Dupper Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Jeg anbefaler også å runde gothic 2 føre DIe Nacht des scwarzen raben som det heter på tysk...også Gothic 1 burde du runde føre du i det hele tatt begynner på 2eren
Dupper Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Det viktigste du kan gjøre er å runde Gothic 1 først, etterpå 2eren og til slutt addonet DIe NAcHT des Scharzen Raben som det heter på tysk... Det er bare teit å begynne å runde 2eren føre du har kanskje spillt en del på eneren for Gothic er mer et historisk spill!"
Jaga Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 Hmm har det installert på pcen men har aldri giddi spillt det jeg! Prøvde en gang men det var så kjipe kontroller så jeg orka ikke ass! Kanskje jeg blir nødt til å prøve igjen??
Koopa Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Skrevet 14. mars 2005 Ok, her kommer en liten beskrivelse av Nacht des raben (ja, jeg spiller med tysk tale og engelsk tekst. Men jeg har engelsk tale på vanlig gothic 2 og hvis da en person snakker om noe på expansion så begynner han å snakke tysk midt i samtalen! :!: men det går greit og tysken blir du vant til) Jeg kan komme med en liten spoiler(som du får vite kort ute i spillet uansett) så ADVARSEL! EN LITEN SPOILER! [Drittsekken Raven er tilbake for å gjøre mer dritt, så mye kan jeg si.] og nå til spillet: Spillet har definitivt blitt vanskeligere både i starten og litt videre i spillet. Ferdigheter koster mer Learning points og objekter koster mer penger og våpen krever mer. Det er flere quest så som før har du MYE å gjøre. Kommer tilbake med en mer omtalt snakk for nå kommer læreren. FAEN.
lost^ Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 (endret) Har rundet Gothic 1 og 2 jeg også, skulle runde 2'ern en gang til helt til damen ga meg 2 valg. Hun eller spillet Ble nok damen ja siden hun ikke trenger patching, virusprogg osv. *innrømmer at jeg sniker meg til å spille noen ganger når hun ligger å sover* Det er et spill man blir avhenging av ja. Håper virkelig NOTR blir omgjort til engelsk eller så skal jeg studere tysk på skolen. Endret 15. mars 2005 av lost^
Hr. Jenssen Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg kan tysk nemmelig skjønner du! Lær deg det du Hehe, tror egentlig ikke de fleste kommer til å lære seg et språk flytende på grunn av et spill.
Koopa Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Skrevet 16. mars 2005 jeg tviler på at det kommer på engelsk tale, men det er allerede blitt lagd engelsk tekst. Det funker greit det! det er verdt å spille
lost^ Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Får vel prøve det da. Har du link til der jeg kan bestille spillet ? Hvor fikk du tak i det?
Koopa Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Skrevet 18. mars 2005 www.worldofgothic.com <---- der kan du bestille alle gothic spill som har kommet ut og også laste ned oversettelses patchen. anbefaler sterkt å kjøpe det. Det står at man må ha en tysk versjon av gothic 2 før man installerer addon, men det er ikke nødvendig. jeg har selv engelsk versjon og det funker utmerket.
Dinsdale Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 (endret) Fikk overraskende "Raven" i posten igår. Hadde nesten glemt at jeg hadde bestilt det fra tyske amazon. Hvordan det gjøres: - Legg inn Gothic 2 - Laste ned v1.30 patch og hent kun ut filen som heter "Gothic2.exe" fra denne patchen. (Skriv "Gothic2_130_de.exe /X" i kjør-menyen) - Etter at du har hentet ut .exe-filen fra patchen, erstatter du .exe-filen i Gothic2-mappa med .exe-filen fra patchen. Du cracker det altså på en måte. "Raven" vil da godta den engelske utgaven som en tysk utgave. - Installer "Raven" Den vil legge seg på C:, vis eventuelt hvor G2-mappen din ligger. - Hent Addon Patch 2.6. I spillmenyen ser du hvilke patch du har nå. - Last ned "språk-patchen". - Installer denne. I "gamle" dager var det mye triks og miks for å få denne språk-patchen til å fungere. Nå derimot, fikser den alt selv. - Klikk på Gothic Starter og velg engelsk eller tysk utgave. Kilde **SPOILER** Spillet begynner på akkurat samme måte, det var som jeg nesten trodde det ikke funket, men etter at det begynte å hoppe inn tyske gloser, som blir nevnt i denne tråden, skjønte jeg at jeg spilte "Raven". Du kan fremdeles plukke turnips hos Lobart, men før jeg gikk dit traff jeg en interessant person rett etter at jeg kom ut av slottet til Xardas.... Du stiger mye fortere i gradene. Det er endel snarveier som: Snakk med ham og gjør ham den tjenesten så kan du joine et guild kjapt. Mange av de samme situasjonene har fått nye funksjoner og det merker man når npc`s slår over til tysk. Det kan faktisk være praktisk hvis det er lenge siden du spilte toeren, for da vet du når nye ting skjer . Vatras har nye funksjoner som blir blandet inn i handlingen vi kjenner fra før. Jeg har ikke kommet så langt ennå så jeg driver egentlig med mye det samme som jeg gjorde i begynnelsen på toeren, men alt går som sagt litt kjappere, og du merker at det er saker og ting på gang som du ikke kjenner omfanget av. Når det gjelder selve opplevelsen med tanke på språket går det bra. Men endel ting var litt uvant. Bl.a har stemmen til Helten, Vartas, Xardas osv.. brent seg inn i hodet mitt, og de originale (tyske) stemmene avviker endel fra de engelske...eller var det omvendt . Dette gjør at jeg må jobbe litt med å tro på dem, men jeg kjenner at tilliten stiger etterhvert som spillet skrider fram. Jeg snakker ikke tysk. Jeg prøver å skjønne litt, og noen ord her og der går bra, men hele setninger sliter jeg med. Dette gjør at jeg blir sittende å se på den engelske teksten (som forøvrig er gjort i samme stil som i G2, proft) hele tiden. Nå skal det sies at tekstbolkene ikke er like omfattende som MW, så det går greit, men jeg føler at litt av engasjementet blir forstyrret. Men med litt av all den godviljen jeg besitter for dette spillet skal jeg nok klare å nyte det likevel. Når jeg spilte G2 så jeg stort sett på den jeg snakket med og brukte kun teksten for "fremmedord". Slik blir opplevelsen veldig inkluderende. Jeg har, som nevnt, ikke kommet særlig langt ennå, men jeg aner konturene av en ny intens og fantastisk Gothic-opplevelse. Jeg skal ta det saaaakte slik at jeg overlapper Gothic 3 Endret 22. mars 2005 av Dinsdale
Hr. Jenssen Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Jeg sitter og funderer på om jeg skal kjøpe meg Gothic 2 Gold fra tyske Amazon. Noen som vet om det går an å velge flerspråklig i selve Gothic 2? Vil liksom ikke ha selve Gothic 2 på Tysk (selv om at jeg har gått igjennom det før). Noen som vet? BTW: Gold pakken koster faktisk mindre en Nacht Des Raben. Gold koster 205kr. 5kr for mye... (men vurderer fortsatt å kjøpe det )
Dinsdale Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 (endret) [iC,22/03/2005 : 13:15] Jeg sitter og funderer på om jeg skal kjøpe meg Gothic 2 Gold fra tyske Amazon.Noen som vet om det går an å velge flerspråklig i selve Gothic 2? Vil liksom ikke ha selve Gothic 2 på Tysk (selv om at jeg har gått igjennom det før). Noen som vet? Noen som vet om det går an å velge flerspråklig i selve Gothic 2? Det kan jeg ikke tenke meg siden det finnes en engelsk utgave av Gothic 2. Men du kan jo sende en mail til amazon.de. Kanskje de er snille i påsken Men siden du jo er en stor fan av Gothic-serien vil jeg anbefale deg å teste "Raven". Alt begynner liksom på nytt, og det er en heeeerlig følelse. Snakket forresten med Atari idag og ingen der hadde sett noe om "Raven" noen steder. De visste heller ikke at demoen var rellansert. Så mitt samlede råd er å handle Endret 22. mars 2005 av Dinsdale
Gromle Skrevet 25. mars 2005 Skrevet 25. mars 2005 Okei folkens! Nå ser det endelig ut som Night of the Raven kommer på engelsk! En admin på JowooD-forumet sier den engelske utgaven kommer i april. http://forum.jowood.com/showthread.php?t=33378 Oh happy joy!!!
Gromle Skrevet 25. mars 2005 Skrevet 25. mars 2005 Tviler på at en admin ville ha kommet med noe sånt hvis det ikke er rimelig sikkert at det kommer. Og det at det nettop kom en demo fra G2 taler jo ikke akkurat imot heller.
Hr. Jenssen Skrevet 25. mars 2005 Skrevet 25. mars 2005 Tviler på at en admin ville ha kommet med noe sånt hvis det ikke er rimelig sikkert at det kommer. Og det at det nettop kom en demo fra G2 taler jo ikke akkurat imot heller. Jeg mente det jo ikke slik! Er det virkelig ingen om husker det lille tilfellet på HL2 forumet? Plutselig sa Gabe at HL2 var ferdiglaget, og at det kom førstkommende mandag. Det var jo selvfølgelig ikke han som hadde skrevet det, men en som hadde klart å få tak i passordet (Ooh! Veeeldig vanskelig passord! Det var GNewell ), og hadde brukt hans konto til å skrive det inn på forumet. Men så er det jo liten sjanse for at det har skjedd her. Så vi får se om de klarer å få det ut til da. Gleder meg i allefall sykt!
Gromle Skrevet 25. mars 2005 Skrevet 25. mars 2005 Jo du har ett poeng der ja! Men er som du sier, sikkert ikke sånn. Gleder meg som en liten unge her jeg sitter. Gothic 1 & 2 er det beste som har skjedd PC-RPG'ene siden Ultima Underworld.
Hr. Jenssen Skrevet 25. mars 2005 Skrevet 25. mars 2005 Jo du har ett poeng der ja! Men er som du sier, sikkert ikke sånn. Gleder meg som en liten unge her jeg sitter. Gothic 1 & 2 er det beste som har skjedd PC-RPG'ene siden Ultima Underworld. Om man spør meg om min mening, så er Gothic 2 det beste som har skjedd RPG-verdenen siden Ultima VIII.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå