Gå til innhold

Trenger hjelp til å velge skriver


Anbefalte innlegg

Jeg skal skaffe en skriver til foreningen jeg er engasjert i, og trenger priseksempler til styremøtet neste helg.

 

Skriverens oppgave skal være å printe ut "klubb-avis". Ca 1000 eks 4 ganger å året. Hver avis er på 3 A4-ark med tekst og bilder på alle sider. Altså 6000 sider med tekst og bilder pr. avis. (20000 sider i året).

 

Bildene er i små størrelser, og trenger derfor ikke være superkvalitet, men må være i farger.

 

Har noen erfaring/tips om dette temaet? Og priser på skriveren, samt kostnader pr. utskrift. (fargepatroner/vedlikehold/levetid på skriver).

 

Dette ble nesten en jobb for en konsulent ser jeg, men det er kanskje noen nesten-konsulenter her i forumet?

 

MVH Thomas A

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du hadde klart deg uten farger har du uten tvil spart mye penger, og tid.

 

En vanlig laserskriver kan pøse ut store mengder ark for en billig penge.

 

Dersom du er ute etter merker som er driftsikre, vil jeg anbefale HP (blekkskriver), eller Brother (laserskriver)

Har brukt hp privat i mange år (sånn ca 12 år), og har brukt brother laserskrivere i jobbsammenheng i ca 4 år (uten problemer)

 

Har du noe budsjett mht skriver ?

 

Jeg vet pc-world tidligere har kjørt tester med diverse skrivere, samt oversikt mht pris pr side, så det kan kanskje være en idé å ta med ett slikt blad neste gang du er innom kiosken.

 

Jeg har dessverre ingen 100% relevante kunnskaper for dette, men jeg håper disse tipsene kan hjelpe deg litt på vei :thumbup:

Lenke til kommentar

For utskrift av blekker er laser det eneste rette. Ser ikke noen som helst nytte av blekkskriver i profesjonell sammenheng.

 

På jobb bruker vi hovedsakelig HP (10 blekk og ca 15 lasere i forskjellig størrelse) Bruker også noe Lexmark, Sharp og Brother (Laser). For lang trofast tjeneste ser jeg ingen som slår HP

(har en LaserJet 4si som har gått uten et hikk i 10 år), men noe av det bedre jeg har sett av bildekvalitet tror jeg er Canon og Xerox på det området. Den nye Phaser'n ser f eks lovende ut.

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=16880

 

Kan være greit med duplexenhet, siden det sikkert skal stå noe på begge sidene av arket da ..

Lenke til kommentar

Det er ikke noe budsjett til dette pr. dags. dato.

 

Vi har sendt ut "klubb-avis" tidligere. Både med og uten farger. Sist hadde vi farger og brukte da en fargekopimaskin. Dette kostet kr. 3,- pr. ark (arket var inkludert), jeg synes det er dyrt!!!

 

Mattematikk:

 

3000 ark pr. avis X 3 kr = 9000 kr.

 

Kommer langt på 9000 kr da!

 

MVH Thomas

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...