Gå til innhold

Korleis innstallere Win XP?


Anbefalte innlegg

Eg har ein pc med 2 partisjoner der den sekundere har Ubutu linux innstallert.

Men når eg skal legge inn WinXP på den primære så fjerner den oppstartsmeny valget for OS og NEKTER heilt å starte opp på den WinXP delen. Får heile veien partisjons feilmelding enda eg har formatert den primære disken i sjølvaste WinXP innstallasjonen.

 

Kva gjer eg feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet ligger nok i at det er 2 forskjellige filsystem på samme disk. Vet ikke noe annet enn å få tak i en ekstra harddisk.

 

Dette er tull. Ikke noe problem å kjøre to filsystem på samme fysiske disk så lenge det er to forskjellige partisjoner.

 

Siddis; får du bootet linux? I så fall kan du prøve å legge inn en oppstartslaster der. Sannsynligvis vil den finne XP's bootfiler slik at du kan legge disse filene inn i menyen.

 

XP er ikke så glad i dualboot med linux, men om man installerer xp før linux går det greiere.

Lenke til kommentar

Nå er eg ganske fersk med linux så eg har ikkje peiling på kva eg skal gjøre der for at winxp skal bli glad

 

Men eg når eg legger inn WinXP på nytt så ødelegger den heile Linuxen min etter reboot. Og det aller verste er at den seier partisjonen er enda ødelagt. Og eg har formatert den partisjonen med WinXP innstallasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...