Gå til innhold

Problemer med lcd display,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her med et display av denne typen: http://www.hammar.no/v.asp?s=e&v=b&i=48&id=1

jeg har satt den sammen og har noen småproblemer. Når jeg plugger på diplayet får jeg opp dette bildet som vistnok skal komme opp.

mini-lcd%20(8).JPG

Jeg legger til en "userport.sys" fil i drivermappen til windows. Så stiller jeg inn Lcd smartie inn slik: lcd%20smartie.gif

Men ingen ting skjer på diplayet!

det eneste er at den endrer hvor mange prikker som lyser. Slik:

mini-lcd%20(9).JPG

mini-lcd%20(11).JPG

mini-lcd%20(10).JPG

Noen som vet hva som er feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, har det slikt display jeg og, med akkurat det samme problemet! men har du lagt inn DLPortIO?? det måtte jeg. Alt funket fint lege, så skulle jeg flytte pcen, og da skar det seg. Har du prøvd å formatere? kansje det hjelper

Skrevet (endret)

hvor/hvordan stiller jeg inn epp i bios? har akkurat samme problemet som Natrium her..

jeg har et Abit IS7-E..

Endret av Immorten
Skrevet

men det hjalp ikke det da.. hadde ikke samme feilen som det du hadde.. På displayet mitt var det masse tegn.. ikke firkanter, slik som hos deg..

Skrevet

That's it! Nå gir jeg opp hele jævla dritten!!!

har lodda alt på nytt 5 ganger nå, og nå siste gang så kommer det ikke opp en dritt på skjermen!! bare de firkantene som skulle tyde på en korrekt lodding. Adios, sender den tilbake hvis det er muligheter for pengene tilbake!!!!!

-Immorten

Skrevet

Hmm... kjørte 12v på displayet mitt jeg... trokke det var helt sunt men men... kjøpe nytt jeg nå :p

Og den biossaken hadde plutselig forflyttet seg til noe rare innstillinger, men det hjalp ikke å sette det til epp......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...