Gå til innhold

En samlet tråd om alle priser på tradeskill items!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg tok et lite søk før jeg posta, og fant ikke noe så jeg starta denna. Tråden er for å diskutere fornuftige priser på forskjellige tradeskill items, som f.eks "linen". Prisen blir bestemt av forskjellige faktorer, som f.eks sjeldenhet, hvor vanskelig det er å få tak i, hvor desperate folk er og hvis det er mange selger samme item til lavest mulig pris (sikkert et fancy ord for det), hvor lenge servern har holdt på, hvor mange folk som er på servern osv.

Jeg har ikke drevet med tradeskill så lenge, så jeg har ikke kommet over så mange forskjellige tradeskill items ennå, men jeg kan jo starte med noen priser jeg tror er fornuftige.

Linen = 50c per stk (10s for 20)

Wool = 1s per stk (20s for 20)

Copper Bar = 1s per stk (20s for 20)

Silver Bar = 3s per stk (60s for 20)

Hvis du er uenig, prøv å begrunn så godt som mulig og kom med hva du synes det burde koste. Prøv også å hold det litt strukturert med prisene.

Ok, jeg så det var noe snakk om priser i "Hvor mye skal jeg ta for " Jade"" tråden nå. Det var riktignok ikke strukturert i det hele tatt, og det var egentlig bare snakk om Jade.

Endret av Anthropod
Videoannonse
Annonse
Skrevet

er jo etterspørrelsen som sier prisene.

Hvis 3 stk trenger 20 linen, og 20 stk selger det, er det jo såklart den med lavest pris som vinner.

*leke smart for å få denne i mine innlegg*

Skrevet (endret)
er jo etterspørrelsen som sier prisene.

Hvis 3 stk trenger 20 linen, og 20 stk selger det, er det jo såklart den med lavest pris som vinner.

*leke smart for å få denne i mine innlegg*

det er ikke bare etterspørelen som bestemmer prisene:

. . . . . pris

. . . . . /. \

. . . . /. . . \

. . . /_____ \

tilgang. . . etterspørsel

Tilgangen har også noe å si, hvis det er liten tilgang og stor etterspørsel vil prisen være høy. Hvis det er stor tilgang og etterspørselen er lav, vil prisen være lav.

Siden det er umulig å ha monopol på items så vil ikke prisene være for skyhøye.

Husker ikke hva trekanten het, men det har med markedssytemet å gjøre. ( for de som ikke skjønte det...)

(tungvint å lage modeller i forumet :p )

Endret av Royzer
Gjest member-60584
Skrevet

herlig modell det der.. lar meg ta masse cash for "blue glow enchant".. jeg er en av de eneste på servern min som selger det aktivt og dermed tjener jeg masse cash.

var til og med en som betalte 6g for "blue glow enchant"... for noe jeg bare trenger å bruke omtrent 1g for å skaffe reagents til. helt vilt.

siden jeg hadde bedriftsøkonomi på skolen så vet jeg kordan det det fungerer og siden markedet skifter ettersom tida på døgnet så vet jeg når det er best å selge. om natta selvfølgelig ^^ eller når ingen andre enchanters reklamerer for det samme i Irongforge :p

Skrevet

Igår kveld fant jeg en Iridescent Pearl, som etter litt undersøkelser viser seg å være veldig verdiful, ihvertfall på Argent Dawn-serveren.

Så sjekket jeg Auction House'et, og der lå det 4 stk ute. 1 med buyout på 1.5g, 2 med 4g, og 1 med 5g buyout.

Så jeg grep sjangsen og betalte buyout på den med 1.5g, og la så begge mine ut med 3g buyout.

10 minutter senere blir begge solgt! :!: Netto gevinst: 4.5g! :D

Skrevet

hmm.. silverbars gikk for 1s\bar på AH, så jeg solgte dem til 7,5s\bar utenfor AH :)

men uansett 20 bronze bars går lett for 60s på dragonmaw.

en stack med 20 wool går for 70-90

Jeg er glad for at jeg ikke har noen crafting skills :)

Skrevet (endret)

jeg legger ut copper bars (20) med en start pris på 5s. linen (20) på 4s. så ser jeg hvordan det går :)

Endret av Freud
Skrevet

Copper Bar kan da ikke selge for stort mer enn 50c pp (per piece). Noe mer er jo blodpris. Copper bar er DRITENKELT å få tak i, akkurat som linen cloth.

En annen ting som påvirker hva du kan ta for ting er hvor mye andre kan betale. (Markedsøkonomisk term er vel noe sånt som kjøpekraft.)

Eksempel:

20 Linen cloth til en lvl 10-fyr: stort behov, liten kjøpekraft.

20 Linen cloth til en lvl 20-fyr: moderat behov, moderat kjøpekraft.

20 Linen cloth til en lvl 30-fyr: null behov, stor kjøpekraft.

Du kan sikkert ta mer betalt fra høyere level-folk, men dess høyere pris du krever, dess lettere er det for kjøper å takke nei. På lvl 30 har man jo ikke noe behov for Linen, ettersom man bare kan grinde mobs som dropper 2-3 Linen hver gang.

Men så er det jo de gangene bigshots bare baner seg vei på markedet når de trenger noe fort, type han Minions of Mithril-fyren som kjøpte 8 Medium Leather for 80s (han stod utenfor AH, hvor man kunne få 10 ML for 20s på buyout).

Gjest Slettet-uVTr2vDm
Skrevet

Har just gått fra wool og over til silk i tailoring.

Og silk er vanskelig å få tak på når du bare er level 25.

Når det gjelder wool så får jeg somregel kjøpt det veldig billig.

Og ofte betaler jeg ved å lage ei veske til dem med 9/20 wool.

Så har jeg jo en fortjeneste på 9 wool etterpå ^^

Ellers selger jeg 8 slots hele dagen, så er bare å /w lindquist :)

Skrevet (endret)
Jeg selger copper bars for 5-7silver per stk...

Det var vel noe drøyt, hvis det er noen som kjøper, er det vel fordi de er jævlig desperate. Copper bars burde ikke ha den verdien i det hele tatt. Det er den mineralen det er letteste å få tak i (bortsett fra rough stone), og krever minst skills for å mine. 5-7s per stk betyr 100-140S for 20 stk, noe som jeg mener er en blodpris. Tingene du lager av copper blir jo mindre verdt enn det du kjøpte inn copperet for, og det er jo ikke meninga.

Copper Bar kan da ikke selge for stort mer enn 50c pp (per piece). Noe mer er jo blodpris. Copper bar er DRITENKELT å få tak i, akkurat som linen cloth.

Enig :yes:, bortsett fra at jeg mener at copper er verdt litt mer en linen. Linen dropper drit ofte fra veldig mange mobs, og gjerne 2-3 linen av gangen, da har du masse linen på null tid.

Copper mener jeg er litt mer sjeldent, siden du må være i nærheten av en mine/ fjell som spawner copper ore. Du kan samle inn mye copper på kort tid hvis du bevisst jakter på copper ore på spesielle steder, men ingenting slår hvor enkelt det er får tak i linen. Å samle inn Ore krever mining skill, og det er det ikke alle som har, mens alle har muligheten til å samle inn masse linen fra mobs.

BTW.... hva betyr forkortelsen "AH"?

Endret av Anthropod
Skrevet (endret)

Du legger ut masse om hvordan Copper Bars skal prises, men vet ikke at Auction House i Orgrimmar og Ironforge forkortes till AH :p

Edit: Leif var her.

Endret av Fury
Skrevet

Du legger ut masse om hvordan Copper Bars skal prises, men vet ikke at Auction House i Orgrimmar og Ironforge forkortes till AH :p

Edit: Leif var her.

Logisk, har ikke helt satt meg inn i alle forkortelsen til wow ennå. ;)

Skrevet
selger 20 Silk på AH for 45 silver.

Er ikke silke relativt vanskelig å få tak i? Hvilken mob dropper silke? Jeg skal ikke si noe helt sikkert, men jeg tror du kan selge for mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...