Ed Hunter Skrevet 25. februar 2005 Skrevet 25. februar 2005 Hei har to Maxtor SATA disker, ein på 200 gb (DiamonMax 10) som brukes som OS-disk og ein på 160 (DiamondMax 9) som brukes som lagring. Har opplevd i det siste at 160'gigen pluttselig har forsvunnet. Har opplevd liknande før med ein eldre cdrw som hadde samme sympton. Teorien min går ut på at harddisken ikkje får nok strøm heile tida, at den "slår" seg av på ein måte etter tid. Eller mulig av det er noko gale med kabelen. Bruker molex-kontaken for strøm. Nokon som har ein løsning? PSU er den som sitter i Aopen H600B, F/S trur eg med 350W med 1 stk SATA (som brukes av 200'gigen) Anyone?
Playmofetish Skrevet 25. februar 2005 Skrevet 25. februar 2005 Vanskelig å si om PSU har skylden. Hva har du av annen hardware? Hvilket hovedkort har du? Og har du oppdaterte drivere til S-ata-kontrolleren? Sjekk hovedkort-produsentens hjemmeside etter oppdateringer. På mitt nForce3 250-hovedkort får jeg opp S-ATA-diskene som "Trygg fjerning"-mulige i oppgavelinjen. Hvis driverkluss er problemet, kan jo det skylde av den ene harddisken hopper ut. Om du derimot hører rare lyder fra harddisken, eller får problem ved kopiering til disken, last ned diskverktøy som SeaTools og kjør en full sjekk på harddisken din.
Ed Hunter Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Skrevet 25. februar 2005 Har ASUS A8N SLI-DELUXE som er koblet til nForce4 sata-kontrolleren. Ingen rare lyder, funker fint til kopiering. Får opp begge diskene som "Trygg fjerning..." ja, men etter ein god stund forsvinner 160'gigen som sagt. Kjører begge harddiskene på samme strømkabel, kan det være grunnen? Sjekk profil for resten av hardware.
Ed Hunter Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Skrevet 25. februar 2005 Kan det virke som om det er dårlig kontakt bare?
Playmofetish Skrevet 25. februar 2005 Skrevet 25. februar 2005 Kjenn på selve harddisken etter at den har forsvunnet fra Windows. Vibrerer den fortsatt, står den på, eller helt stille? Da finner du jo ihvertfall ut om den får strøm eller ikke. Hvis den ikke står på, ville jeg prøvd å prøve i en annen maskin, annen strømforsyning eller lignende.
exmith2k Skrevet 26. februar 2005 Skrevet 26. februar 2005 Hadde selv samme problem før, trodde først det var kontakten, men når jeg skaffa meg ny powersupply så var ihvertfall problemet løst....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå