Gå til innhold

70GB med data tapt etter flytting! Hjelp!


Anbefalte innlegg

Jeg flytter 70GB med filmer fra en vanlig harddisk, til et RAID volume i dag. Jeg vet at alle filmene var bra før jeg flytta dem. Når jeg nå prøver å pakke ut filmene fra RAID volumet, får jeg crc error på samtlige. Det hjelper ikke å flytte filmene tilbake heller, da jeg får akkurat samme feilen. Hvis jeg laster ned noe fra nettet, får jeg også crc feil på alle filer på RAID volumet, men hvis jeg laster ned til en vanlig disk, så funker det.

 

Noen som vet hva som forårsaker dette? Har satt opp standard striping på en highpoint RAID kontroller som er på et Abit VP6 mobo. Diskene som står i RAID er 2 stk WD1200JB.

 

Hvis noen har en løsning på dette så blir jeg overlykkelig, hvis ikke så er 70GB med filmer tapt.

 

ps...glad jeg ikke har flytta xxx katalogen enda :razz:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg opplevde noe av det samme en gang jeg hadde clocka opp prosessoren min noe. Mista en haug mp3 da jeg skulle flytte dem over på ny disk. Virka som om de ble lagt delvis oppå hverandre(Fat-feil). Da jeg satte cpu-en til å gå normalt gikk det bra å kopiere over, men filene som allerede var flyttet ble ødelagte for alltid. 70% av filene hadde "scorpions" med "wind of change" midt inni sangen - deilig??

 

Mye rart skal man oppleve.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-25 02:09, Olabil skrev:

Jeg opplevde noe av det samme en gang jeg hadde clocka opp prosessoren min noe. Mista en haug mp3 da jeg skulle flytte dem over på ny disk. Virka som om de ble lagt delvis oppå hverandre(Fat-feil). Da jeg satte cpu-en til å gå normalt gikk det bra å kopiere over, men filene som allerede var flyttet ble ødelagte for alltid. 70% av filene hadde "scorpions" med "wind of change" midt inni sangen - deilig??



 

 

Det er ikke særlig lurt å klokke opp PCI-bussen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...