Gå til innhold

Ny bærbar. Noen tips?


Anbefalte innlegg

Min far skal kjøpe seg ny bærbar. Han stiller enkelte krav til hvordan maskinen skal være, og siden jeg ikke har peiling på bærbar i det hele tatt, spør jeg o store orakel (forumet) ;)

 

Krav:

Vekt: 1.5-2kg

Prosessor: P-M 1.7 eller høyere

Minne: 512 eller 1024

Harddisk: 60GB +

Skjerm: så stor som mulig egentlig, bare vekten er under 2kg.

OS: WinXP Pro

Diverse: 54Mb trådløst lan, 100Mb trådbasert, DVD-brenner

Prisklasse: Maks 20.000

 

Noen guruer der ute som vil dele sin kunnskap? :)

Endret av SilverCRX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar så langt! :)

 

Den Mac'en var fin den, men jeg tviler på gamlefar gidder å sette seg inn i MacOS.. Må nesten være XP.

 

Når det gjelder skjerm, den bør nesten være 14" eller noe i den dur. Hvilke alternativer finnes da? Vekten fremdeles så lav som mulig, batterikapasitet er også viktig.

Lenke til kommentar

Kan være greit å finne ut kva maskina skal brukes til????

 

Er det berre surfing og litt sånne ting er jo 1024x768 bra nok oppløysing (ergo kan få 12" skjerm og under 2 kg).

 

Skal du kjøre bildebehandling, videoredigering eller vil ha litt god plass på skjermen må du nok over 2kg og ein 15" skjerm med 1400x1050 eller wxga muligens.

 

For 2 år siden kjøpte eg ein bærbar og leite lenge før eg fant ein passande med 1400x1050 oppløysing, det skulle eg ha. Har ikkje angra ein dag siden...

 

Ellers må eg sei at mac funker utmerka, har ikkje brukt det så mykje sjølv, men går greit å sette seg inn i.

 

Kan jo sjekke ut Elitegroup hos multicom.no (kamerat av meg er veldig nøgd med sin) eller hos netshop.no, har bygg sjølv mulighet der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...