Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Overføre filer fra en pc til en annen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Hva er den enkelste måten og overføre filer fra en maskin til en annen. USB? Nettverk (har ikke router)?

Skal overføre noen filmer fra en stasjonær til en bærbar.

Hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nettverk.. Det er den aller enkeleste måten. Du kan kjøpe krysset kabel hvis du vil unngå å bruke hub/switch. Selvom å invistere i en hub kan være lurt til senere anledninger!

-MortenGj

Skrevet
Nettverk.. Det er den aller enkeleste måten. Du kan kjøpe krysset kabel hvis du vil unngå å bruke hub/switch. Selvom å invistere i en hub kan være lurt til senere anledninger!

-MortenGj

Ikke kjøp hub, invister i en switch i stedet.

Skrevet

-MortenGj

Jeg tror jeg har en krysset kabel liggende et sted. Er det bare å kobble maskinene sammen å kjøre i vei?

Skrevet (endret)

Det enkleste er helt klart å kjøpe en krysset tp-kabel.. bare å plugge inn en ende i hver pc å sette igang...

edit: innlegg 300 :w00t:

Endret av aspyr
Skrevet

Du plugger i kablene og, hvis du kjører windows xp, så skal maskinene finne få seg ip-adresse selv. Hvis ikke må du sette statisk ip på maskinene i samme subnett.

Så kan du bruke start-kjør-"\\datamaskinnavn" eller "\\ipadresse", uten "" da .. :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...