadde de bare løftet på ræva og faktisk prøvd å reklamere i det hele tatt så hadde resultatet vært noe helt annet. Når det tok 2år før de giddet i det hele tatt å ta inn en egen spillstand for GC så sier det jo litt om innsatsen. Hos El-kjøp er nok mottoet: "Ingen reklame før produktet selger!". Ikke rart forbrukerene ikke aner hva de selger I hver eneste Elkjøp avis jeg mottar, ser jeg reklame for hvor billig den GC'en er. Startet på rundt 2000kr og sank rimelig kjapt ned til nivået den har stabilisert seg på nå, 795,- Jeg fikk faktisk kjøpt min GC til jul med ekstra håndkontroll, Meteorid Prime 2: Echoes og en minnebrikke til 1000kr! Ingen tvil om at Elkjøp taper penger på dette... Endret 2. mars 2005 av ADT
TCi Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Skrevet 2. mars 2005 For det første, det heter ELKJØP, ikke El-kjøp At det er en suksess i Australia betyr ikke at den også kommer til å selge som bare det i Norge. Hvorfor skal Elkjøp ha reklame for bare Nintendo? De reklamerer for produktene sine, ikke bare for en produsent. Hvorfor kan ikke Nintendo selv lage reklame? Hvorfor markedfører ikke de selv? Kanskje om Nintendo hadde vært flinke til å markedsføre og selge produktet til "ekspertene" i Elkjøp, så kunne de kanskje ha tatt det inn. Elkjøp skal ikke spesialisere seg på spill og dvd fronten. Dette er bare tilleggsprodukter som de tjener minimalt på, om de tjener noe. Vær heller glad for at de selger det, og til gode priser til tider, for dette skaper konkurranse. At det er flere som selger playstation og xbox er fordi det er flere som heller vil ha det enn nintendo, verre er det ikke. Det var en grunn til at GC en stund kostet minst 500 mindre enn de to andre konsollene. Dette for å prøve å selge mer. Og så, du skjønner hva jeg mener... Har jeg sagt at de bare skal reklamere for Nintendo? Nei, jeg vil at de skal faktisk reklamere for de. Jeg har aldri sett en eneste reklame for Nintendo annet enn en halv side i reklamen i posten. Mens de andre konsollene får en side hver. Grunnen til at Nintendo selv ikke reklamerer er fordi at de ikke har et hovedkontor i Norge. Hvorfor skal jeg være glad for den måten de behandler Nintendo? Jeg vet at de ikke spesialiserer seg på spill osv, men forskjellsbehandlingen begynner å gjøre meg kvalm. Ja flere vil ha PS og X-box for de reklameres det faktisk for. El-kjøp har alltid skutt Nintendo i ryggen (faktisk en rekke andre bedrifter også). Grunnen til at GC er billigere er fordi den faktisk er billigere. Selfølgelig setter de ned prisene fordi de vil selge mer, det gjør da alle. Men GC vil alltid bli billigere fordi den er mye billigere å produsere. I hver eneste Elkjøp avis jeg mottar, ser jeg reklame for hvor billig den GC'en er. Startet på rundt 2000kr og sank rimelig kjapt ned til nivået den har stabilisert seg på nå, 795,- Jeg fikk faktisk kjøpt min GC til jul med ekstra håndkontroll, Meteorid Prime 2: Echoes og en minnebrikke til 1000kr! Ingen tvil om at Elkjøp taper penger på dette... Hvor mye tror du El-kjøp legger på prisene? Det er Norge vi snakker om her. Prisene i landet her i forhold til f.eks. USA er rundt 20-30% dyrere pga. de bruker Euro istedet for Dollar. Nivået GC ligger på nå ble faktisk til i oktober i fjor. Hvis du kallar 3 år for kjapt så vet ikke jeg...
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 2. mars 2005 Skrevet 2. mars 2005 Vi vet at nintedo står svakere i Europa enn i USA for eksempel. Like før jul holdt jo egelske butikker på å kaste ut alt av GC-spill. Slik nintendo står i europa, og spesielt norege, er det ikke unaturlig at noen aktører, deriblant forhandlerne, er skeptiske til et helt nytt nintendoprodukt. Ikke skyld på elkjøp eller andre forhandlere at det ikke går så bra med GC som du hadde håpet. Det har vist seg helt siden gamcuben kom på markedet at den selger dårlig med spill her i landet. Resultatet av det er at butikker ikke fører produktene lenger, og velger heller å satse på det som faktisk selger. Av samme grunn, reklamerer elkjøp for det de tror kan selge. At gamecube ikke selger stor, har jo vist seg, og fra et rent økonomisk perspektiv er det ikke like lønnsomt for elkjøp å promotere noe som ikke selger. Bli gjerne kvalm av dette, men det kalles markedskrefter og styres hovedsaklig av kjøperne. Men at elkjøp ikke vil føre DS er jo egentlig en helt annen sak. Elkjøp vet meget godt at gameboyen selger bra, og med DS sine salgstall verden over burde det ikke være noen grunn til å ikke selge DS. AT man ikke kan kjøpe DS på elkjøp kan jo bli en av hovedårsakene om DS vil floppe her i lille norge, selv om jeg tviler det kommmer til å skje. Kanskje Eljøp har inngåt en av disse avtalene som har vært oppe i media i det siste med sony som gir sony enerett på håndholdt i elkjøp-butikker
TCi Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Skrevet 2. mars 2005 Jeg skylder ikke på de pga. av at salget av Nintendo ikke er godt i Europa. Men at de ikke tar den inn pga. de mener den vil floppe, når all annen statistikk viser at den er en suksess. El-kjøp er en stor bedrift og har stor invirkning på salget i Norge. Det er trist at de behandler spesielt Nintendo på denne måten. For min del er iallefall denne diskusjonen over, jeg kommer iallefall ikke til å handle på El-kjøp lenger.
Rookie_NO Skrevet 2. mars 2005 Skrevet 2. mars 2005 Grunnen til at Nintendo selv ikke reklamerer er fordi at de ikke har et hovedkontor i Norge. Og hvorfor har de ikke kontor i Norge? Jo, fordi Nintendo ikke selger. Bortsett fra GameBoy'en da. Og jeg tipper at Nintendo kommer til å gjøre det bra i kampen mot PSP'en. Men konsollkrigen her i landet er kjørt for Nintendo sin del.
Snorre Skrevet 2. mars 2005 Skrevet 2. mars 2005 Jeg tror dessverre at dette er et problem som har med "bjellesausymptomet" å gjøre. Først kom jo PS2 ut, og alle skulle ha seg akkurat det. Så kom jo GC-en en stund etterpå. Da hadde jo alle PS2, og var sikkert derfor mange som ikke kjøpte GC-en. Etter hvert kom også MS med sin konsoll. XBOX-en. Denne hadde jo best programvare så derfor begynte jo alle å kjøpe den. Tror det er mange som bare kjøper PS2 eller XBOX fordi kameratene og de fleste andre har det. "Dessuten er jo det så mye bedre grafikk på XBOX". Synes egentlig litt synd på nintendo som har å gjøre med slike forbrukere. Så klart kunne jo nintendo satse på hardware og grafikk og slikt, men da ville jo de ikke vært nintendo lengre. Jeg skjønner godt tankegangen til ELKJØP. "De safer ann" om man kan si det slik. De vil vel gjerne ikke satse på å selge DS-en fordi de er redd for at folk kommer til å kjøpe PSP istedenfor så de ikke får solgt noe DS. Dette er "bullshit", nintendo håndholdte har alltid vært populær. Bare se på alle gameboy-ene som har vært. De burde skjønne så pass. Dette med reklame er jeg helt enig i. Nintedo får jo mye mindre reklame enn de andre i elkjøp katalogene i posten osv. PS og XBOX for gjerne hver sin side, mens GC-en må gjerne takke seg til med en kvart - en halv side. FYFY elkjøp. Nå skal det sies at vi lever i et fritt land, og selgerne kan selge hva de vil, og reklamere for hva de vil uten at vi kan gripe inn noe særlig. Den eneste løsningen jeg kan se er å boykotte elkjøp. Måtte nintendo leve lenge og vel.
d0ppler Skrevet 2. mars 2005 Skrevet 2. mars 2005 er enig i at ekspertisen er rævva hos elkjøp (som i del fleste andre foretninger), men syns det er litt dumt å legge all skyld på elkjøp, Elkjøp har nå tross alt en butikk i Molde TCi. En annen ting er at en butikk kjøper ikke inn en vare for å være snille, de kjøper inn den slik at de kan få fortjeneste ut av det. Kan hende jeg hadde vært like skuffa hvis det var jeg som klødde etter å sette fingrene i en DS riktignok... Ellers kan det jo hende at man får kjøpt en slik en over nett via amazon eller tilsvarende..??
Sigga Skrevet 2. mars 2005 Skrevet 2. mars 2005 De fleste på forumet her, og forsåvidt andre steder som klager over GameCube, har aldri prøvd den.
Snorre Skrevet 2. mars 2005 Skrevet 2. mars 2005 De fleste på forumet her, og forsåvidt andre steder som klager over GameCube, har aldri prøvd den. Hva mener du med det?
slash Skrevet 2. mars 2005 Skrevet 2. mars 2005 (endret) Som med-nintendoelsker, og med-moldenser, vil jeg også uttrykke min frustrasjon. Elkjøp er den eneste bedriften her i molde som selger gamecube og spill/tilbehør til denne. Greit nok at de har dårlig utvalg i gamecube-spill, men de HAR jo i allefall NOEN. Hvis de også skal klippe vingene av nintendo, ser jeg også ingen annen utvei enn å handle på nettet. Synd for meg pga leveringstid, synd for elkjøp pga tapte salg. Jaja, hvem har sagt at verden er rettferdig? //edit: gamecuben er en PERLE. Grafikken utkonkurrerer ps2, og den knuser både xbox og ps2 ned i støvlene når det gjelder loadetid og generell kvalitet over spillene. Håndkontrollen er også flere nivå høyere enn konkurrentene. Endret 2. mars 2005 av slash
duda Skrevet 2. mars 2005 Skrevet 2. mars 2005 Jeg skylder ikke på de pga. av at salget av Nintendo ikke er godt i Europa. Men at de ikke tar den inn pga. de mener den vil floppe, når all annen statistikk viser at den er en suksess. El-kjøp er en stor bedrift og har stor invirkning på salget i Norge. Det er trist at de behandler spesielt Nintendo på denne måten. Har du pratet med en av sjefene i Elkjøp? Eller er det fra de ansatte du har hørt grunnen til at de ikke vil ta den inn? Igjen det heter ELKJØP, ikke el-kjøp. Hvor har du det fra? Hvorfor reklamere stort for noe som ikke selger? Hvorfor skylde på Elkjøp og andre bedrifter for at de skyter Nintendo i ryggen? Hvorfor ikke legge skylden på Nintendo selv. De må jo markedsføre ting selv. Ser jo ikke ut som om de gjør så mye selv heller. Vil de selge, så må de jo presse på de store kjedene selv. Slutt å skyld på Elkjøp og diverse andre bedrifter for at de ikke selger Nintendo, legg heller skylden på Nintendo.
Prebo Skrevet 2. mars 2005 Skrevet 2. mars 2005 (endret) Kan komme inn med min klage på Elkjøp da... (har selv jobbet der i skulesamenheng) Jeg vil si at sjappa vår i Ulsteinvik er elendig! De har ALDRI de anonserte tilbudsvarene som de reklamerer for! Prisene her stemmer overhode ikke med Elkjøpavisen o.l. Flere ganger har jeg kommet til kassen å skulle betalt noe, og blitt overasket over at prisen er 2-300 høyere en annonsert! Har mange ganger gått inn igjen i butikken for å lete opp een Elkjøpavis for å vise hva prisen skal vere... Her med oss er utvalget av Nintendo dårig, og består av et par av de nyeste toppspillene og resten gamle tittler... Og de er så og si ALDRI priset rett! Og fordi de ikke tar inn DS pga at de tror den vil floppe er helt feil. DS er en suksess over hele verden, og selv om GC seller dårlig i Norge betyr det ikke at Gameboy gjør det! For det er en stor suksess! Er ikke mange hjem so ikke har en GB i hus, og det er da spesielt små barn som har GB, og de kommer sikkert til å kjøpe DS og! Nå skal det siest at jeg er mer Playstation fan en Nintendo fan, men at de ikke tar inn DS blir bare tull, og de skal ikke sammenligne salgstallene til Gamecube, men Gameboy! Når det kommer til de ansatte og deres kunnskap, så vet de meir en mannen i gaten, og mindre en de som har feks data som sitt arbeidsfelt.. Men så er nå Elkjøp beregnet på mannen igaten, og ikke den avanserte brukeren, han bestiller varene sine fra en butikk som spesialiserer seg på det han er ute etter. Han finner sjeldent det han leter etter på Elkjøp... Edit: Sikker mange leifer i dette innlegget, men jeg gidder faen ikke å rette det... Endret 2. mars 2005 av Prebo
TCi Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Skrevet 3. mars 2005 Jeg har snakket med Elkjøp (fornøyd?) via mail i dag osv. Den infoen jeg fikk var at fra og med i morgen (fredag) så kan man bestille DS hos Elkjøp. Og Nintendo DS vil bli tilgjengelig ved lansering hos de aller fleste Elkjøp butikker. Dette er faktisk informasjon som ikke engang kjedene vet om før i morgen tidlig Nå er jeg iallefall glad at det hele ordnet seg og er mest sannsynlig en missforståelse fra en ansatt her lokalt.
Pastor Lorentzen Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 (endret) Grunnen til at Nintendo selv ikke reklamerer er fordi at de ikke har et hovedkontor i Norge. Og hvorfor har de ikke kontor i Norge? Jo, fordi Nintendo ikke selger. Bortsett fra GameBoy'en da. Argumentet ditt skjønner jeg ikke helt. Mener du at Nintendo ville hatt et kontor i Norge hvis Nintendo hadde solgt bra? Og Bergsala får penger for å annonsere fra Nintendo, det finnes annonser for Nintendo-spill i massevis av blader. Endret 4. mars 2005 av Pastor Lorentzen
duda Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Jeg har snakket med Elkjøp (fornøyd?) via mail i dag osv. Den infoen jeg fikk var at fra og med i morgen (fredag) så kan man bestille DS hos Elkjøp. Og Nintendo DS vil bli tilgjengelig ved lansering hos de aller fleste Elkjøp butikker. Dette er faktisk informasjon som ikke engang kjedene vet om før i morgen tidlig Nå er jeg iallefall glad at det hele ordnet seg og er mest sannsynlig en missforståelse fra en ansatt her lokalt. Akkurat. Du snakket med en ansatt. Sikkert en som ikke har peiling, og han hadde garantert ikke pratet med de øverste sjefene i Elkjøp. Om du har sendt mail til kundeservicen, så er de enda verre. Så mye tull de idiotene som sitter der kan finne på å si. Sa hele tiden feil info til kundene, da jeg jobbet i Elkjøp. Som at en kunde ringte til kundeservicen, for å sjekke om vi hadde en vare. De sa ja, mens vi ikke hadde varen, kunden kommer ned. Får ikke varen siden vi ikke hadde det, og blir sur. Med mindre du har pratet med de øverste i Elkjøp, så ikke gled deg for mye. Kanskje den kan bestilles, kanskje Elkjøp tar den inn. Det vet vi ikke før de eventuelt reklamerer for det eller selger det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå