minto Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Vanskelig å si, men de håper nok enkelt og greit på å selge mange spill! Så skal de vel gi ut en EP hvert halvår! Kan for eksempel være at de priser EP'ene litt høyere enn andre Online-spill! Personlig likte jeg spillet såpass godt i BETAEN at jeg tror kommer til å selge utrolig bra og dekke inn også enkelte fremtidige utgifter! Men det er uansett nesten umulig å si noe sikkert på nåværende stadium!
Idioteque Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Vel, de kommer jo til å få inntekter fra spillet, + Expansions hver 6 måned. Og kostnadene til GuildWars kommer ikke til å bli så høye som andre MMORPG's (ja, vet at GuildWars egentlig ikke er det), da de benytter seg av et unikt serversystem som ikke er så dyrt som serverene til f.eks Everquest 2 og WoW.
minto Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 (endret) Guardian sier: "Og kostnadene til GuildWars kommer ikke til å bli så høye som andre MMORPG's (ja, vet at GuildWars egentlig ikke er det)" Hvilke indisier tilsier at Guild Wars egentlig ikke er et MMORPG spill? Massively: Det er tusenvis som kommer til å spille det og som man kan ha kontakt med! Multiplayer: Man må spille på lag med andre nesten uansett! Online: er i hvertfall oppfylt! Role-Player-Game: Ja det er det også! Man har en rollefigur som man kan bygge opp og utvikler.. Jeg bare lurer litt på definisjonen! Selvfølgelig er GuildWars et annerledes mmorpg, som er ganske unikt.. men klarer ikke å se at det ikke oppfyller noen av MMORPG kravene! Noen som har mer peil på dette? Endret 24. februar 2005 av minto
Djengo^^ Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Skrevet 24. februar 2005 Hvilke indisier tilsier at Guild Wars egentlig ikke er et MMORPG spill? Massively: Det er tusenvis som kommer til å spille det og som man kan ha kontakt med! Multiplayer: Man må spille på lag med andre nesten uansett! Online: er i hvertfall oppfylt! Role-Player-Game: Ja det er det også! Man har en rollefigur som man kan bygge opp og utvikler.. Jeg bare lurer litt på definisjonen! Selvfølgelig er GuildWars et annerledes mmorpg, som er ganske unikt.. men klarer ikke å se at det ikke oppfyller noen av MMORPG kravene! Noen som har mer peil på dette? Det oppfyller alle MMORPG kravene for meg Og jeg er villig til å betale for xpansions et par ganger i året. MAX !
genetex Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Visst det skal komme ut en expasion pack 2 ganger i året, er vel det like dyrt som WoW? wow koster rundt 90 kr i månden, + selve spillet, altså så blir det vel omtrent like dyrt, WoW koster vel mer pga selve spillet koster i tilleg, men bare noe hundrelapper billigere vil da GW vere. For det er vel slik at når expasion pakkene kommer ut så må du vel kjøpe di for å spille videre tenker jeg.
minto Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 (endret) For det er vel slik at når expasion pakkene kommer ut så må du vel kjøpe di for å spille videre tenker jeg. GW skal i følge utgiverne kunne spilles videre, uten at man må kjøpe EP's.. Men lurer litt på hvordan de løser det! Endret 24. februar 2005 av minto
genetex Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 ja det er jo ganske rart, må vel lage nye servere for hver xp pack da?
Desdichado Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Hvilke indisier tilsier at Guild Wars egentlig ikke er et MMORPG spill? Det de mener er at det er kun spesielle områder hvor man kan være flere tusen på en gang. Så fort man beveger seg utenfor disse områdene så er man alene eller i den gruppen man valgte å starte oppdraget sitt med. Du får med andre ord din helt spesielle versjon av etthvert oppdrag/område du ønsker å se nærmere på.
Djengo^^ Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Skrevet 24. februar 2005 Hvilke indisier tilsier at Guild Wars egentlig ikke er et MMORPG spill? Det de mener er at det er kun spesielle områder hvor man kan være flere tusen på en gang. Så fort man beveger seg utenfor disse områdene så er man alene eller i den gruppen man valgte å starte oppdraget sitt med. Du får med andre ord din helt spesielle versjon av etthvert oppdrag/område du ønsker å se nærmere på. jeg syns det er veldig greit. så slipper man lagg og helvete og det er lettere å konsetrere seg om teamwork
Tackli Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Da har jeg et spørsmål (kanskje litt off-topic); vil det komme expansions til WoW? For isåfall, tipper jeg de kommer til å koste noen kronasjer også. Så Guild Wars er og blir billigere, og som sagt før her, så er det ikke nødvendig å kjøpe expansions hvis man ikke føler for det. 28. April... Anders
Idioteque Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Guardian sier: "Og kostnadene til GuildWars kommer ikke til å bli så høye som andre MMORPG's (ja, vet at GuildWars egentlig ikke er det)" Hvilke indisier tilsier at Guild Wars egentlig ikke er et MMORPG spill? Massively: Det er tusenvis som kommer til å spille det og som man kan ha kontakt med! Multiplayer: Man må spille på lag med andre nesten uansett! Online: er i hvertfall oppfylt! Role-Player-Game: Ja det er det også! Man har en rollefigur som man kan bygge opp og utvikler.. Jeg bare lurer litt på definisjonen! Selvfølgelig er GuildWars et annerledes mmorpg, som er ganske unikt.. men klarer ikke å se at det ikke oppfyller noen av MMORPG kravene! Som Desdichado sier, så er ikke GuildWars et MMORPG i den forstand at utenfor byene så er det bare 2-8 personer som er med deg. Dette er selvsagt et definisjonsspørmål, mye det samme som om Diablo 2 er et RPG eller ikke. Utviklerene kaller GuildWars et CORPG (Competitive Online Role Playing Game) eller noe sånt.
Tackli Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Ble vel gjerne litt off-topic hele tråden her nå, og om hvorvidt Guild Wars er et MMORPG eller ikke, spiller for min del ingen rolle. Jeg likte spillet kjempe godt på alle plan, og kommer til å vise min entusiasme og gjøre alt for at spillet skal bestå. Som sikkert mange andre her inne og vil gjøre Anders
Laserlasse Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 GW skal i følge utgiverne kunne spilles videre, uten at man må kjøpe EP's..Men lurer litt på hvordan de løser det! Vel, slik jeg har forstått det, skal det være mulig for en spiller å få tilgang til de nye områdene selv om han ikke har kjøpt utvidelsen, så lenge han/hun er på lag med en som har pakken. Litt av greien med streaming content. Men dette er lenge siden jeg hørte, så det kan ha endret seg siden den gang.
minto Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Veit jo veldig godt at man bare har samlet en rekke spillere på enkelte samlingsområder! Synes det var en veldig grei løsning! Så det ligger vel kanskje mer i grenselandet av definisjonene mmorpg og corpg, det oppfyller nok begge kravene for begge disse sjangrene! Men om utvikleren kaller det CORPG så skal jeg legge min elsk på CORPG's spilll ettersom om Guild Wars til nå er genialt!
h00v3r Skrevet 25. februar 2005 Skrevet 25. februar 2005 Buy the game, play the game. Buy the expensions and play the expensions. As easy as Dell!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå