Gå til innhold

Hjelp, BF:V og BF:1942 virker ikke på nett.


Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig fått bredbånd hjemme, og har brukt den siste dagen på å prøve å få BF:V og BF:1942 til å funke på nett. Jeg tror jeg har lastet ned de nødvendige patchene fra eagames hjemmeside, nærmere bestemt:

 

BF:1942 : battlefield_1942_patch_v1.6.19.exe

battlefield_1942_incremental_patch_v1.6_to_v1.61b.exe

 

 

BF:V : bfv_v1_2.exe

battlefield_vietnam_incremental_patch_v1.2_to_v1.21.exe

 

Etter å ha instalert disse kan jeg nå logge meg inn på de forskjellige serverene og starte å spille. Problemet er at etter kort tid "fryses" skjermbildet. Med kort tid mener jeg et sted mellom 0 og 3 minutter.

Min naturlige reaksjon er da og trykke Ctrl+Alt+Delete. Dette gjør ingenting. Den eneste måten jeg kan få noen som helst reaksjon på er å trykke Alt+Tab, men det resulterer kun i at et lite felt dukker opp på skjermen som viser hvilke programmer som maskinen kjører. Jeg kan ikke velge noen av programmene og jeg greier heller ikke å få bort dette feltet.

Etter dette ser jeg kun en løsning som er å innse at maskin har vunnet over mennesket og holde påknappen inne til maskinen slår seg av. :thumbdown:

 

Forøvrig er maskinen (AMD 3200, 1Gb RAM, 6600GT) helt ny og CS:S virker fint over nett. Jeg kan også spille BF:V og BF:1942 som singleplayer uten problemer.

 

:wallbash: JEG TRENGER HJELP ! ! ! ! :wallbash:

Alle svar settes stor pris på

 

#caps i topic er ikkje høfleg#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja. . . Er ikke helt sikker på hvordan det funker. :blush:

Har vel fått beskjed om at programmet har blitt blokket på noen funksjoner og så fått spørsmål om jeg vil tillate programmet full tilgang. Dette har jeg svart ja på, men jeg er ikke helt sikker på resultatet av dette. Er det noen måte jeg kan finne ut om jeg har gjort det rett på?

 

Takk for svar forresten tjalla!

Lenke til kommentar

Har du spec. på maskinen din?? Hvilken kjøling er det på cpu'en din?? SKjermkort har du og driverne til det??

For meg virker det som at cpu'en eller skjermkortet ikke takler spillene.

Mener jeg opplevde det samme etter å ha installert skjermdrivere som ikke passet til skjermkortet.

Lenke til kommentar

Jeg har vel skrevet litt om det over, men mer utfyllende er det:

 

Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_rtm.040803-2158)

Language: Norwegian (Bokmål) (Regional Setting: Norwegian (Bokmål))

System Manufacturer: NVIDIA

System Model: AWRDACPI

BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG

Processor: AMD Athlon 64 Processor 3200+, MMX, 3DNow, ~2.0GHz

Memory: 1024MB RAM

Page File: 223MB used, 2236MB available

 

Card name: NVIDIA GeForce 6600 GT

Display Memory: 128.0 MB

 

Maskina er helt ny. (Fikk den i slutten av januar fra netshop)

Jeg har også lastet ned nye drivere fra Nvidias hjemmeside på Nvidia

I tillegg har jeg også uninstalert og reinstalert begge spillene uten at det hjalp.

Lenke til kommentar

Kanskje det hviler en forbannelse over maskinen din? :p

 

Men det virker jo som en driverfeil en plass eller temperatur som er for høy.

Har en kompis som akkurat har kjøpt seg ett nytt Asus PCi-E hovedkort. Der fulgte det med en original firewall som vissnok gikk an å slå av inne i BIOS. Før han gjorde det lå prosessorbruken på 99% uten at maskinen hadde noe å holde på med. Vi lette lenge uten å finne det ut, ikke før han gikk inn i BIOS og slo av den firewall'en, da ble allt plutselig normalt.

Har du ett slikt hovedkort? Sjekk om det evt. er en slik funksjon i BIOS hos deg.

 

Prøver så godt jeg kan å komme på løsninger så du kan komme deg igang med spillingen, hehe. :thumbup:

Lenke til kommentar
' date='03/03/2005 : 00:33'] Kanskje det hviler en forbannelse over maskinen din?

 

Men det virker jo som en driverfeil en plass eller temperatur som er for høy.

Der fulgte det med en original firewall som vissnok gikk an å slå av inne i BIOS.

 

Prøver så godt jeg kan å komme på løsninger så du kan komme deg igang med spillingen, hehe. :thumbup:

 

Nå har jeg vært inne i BIOS, men jeg fant ingenting om firewall der. Fant derimot ut at: Current CPU temp 36 C, noe som jo er meget lavt. (Hadde hatt på maskina i 2 timer.)

 

Fatter ikke hva det kan være. Jeg kan jo spille fin fint i singleplayer og CS:Source virker som en drøm på nett.

 

Har sendt e-post til eagames Norge, venter spendt :blink:

 

Jeg vil spille nå!! Springe rundt med AT i 1942 og M60 i Vietnam, men nei da. Heller sitte å stirre i veggen og lure på hvorfor verden er stor, stygg og ekkel mot meg. Det er sikkert den forbannelsen. Tror jeg skal gå å ofre noe for å blidgjøre gudene. Et eple vil sikkert gjøre susen.

 

Takk for forsøk på hjelp Rattata, jeg skal ofre et eple til deg også. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...