Gå til innhold

skiftet fra agp kort til pci og pcen starter ikke


fenris1979

Anbefalte innlegg

Hei

 

eg sitter her med en gammel maskin som eg skulle skifte skjermkort og en harddisk i.

 

det er et MSI k7tpro kort her

 

fra før sto det et agpkort der ATI rage fury 128, men dette kortet har eg satt inni shuttelen min.

men siden eg har 3 pci kort liggende så tenkte eg at eg kunne sette ett av de inni men eg får ikke lys i skjermen på noen av dem.

 

det eneste som skjer er at maskinen starter og det er aktivitet på diskene, det kommer dessuten også ett langt pip følgt av 2 korte pip ----- x x

de kortene eg har prøvt med er 2 gammle Matrox Mystique 220 eller G200 er ikke sikker og et Creativ labs husker ikke navn men modell nr CT7240

 

noen som har noen løsninger ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du fjernet de gamle driverene til ati kortet før du byttet?

 

Hvis ikke prøv det.

Maskinen hans booter ikke Windows, så det har ingenting å si.

Dessuten skal en maskin boote selv om det er gamle drivere der. Så det er ikke problemet.

 

Sjekk manualen du.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar

høres ut som at du ikke får bilde på skjermen i det hele tatt. Siden det eneste som skjedde var hardiskaktivitet og pip.

 

Pipa er sikkert en kode, som du finner i manualen som også sikkert er på internett.

 

Og du kan prøve å resete bios.

 

eidt: litt seint ute

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 26/02/2005 : 16:30

  QUOTE (Manx @ 26/02/2005 : 16:28)

Du fjernet de gamle driverene til ati kortet før du byttet?

 

Hvis ikke prøv det. 

 

 

Maskinen hans booter ikke Windows, så det har ingenting å si.

Dessuten skal en maskin boote selv om det er gamle drivere der. Så det er ikke problemet

 

du har helt rett eg det er ikke liv i skjermen i det hele tatt. men skal eg se etter manualen til hk eller skjermkortet ?? siden det er de samme lydene hele tiden så er det vel hk manualen eg skal se i ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...