xt9800 e bæst Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 (endret) jeg har en helt ny data som jeg bygde for onkelen min, alt har gått knirkefritt helt til at jeg skulle installere windows: windows xp installasjonsprogrammet starter helt normalt, helt til det er ferdig med å kopiere filer, å skal reboote, dataen stopper da på verifying dmi pool data... ber igjen om å boote fra CD igjen??? det samme skjer viss jeg prøver å innstallere win2000... lurer litt på om det kan være at han ikke finner drivere til harddisken etter installasjonen av windows? har prøvd harddisken i min egen data og der funket den fint.. har egentlig ikke peiling om hva som kan være problemet ALLE forslag tas imot med åpne armer Gigabyte K8 Triton GA-k8nf-9 (nforce4) Amd 64 3200+ Corsair value pc3200 2x512 club radeon X800pro 200 gb WDC sata Endret 28. februar 2005 av xt9800 e bæst
Malvado Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 Prøv å forandre på boot sekvensen i bios : Først Hd så Cd-dvd.
xt9800 e bæst Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Skrevet 28. februar 2005 (endret) den vil boote fra cd-rom uansett om jeg tar ut cd-rom`en og setter den på disabled i bios... fikk opp en underlig melding nå: Hard drive not installed??? trodde driverne var ferdig installert på de fleste nforce4 kort, og partisjonering og formatering tar jo windows plata seg av... Endret 28. februar 2005 av xt9800 e bæst
mantra17 Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 den vil boote fra cd-rom uansett om jeg tar ut cd-rom`en og setter den på disabled i bios...fikk opp en underlig melding nå: Hard drive not installed??? trodde driverne var ferdig installert på de fleste nforce4 kort, og partisjonering og formatering tar jo windows plata seg av... Driver installerer du etter install av OS, de er ikke ferdiginstallerte. Gå inn i BIOS og sett CD før HD, sett inn XP-plata, save&exit og reboot. Du må ikke disable hverken HD eller CD.
xt9800 e bæst Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Skrevet 28. februar 2005 min feil kanskje litt dårlig formulert... etter at windows plata for første gang har kopiert innstallasjons filene, så skjer det ikke mer... den vil bare boote fra cd igjen
Badegakk Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 (endret) Du må installere sata driverne. help på starten av installasjonen. Det aller første den spør om er vel "Press F6 to install scsi/raid drivers". dytt inn en diskett med driverne for sata kontrolleren og ting burde ordne seg Endret 28. februar 2005 av Badegakk
xt9800 e bæst Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Skrevet 28. februar 2005 et problem... det står at de er integrert i hk`et... så det fulgte ingen diskett med... har prøvd å gå på hjemmesiden til gigabyte for å fine drivere bare for å prøve, men uten hell... skal prøve å legge inn windows på en god gammeldags IDE harddisk nå...
HAG Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 Går fint å legge inn 1 SATA disk med operativsystem uten raid drivere på nForce4 kort, pass på at nVidia (og Sil Raid) er disabla, og enable alle SATA konnector (1,2,3,4..) i Bios. "Må" vel ha XP med SP2 eller 2000 med SP4 når en legger inn operativsystemet og bruker "innebygde" SATA kontrollere. Tulla lenge selv med å legge inn raid drivere under installasjon, når eg kun har en SATA disk, disabla raidkontrollerene i Bios og lot alle SATA stå åpne, har fungert perfekt slik etterpå. Mangler SP2 / 4 må en lage en ny CD med SP og operativsystem og installere fra den (tror eg).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå