TCi Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 (endret) Jeg fikk nettopp høre med en kamerat at El-kjøp ledelsen har bestemt seg for at de ikke vil ta inn DS før de ser at enheten begynner å selge. De mener at DS vil floppe og har bestemt seg for å vente med å ta den inn. Vet ikke om dette gjelder hele landet. Jeg bor i Molde og her er det iallefall sånn. EDIT: Oppdatering: Ja dette gjelder hele landet. De vil muligens ta inn noen få eksemplarer og kanskje ta inn om salget på de blir bra. Prisen vil da bli dyrere. Nå er jeg mektig irritert på El-kjøp og har lyst til å boikotte de for evig og alltid. De er faktisk de eneste i byen som tar inn Nintendo ting. Utvalget er heller svakt. Det ser ut til at nettet er det eneste valget for meg nå. Fatter bare ikke idealogien hos El-kjøp ledelsen. De virker ikke som om de har noe som heter hjerne. Hva tenker de på egentlig? Å vente med å ta inn ting før de begynner å selger her i landet, idioti. Slik var det med GameCube også. "Nei, vi venter med å vise den i butikken og reklamere for den til den begynner å selge". Slike ting gjør meg forbandet. Dette gjelder ikke MS og Sony. Nei, de tar de inn uten å nøle. Som trofast Nintendofan så er jeg lei av denne behandlingen. Nintendo har større kvalitet enn andre selskaper når det gjelder spill blant annet. Virker som flytting til Japan snart er eneste utveg. Så er det bare meg som ser seg lei på hvordan b.l.a. El-kjøp behandler Nintendo? Endret 1. mars 2005 av TCi
JulianR Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 ELKJØP ER DÅRLIG!!! Ikke selge DS? Hva er det med de a?
Snorre Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Skal sies at de fleste spillbutikker ikke har så stor tro på nintendo produkter. Hvorfor vet jeg ikke Er bare to butikker her i bergen som selger tilfredstillende mengder med Nintendo produkter og det er Spiderman og Elkjøp. At elkjøp behandler Nintendo på denne måten visste jeg ikke. Er litt enig med deg om den boykotten der. De har jo knapt nok tid til å hjelpe kundene sine. Sto jo i nesten en time for å få hjelp av mannen bak pc og mobildisken. Skal skaffe meg en signaturliste mot elkjøp hahahahaha.
ttt Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 likte ikkje elkjøp frå før, og det var ivertfall ikkje noko betre no. skjønner ikkje at dei kan gjere noko sånn.
Prebo Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 (endret) Jeg og oppfatter det slik at de fleste kjeder ikke tørr å satse på Nintendo før de ser at det blir en suksess.. Men hallo.. Er ikke alle de milioner av solgte Game Boyer et godt tegn på suksess? Men nå har jeg iallefall funnet ut hvem som er Nintendos desidert største fan på forumet, og kanskje i Norge.. Endret 1. mars 2005 av Prebo
duda Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Rart at det bare er elkjøp som får gjennomgå, de selger hvertfall noe nintendo ting. Fins flere elkjeder enn elkjøp, men uansett så er det bare elkjøp som får høre det. Er det mote å hate elkjøp? Hva med expert? Obs selger også spill, euronics? osv osv
Prebo Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 (endret) Rart at det bare er elkjøp som får gjennomgå, de selger hvertfall noe nintendo ting. Fins flere elkjeder enn elkjøp, men uansett så er det bare elkjøp som får høre det. Er det mote å hate elkjøp? Hva med expert? Obs selger også spill, euronics? osv osv Ja.. Men tror de kjedene kommer til å selle DS selv om de ikke vet om det blir en suksess eller ikke... Expert holder du deg laaangt unna om du er ute etter spill, samme med OBS osv.. Endret 1. mars 2005 av Prebo
TCi Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Skrevet 1. mars 2005 (endret) Jeg og oppfatter det slik at de fleste kjeder ikke tørr å satse på Nintendo før de ser at det blir en suksess.. Men hallo.. Er ikke alle de milioner av solgte Game Boyer et godt tegn på suksess? Men nå har jeg iallefall funnet ut hvem som er Nintendos desidert største fan på forumet, og kanskje i Norge.. Kameraten min (som også er en Nintendo fan) nevnte til de at salget bla. som nå startet i Australia går knakende godt og den selger som bare det. Da sa de at de ikke bryr seg om salgene i andre land. De sa at i USA og Japan så selger alt uansett. Har du hørt noe så arrogant noen gang?!? Skulle ha stappet salgstallene til de håndholdte konsollene til Nintendo opp i trynet på de! Arg! De salget på Gameboy (hele rekka) selger jo bedre enn alle andre konsoller til sammen fra Sony og MS. Tror nok ikke jeg akkurat er den største Nintendo fan'en i Norge akkurat Men jeg er iallefall trofast og vil ikke velge en annen produsent over Nintendo. De har gitt meg mange minner opp igjennom årene med bla. Mario og andre spill på NES/SNES. Endret 1. mars 2005 av TCi
thomassit0 Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 (endret) de gjør jo da isåfall bare at Nintendo selger enda mindre her ilandet, Elkjøp er jo den største kjeden her til lands som forhandler spill og konsoller. De tok da inn GBA i sin tid , hvorfor ikke DS nå ? ? Elkjøp = Endret 1. mars 2005 av 2mass
TCi Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Skrevet 1. mars 2005 (endret) de gjør jo da isåfall bare at Nintendo selger enda mindre her ilandet, Elkjøp er jo den største kjeden her til lands som forhandler spill og konsoller. De tok da inn GBA i sin tid , hvorfor ikke DS nå ? ? Elkjøp = En ting El-kjøp ikke forstår seg på er reklame ser det ut som. Da GameCube kom til Norge så var det absolutt ingen reklame om det i butikken her iallfall. Da jeg snakket med de om at hvorfor de ikke hadde en stand for GC (hvor folk kan spille GC) i butikken når PS2 hadde det, så sa de bare at de venter med det til den selger..... Idiotisk ikke sant? Frykter det samme for DS. De gjemmer den nok i et hjørne og ikke reklamerer om den før kanskje et halvtår senere. I butikken her tok det 2år før det kom en stand for GC som vi kunne bruke. En PS2 stand kom samme dag PS2 kom til Norge. Det er også litt dårlig med X-box, den har ikke en stand i det hele tatt. Men det reklameres iallefall for den. I motsettning til hva de gjør med Nintendovarer! Endret 1. mars 2005 av TCi
thomassit0 Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 det er dårlig av en kjede med så stor innflytelse på salget her til lands. de påvirker jo selv direkte ganske kraftig og vil jeg tro hvor bra den selger hvis de ikke en gang tar den inn.
Winters Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Skal sies at de fleste spillbutikker ikke har så stor tro på nintendo produkter. Hvorfor vet jeg ikke Er bare to butikker her i bergen som selger tilfredstillende mengder med Nintendo produkter og det er Spiderman og Elkjøp. At elkjøp behandler Nintendo på denne måten visste jeg ikke. Er litt enig med deg om den boykotten der. De har jo knapt nok tid til å hjelpe kundene sine. Sto jo i nesten en time for å få hjelp av mannen bak pc og mobildisken. Skal skaffe meg en signaturliste mot elkjøp hahahahaha. Platon selger nå Nintendo produkter?
Thewiz Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Syns det er litt rart av noen folk her, elkjøp er da ikke en ''dårlig'' butikk bare pga. at de kanskje ikke skal ta in DS. Det er et fritt land, kjøp den heller på lefdal da.
TCi Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Skrevet 1. mars 2005 Syns det er litt rart av noen folk her, elkjøp er da ikke en ''dårlig'' butikk bare pga. at de kanskje ikke skal ta in DS. Det er et fritt land, kjøp den heller på lefdal da. Om du ikke syns El-kjøp er en dårlig butikk så bør du sjekke andre butikker rundt omkring i verden. De som betjener deg i butikken har ikke peiling i det hele tatt. Jeg har handlet hos El-kjøp i en god del år nå og det har bare blitt værre. Jeg har mer kunnskaper enn alle de tilsammen selv. Jeg har diskutert El-kjøp kjeden på internasjonale forum og de er ikke stort bedre ellers i Europa heller. Det er ikke annet enn klager om de, spesiellt på spill og DVD fronten. Det er ikke direkte at de ikke tar inn DS som gjør de til en dårlig butikk. Hvilken butikk mener et produkt vil floppe og ignorerer totalt salgene ellers i verden der DS selger som varmt hvetebrød! El-kjøp er en meget stor bedrift som jeg mener har en svært stor betydning for salg her i Norge. Ved at de ikke tar inn DS pga. at de mener den vil floppe er ansvarsløst og direkte skandaløst. For meg virker det som om at El-kjøpt på en måte prøver å hindre Nintendo å ha innflytelse her i landet. Slik har de vært siden N64 kom til landet. Her i Molde er utvalget av PS2 og X-box nesten dobbelt så stort som Nintendo sitt tilsammen (Gameboy, GC osv.), selv om Nintendo har dobbelt så stort utvalg som det PS2 og X-box har. Nå har jeg sett meg lei av dette og vurderer å boikotte de for måten de behandler Nintendovarer. Jeg vet du selv er en X-box fan, så tenkt deg om de ikke tok inn X-box bare fordi de mener den selv vil floppe selv om salgstallene ellers i verden er fantastiske.
Sigga Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Elkjøp er fælt. Særlig sur betjening som tror det vet alt. Satser de ikke på Nintendo DS bare fordi de har litt "barnslige" spill?
B4stian Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Jeg syns Elkjøp får vannvittig mye ufortjent dritt slengt mot seg faktisk, selvom jeg jobber på Expert syns jeg det. Mange som holder seg unna Expert, Obs og sånn burde da også vike unna Elkjøp og heller dra innom Spiderman, TBC Games eller en annen SPILLsjappe. Det er jo trossalt hvitevarer, brunevarer og mobiler sånne lektrokjeder tjener på. Men hvorfor skal egentlig så mange ta inn Nintendo-saken da? Der jeg jobber blir det sjeldent solgt noe annet enn PS2 og noe XBOX.
ADT Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Det er kun sunn fornuft som hindrer El-kjøp i å ta inn mange DS konsoller de frykter de ikke får solgt. Idiotisk av fjortisser uten kunnskap "what-so-ever" om å drive butikk å kritisere store kjeder for at de ikke ønsker å tape penger, fordi de ønsker seg en bestemt ting så fort som mulig. Som medarbeider i en sportsbutikk ser jeg på det som en selvfølge å vente med store bestillinger før det er en samlet interesse for det. El-Kjøp kjeden har helt sikkert en del eksperter som forsker på hva markedet ønsker av utstyr. El-kjøp taper mer på å ta inn en kjempe-bestilling som ikke blir solgt enn å vente med å bestille til de vet sånn ca. hvor mye som er nødvendig.
TCi Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Skrevet 1. mars 2005 Det er kun sunn fornuft som hindrer El-kjøp i å ta inn mange DS konsoller de frykter de ikke får solgt. Idiotisk av fjortisser uten kunnskap "what-so-ever" om å drive butikk å kritisere store kjeder for at de ikke ønsker å tape penger, fordi de ønsker seg en bestemt ting så fort som mulig. Som medarbeider i en sportsbutikk ser jeg på det som en selvfølge å vente med store bestillinger før det er en samlet interesse for det. El-Kjøp kjeden har helt sikkert en del eksperter som forsker på hva markedet ønsker av utstyr. El-kjøp taper mer på å ta inn en kjempe-bestilling som ikke blir solgt enn å vente med å bestille til de vet sånn ca. hvor mye som er nødvendig. Sunn fornuft?!? Selfølgelig krever jeg ikke at de bestiller i enorme summer før de virkelige salgene starter. Men herregud da man, å ikke ta inn et produkt fordi de mener den vil floppe! Nintendo DS har nå solgt nærmere 4 millioner enheter på verdensbasis. Salget i Australia som startet sist helg tok jo helt av. Salgstallene er ikke bekreftet ennå, men mye tyder på at det er det beste salget noensinne på en maskinvare i Australia. De såkalte "ekspertene" i ledelsen for El-kjøp har ikke peiling i det hele tatt. De sitter bare på ræva og drikke kaffe hele dagen! Så du tror ikke Nintendo taper på dette da? Dersom El-kjøp bestemmer seg for å ikke ta inn DS i et betydelig antall så vil en god del av salget her i Norge være tapt. Og angående andre butikker som har Nintendo... Nei her er det iallefall absolutt ingen. Her i Molde er det tydeligvis bare klær og mote vi bryr oss om. Spaceworld ble lagt ned i fjor høst. Nei dette er rett og slett tragisk!
ADT Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 (endret) Det er kun sunn fornuft som hindrer El-kjøp i å ta inn mange DS konsoller de frykter de ikke får solgt. Idiotisk av fjortisser uten kunnskap "what-so-ever" om å drive butikk å kritisere store kjeder for at de ikke ønsker å tape penger, fordi de ønsker seg en bestemt ting så fort som mulig. Som medarbeider i en sportsbutikk ser jeg på det som en selvfølge å vente med store bestillinger før det er en samlet interesse for det. El-Kjøp kjeden har helt sikkert en del eksperter som forsker på hva markedet ønsker av utstyr. El-kjøp taper mer på å ta inn en kjempe-bestilling som ikke blir solgt enn å vente med å bestille til de vet sånn ca. hvor mye som er nødvendig. Sunn fornuft?!? Selfølgelig krever jeg ikke at de bestiller i enorme summer før de virkelige salgene starter. Men herregud da man, å ikke ta inn et produkt fordi de mener den vil floppe! Nintendo DS har nå solgt nærmere 4 millioner enheter på verdensbasis. Salget i Australia som startet sist helg tok jo helt av. Salgstallene er ikke bekreftet ennå, men mye tyder på at det er det beste salget noensinne på en maskinvare i Australia. De såkalte "ekspertene" i ledelsen for El-kjøp har ikke peiling i det hele tatt. De sitter bare på ræva og drikke kaffe hele dagen! Så du tror ikke Nintendo taper på dette da? Dersom El-kjøp bestemmer seg for å ikke ta inn DS i et betydelig antall så vil en god del av salget her i Norge være tapt. Og angående andre butikker som har Nintendo... Nei her er det iallefall absolutt ingen. Her i Molde er det tydeligvis bare klær og mote vi bryr oss om. Spaceworld ble lagt ned i fjor høst. Nei dette er rett og slett tragisk! Haha, du bekrefter jo akkurat det jeg mener! Men herregud da man, å ikke ta inn et produkt fordi de mener den vil floppe! Hadde du brukt alle sparepengene dine på spilleautomater om du trodde du ville tape? Selvfølgelig kan man ikke satse på produkter man ikke har tro på! De såkalte "ekspertene" i ledelsen for El-kjøp har ikke peiling i det hele tatt. De sitter bare på ræva og drikke kaffe hele dagen! HAHA! Bare fordi du har dårlige erfaringer med personalet i din lokale El-Kjøp butikk, betyr ikke det at kjeden drives av personene du beskriver her, alt du skriver er rett og slett tragi-komiskt! Jeg ville anbefale deg å jobbe en måned eller to som ekstrahjelp i en butikk, forstå hvordan ting fungerer før du lager slike latterlige emner som det her. Endret 1. mars 2005 av ADT
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå