Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

"Værsting" Trimmet/Stylet: Furia(bilder?)


Junk3r

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Japp, erfaringen min med det er at det er lettere å ødelegge hele driten enn ett papirfly.

Hadde en sånn supermotard for 2 år siden.

Ramma knakk, motoren skar seg og girkassa gikk til helvete.

Fordemperen gikk også til helvete, snodig egentlig, da den skal være ganske bra (Showa).

Jeg hadde da 80cc sylinder, større dyser, "Ninja" eksos, trimreeds, ny veiv, større forgasser, ny fjær på bakdemper, større bremseskiver, andre bremsekalippere, bredere dekk, nye hålker og en hel del annet unødvendig dritt.

Det skal sies at etter litt sveising og klaging til diverse produsenter fikk jeg solgt den for mer enn jeg kjøpte alt for nytt. Han som kjøpte den fikk dog med 1 liter knall Castrol motorolje. :)

Lenke til kommentar

furia går sikkert fært og alt det der, men du skal aldir sette ninja trim-potte den for det går dårlig det!

 

har enakerat som skrøt så fært om mopeden (furia da) også sa jeg jeg vedder 200 kr på at jeg klarer og kjøre(jeg har en derbi GPR evo) fra den med den ræva trim-potta (som så vidt var festa) også tok jeg

igjen han og vant vet du hvorfor? fordi jeg hadde bare tatt plomba og satt powerfilter på den!

Lenke til kommentar
furia går sikkert fært og alt det der, men du skal aldir sette ninja trim-potte den for det går dårlig det!

 

har enakerat som skrøt så fært om mopeden (furia da) også sa jeg jeg vedder 200 kr på at jeg klarer og kjøre(jeg har en derbi GPR evo) fra den med den ræva trim-potta (som så vidt var festa) også tok jeg

igjen han og vant vet du hvorfor? fordi jeg hadde bare tatt plomba og satt powerfilter på den!

furiaen gjør da fint 90km/h med "ninja" effektanlegg da... tviler på at en derbi kjører fra han med furia da, da måtte furia sjåføren være elending til å, "kapp kjøre!" :no:

Lenke til kommentar

Hmm, furia har jo Minarelli AM6 slik som det meste av mopeder som ruller rundt for tiden, med Top Performance-trim så går de ihvertfall veldig bra.

 

MH er så som så på kvalitet på enkelte ting, men så ekstremt som Goophy beskriver har jeg ikke hørt om, da må det vel være noe galt med det eksemplaret.

 

Liker RYZ bedre enn furia.

Lenke til kommentar
MH er så som så på kvalitet på enkelte ting, men så ekstremt som Goophy beskriver har jeg ikke hørt om, da må det vel være noe galt med det eksemplaret.

Har vel noe med modfikasjonene og bruken og gjøre også vil jeg tro. ;)

Er nok ikke laget for ~17hk og en gal fyr bak styret.

Lenke til kommentar
MH er så som så på kvalitet på enkelte ting, men så ekstremt som Goophy beskriver har jeg ikke hørt om, da må det vel være noe galt med det eksemplaret.

Har vel noe med modfikasjonene og bruken og gjøre også vil jeg tro. ;)

Er nok ikke laget for ~17hk og en gal fyr bak styret.

Hehe, det kan så være. ;)

 

Kamerat av meg har TP, som på papiret skal gi 19 hestekrefter, han herjer mye, og sykkelen har ikke fått så mye vedlikehold nå at det gjør noe. Men, den går ennå. Eneste som skjedde når han dro rundt på en grusvei fordi han bommet på bakbremsen var at salen datt av, har ikke skrudd den fast etter han boret luftfilter. :p

Lenke til kommentar
du pluggen er du fornøyd med sykkelen din ikke noe problem? hvor mye betalte du for den?

Jeg er kjempe godt fornøyd med den...

 

Den er såpass stor og tung at balansen på den i fart er perfekt... (130 kilo tørr, mot Aprillia's RS50 bare veier 84 tørr...)

 

Er jo en drøm å kjøre på svingete veier, å går faktisk ganske bra med eff. anlegg...

 

Speedometeret går bare til 100, så aner ikke hvor mye den gjør..

 

Men 130-140 mot bil går bra....

 

 

Når jeg kjøpte den kosta den 26 000, med spansk sett (trim pakke) 27 500..

 

Fant ei lita ripe på radiatoren, så fikk spansk sett på kjøpet og betalte 25 000...

Lenke til kommentar
MH er så som så på kvalitet på enkelte ting, men så ekstremt som Goophy beskriver har jeg ikke hørt om, da må det vel være noe galt med det eksemplaret.

Har vel noe med modfikasjonene og bruken og gjøre også vil jeg tro. ;)

Er nok ikke laget for ~17hk og en gal fyr bak styret.

Hehe, det kan så være. ;)

 

Kamerat av meg har TP, som på papiret skal gi 19 hestekrefter, han herjer mye, og sykkelen har ikke fått så mye vedlikehold nå at det gjør noe. Men, den går ennå. Eneste som skjedde når han dro rundt på en grusvei fordi han bommet på bakbremsen var at salen datt av, har ikke skrudd den fast etter han boret luftfilter. :p

hvor mange mm var tp sylinderen til han kameraten din??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...