andnaess Skrevet 25. februar 2005 Skrevet 25. februar 2005 I manualen leste jeg noe om ambushing. Etter hva jeg kunne skjønne der så ville en hær markeres som klar for ambush hvis den gikk ned på kne ved endt runde. Jeg har flere ganger opplevd at hærene mine har vært i denne stillingen, men hver gang har en annen hær kommet og angrepet meg uten at jeg har fått noen fordel av det. Jeg trodde ambush fungerte slik at man ble skjult for fienden, og at man kunne velge å overfalle en passerende armé og slakte dem ned takket være fordelen man får. Noen som vet?
TSP Skrevet 25. februar 2005 Skrevet 25. februar 2005 (endret) For at ambush skal virke må du sette hæren din inn i et skogområde, hæren din vil da overfalle forbigående fiender. Noen ganger vil ikke ambush virke fordi det er en viss sjanse for at du blir oppdaga osv, men dette er helt tilfeldig. Hvis ambush (bakhold) virker derimot vil du i deployment facen ha hele kartet du kan sette deg på bortsett fra et lite område der fienden kommer gående i den formasjonen hvor alle går etter hverandre på en linje.(i rekke) (husker ikke hva den heter for øyeblikket.) Du vil dermed kunne sette soldater på alle sider, av dette området. Det at du har sett soldatene gå ned i knestilling veldig ofte er på grunn av at du har beveget troppen så de ikke har mer movement speed igjen. Dette kan du se med at de sitter i knestilling, uten at du kan se noe sverd. Hvis de ligger i bakhold (du må alltid være i en skog) kan du se at de sitter i en litt mer oppreist knestilling med sverdet løftet klar til å angripe passerende fiender. Ps: Finn deg en skog der det ofte går fiendtlige hærer forbi! Endret 25. februar 2005 av The Strategy-player
Chasseur Skrevet 25. februar 2005 Skrevet 25. februar 2005 Når en her kan ambushe, sier den: Ready to ambush! Som TSP sa, gjelder kun i skog.
Nostalgiker Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Tror man kan ambushe i fjell også, er ganske sikker på det.
andnaess Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Skrevet 18. mars 2005 Vel, som det har blitt skrevet i denne tråden, du får beskjed om når en styrke er klar til ambush. Men jeg har enda ikke fått det til i praksis. Jeg hadde en fin liten styrke med mye kavaleri og litt artilleri og infanteri, og la meg til rette i en skog ved en vei som jeg regna med det ville komme fiendlige styrker på. Jeg hadde nemlig nettopp tatt fra dem en by i enden av denne veien. Jeg så armé på armé passere uten at ambush styrken min gjorde noe som helst. Til slutt ble jeg faktisk angrepet av en fiendlig armé, på tross av at jeg skal være gjemt i skogen. Man må vel anta at de rett og slett snublet over meg. Men ambush er iallfall noe jeg enda har til gode å få testet i praksis. Heldigvis er påsken lang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå