johncl Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Jeg har nettopp bygget meg en ny rigg med et fletta nytt Asus P5GD1 hovedkort som har masse USB 2.0 porter og når jeg kopler til min Dell 20" 2001FP LCD skjerm som har en high speed USB 2.0 hub så får jeg følgende melding opp i windows XP: "A HI-SPEED USB Device is Plugged into a non-HI-SPEED USB Hub" Når jeg trykker på meldingen viser den tydelig at det er USB 2.0 compiant porter på hovedkortet. Jeg har installert alle updates til XP includert SP2. Hva er feil?
Playmofetish Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 1 Prøv forskjellige USB-porter på hovedkortet 2 Sjekk i enhetsbehandling av USB-portene er High Speed/2.0 3 Mål hastigheten ved øverføring fra skjerm-USB-portene med f.eks en USB-penn. Se om hastigheten overgår USB 1.1 hastighet.
mantra17 Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Du kan også se i BIOS, der finnes en submeny som heter USB-configuration og der har du to valg: "full speed" som er usb1 og "hi-speed" som er usb2.
johncl Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Skrevet 1. mars 2005 Takker for tips. Tror kanskje problemet er Bios, skal sjekke og se om den er satt til high-speed. Skal oppgradere bios når jeg først er i gang også. Ellers er jeg veldig fornøyd med dette hovedkortet.
Kjetil Lura Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Du kan vel også finne det ut i manualen din. Er ikke sikkert at alle usb portene dine på hovedkortet er usb hi-speed. Er ikke det på mitt, men så er jo mitt hovedkort snart 2 år. Msi 875P Neo.
johncl Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Skrevet 1. mars 2005 Jepp sjekket manualen først og den sier at alle portene er high speed USB 2.0 compliant. Dette er jo et temmelig nytt hovedkort med i915 chipset så jeg regnet nå med at slike USB problemer ville være ute av bildet nå. Men som sagt det er godt mulig at high speed (480 mbit/s) støtten er slått av som default i bios. Skal teste dette i dag når jeg kommer hjem.
BennyXNO Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Kortet ditt støtter helt klart USB 2.0. Men mitt ASUS kort, så var USB 2.0 støtte disabled. Dette må du sette opp selv.
Kjetil Lura Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 johncl: I915 og I875P støtter begge opptil 8 usb hi-speed 2.0. Men på mitt hovedkort må eg bruke en egen brakett for å få usb hi-speed 2.0. Sikker på at du ikke må gjøre det på ditt. Spørr fordi eg kommer ikke inn på asus sine sider, tror bluecom har problemer med linjene? Sinnsyk ustabil nå.
6arken Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 (endret) Det kan virke som at ikke alle driverne som følger hovedkortet er installert. Jeg hadde samme problem, og det løste seg ved å innstallere Chipsetdrivere (eller spesifikke usb-bus drivere) som følger med hovedkortet. Lykke til. Endret 1. mars 2005 av 6arken
johncl Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Skrevet 2. mars 2005 Takker for alle tips. Det viste seg å være jeg som hadde glemt å installere chipset driverene. Asus har noe å lære på software fronten. På CD'en stod det bare noe om en INF fil og ingenting om at det var Intel i915 chipset driverene - så jeg hadde lett oversett denne. Samtidig lurer jeg på hvordan jeg kan slippe at Asus AIBooster starter hver gang jeg logger meg på. Finner ingen opsjon om at jeg kan slå av autooppstart og den finnes heller ikke i startup folderen. Syntes generelt at Asus softwaren er rotete og dårlig implementert, men så foretrekker jeg enkle og oversiktlige brukergrensesnitt og ikke disse med rare fasonger og sliding panels. Asus trenger også noen bedre support websider, for det første er sidene nede i hytt og pine og noen filer ligger bare på enkelte servere (f.eks. feiler nedlasting fra europa ofte og nedlasting fra global eller china går skikkelig sirup). Dette minner meg sterkt om Canon sine support sider, bare rot.
Playmofetish Skrevet 2. mars 2005 Skrevet 2. mars 2005 Start - Kjør - "msconfig" Her skal du se en Oppstarts-side med alle program som starter når windows starter. Så her kan du krysse vekk de du vil starte selv senere, eller ikke vil at skal starte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå