MrVilla Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Må først si noe om oppsettet mitt. Jeg har laget en liste over personer (rekkevis). Hver kolonne bortover er merket hhv bøker, cd'er, filmer +++. I rutene for hver person så er det notert antall under bøker, cd'er, filmer etc... Jeg har laget meg en liste som ser ut som dette eksempelvis: Navn....Bøker....CD.....Film + + Jan.........5.........1.........1 Iver........0.........3.........4 Erik........2.........1.........0 (Ikke bry dere om punktumene....dem er kun for å få mellomrom) Det som jeg vil få til nå er følgende: Jeg har en plass i regnearket laget en validate funksjon der jeg får opp en nedtrekksliste over disse navnene. Det jeg nå ønsker er en funksjon som henter frem de tilhørende bøkene, cd'ene etc til denne personen i en liste under navnet. Når jeg går inn på denne nedtrekksmenyen og velger f.eks Iver så kommer antallet bøker, cd'er og filmer opp i en liste under. Er egentlig vanskelig å forklare, men jeg håper det var sånn noenlunde forståelig.. Alle tips mottas med takk!
Arcus Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 (endret) Hvis jeg forstår deg rett, er det det funksjonen AUTOFILTER du vil bruke. Les litt mer her : http://office.microsoft.com/en-us/assistan...1127901033.aspx Kort fortalt trenger du bare stille deg på overskriftlinjen din, gå på DATA-->Filter og velge autofilter. Endret 1. mars 2005 av Arcus
MrVilla Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Skrevet 1. mars 2005 Er ikke helt det jeg er på jakt etter nei. Ser jeg har forklart det litt dårlig. All data som jeg legger inn av navn, bøker og film +++ "skal" ikke ses av brukeren. Med andre ord så vil det bli lagt inn på et annet ark enn der jeg vil ha opplysningene. På et annet ark/evnt en annen plass i regnearket så vil jeg sette det hele opp på en litt mer finere måte. Her kan man velge et navn fra en nedrekksmeny (laget ved validate funksjonen) og så vil man få opp opplysningene som hører til den personen i en liste under navnet. Det jeg trenger er en funksjon som ut fra navnet i den nedtrekksmenyen henter den tilhørende informasjonen og plasserer den i feltene under.
Format71 Skrevet 2. mars 2005 Skrevet 2. mars 2005 (endret) Er det 'FINN.RAD( )' du er ute etter? =FINN.RAD(cellen med nedtrekksmeny; Matrise med data; kolonnen du skal ha data fra (2 for bøker, 3 for film osv) ) -Vegar Endret 2. mars 2005 av Format71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå