Gå til innhold

Er det mer negativt ved Mac enn PC?


Anbefalte innlegg

Så og si ingen virus eller spyware. Fikk tak i en Mac til mamma og hun har aldri vært mer lykkelig. Nå sender hun mail, surfer o.s.v

Og jeg trenger ikke være redd for at hun skal få virus eller annet tull.

 

Så jeg vil på en måte si at Mac er mer brukervennlig enn PC. (Blir vel slakta nå :p )

Jeg kunne aldri i hele mitt liv vært mer enig med en person en det jeg er med deg akkurat nå... Mac eier jo ikke "støtte" for Virus og slikt... Mac er mer brukervennlig og er mye bedre til lyd, bilde og video redigering... Ta Adobe f.eks. De lagde jo i førsten egentlig bare programmer til Macintosh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mine meninger om mac vs pc:

 

Mac:

 

+ ok design

+ lite virus/spyware

+ brukervennlig (?)

 

- dyrt

- dårlig på spill

- ikke oppgraderingsvennlig

- bare en type design

 

Pc:

 

+ billig

+ oppgraderingsvennlig

+ mye bra design å velge i (visst man vil)

+ bra på spill

 

- mer spyware/virus

- mindre brukervennlig (?)

 

 

 

sånn kort sagt hvertfall, sikkert mye mer og trekke frem men er nå det jeg kommer på i farta. hovedgrunnen til at jeg ikke velger mac er pris og at det er lite fremtidsretta grunnet manglende muligheter til å oppgradere. til tross for at jeg driver med grafisk design, et yrke som er veldig mac preget.

Mac er egentlig ikke så veldig dyrt. Dårlig på spill er de heller egentlig ikke... Er stort sett CS man ikke får... Ikke oppgraderingsvennlig?? Laptoppene er like oppdateringsvennlige som "windows laptoppene"... Når det kommer til de stasjonære vil jeg faktisk si at Mac er mer oppdateringsvennlig da det er enklere å velge hvordan man skal oppgradere(valg av RAM osv)... Bare en type design... Det er sant nok. Men hvis man vil f eks. ha en annen farge er det bare å sende inn maskinen til en "maler" som f.eks. Colorware. (Dessuten er designen genial...) Når det gjelder Pc; mye bra design å velge i... Design når det kommer til PC koster flesk!! Siden du driver med grafisk design vil jeg anbefale Mac. Det er enklere å oppgradere enn du tror. Ved ny versjon av f.eks OS'et er det svært enkelt å oppgradere uten å ødelegge gamle filer/programmer.

Lenke til kommentar
Det spørs litt om du skal oppgradere en bærbar eller en stasjonær. Det er veldig enkelt å oppgradere stasjonære mac'er iallefall. Enklere enn i pc, pga alt er sykt ryddig innvendig.

 

Mac er ikke så veldig mye dyrere enn vanlige pc'er, nei. Det er bare det at du får så mye mer med.

snakket om stasjonær nå ja, hvordan det kan være enklere og oppgradere en mac skjønner jeg ikke helt.. først må man jo finne noen som selger hovedkort og cpu til mac, så må man jo spare opp en enorm sum med penger for så og ta frem dremel'n for og tilpasse g3 kabinettet ditt til g5 hovedkortet osv osv..

 

vil påstå at det er enklere på en pc ja. ;)

 

og det med at en mac er mer ryddig enn en pc er jo bare hva du gjør det til selv da.

 

og JO mac er dyrer uansett hvor mye dill dall de hiver med. og tar du med det faktum at du må kaste mac'n i søppla etter tre år ettersom den ikke kan oppgraderes, ja så blir det enda dyrere.

Man må bare vite hvor man skal oppgradere fra... PC'n går i søppla etter to år ettersom for det første; den er infisert med så mye virus og sjit at harddisken ikke takla det. CPU vifta røyk ,ettersom du prøvde å installere nye RAM brikker da du fant ut at 256 MB av ramen var defekt, du kom bare borti den... Hovedkortet ditt støtter ikke de nye RAM brikkene prossesorene eller harddiskene. Du skjønner ikke en dritt da du bestillte en Intel prossesor og fant ut at du hadde et hovedkort som støtter AMD (HUSK! ikke alle har like mye greie på PC'r som dere her inne...) Mac blir faktisk enklere å oppgradere ettersom du ikke trenger å bekymre deg over å kjøpe feil produkt og sette det inn selv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...