Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvem tilbyr ip telefon?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hadde akkurat tenkt å bestille Telio - kan noen si om AK47's erfaring er et enkelt tilfelle, eller om det gjelder flere Telio kunder?

Endel kunder plages med dårlige linjer, routere som ikke hånterer QOS eller man rett og slett har for lav uthastighet.

Har Telio og det fungerer helt greit på ei BC 1024/256 med en Linksys router med QOS, Har også god erfaring med Draytek Vigor 2900 og dens QOS.

Telio hadde ikke blitt så store hadde alle opplevd det som AK47 snakker om.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Leie av linje den er inkludert i måneds avgiften til ip telefon leverandøren ja??? eller kommer det i tillegg?? ( ca 80,- pr mnd)

Det betaler du vel til ISPen din, og ikke til ip-telefoni leverandøren din?

Skrevet

Har selv hatt Telio i snart 1 år, ikke hatt noen problemer med hverken lyd eller andre problemer. Synes tjenestene (Viderekobling) osv kom lovlig sent, men når de først er kommet så er de meget bra! Er også telefonsvarer hvor du får beskjedene rett i e-post :)

Er overall veldig fornøyd med telio, så lenge du slipper å måtte kontakte kundeservice..

Skrevet
Leie av linje den er inkludert i måneds avgiften til ip telefon leverandøren ja??? eller kommer det i tillegg??  ( ca 80,- pr mnd)

Det betaler du vel til ISPen din, og ikke til ip-telefoni leverandøren din?

jeg bare spør jeg:p ER det noen som har et 100% sikkert svar på det???

Skrevet (endret)

Nå var spørsmålet litt uklart her men om du ikke har Telefon fra Telenor og skal ha bredbånd+IP telefon blir linjeleien plusset på regningen fra din ISP .

!ED - Leif

Endret av Konge
Skrevet
Nå var spørsmålet litt uklart her men om du ikke har Telefon fra Telenor og skal ha bredbånd+IP telefon blir linjeleien plusset på regningen fra din ISP .

!ED - Leif

Takk

Skrevet (endret)

Jeg ser lenger oppe i tråden, at dere anbefaler Ruter med Qos støtte, for å Gi nok båndbredde til ip-telefonen.

Hvordan virker dette?

Er det vanskelig å konfiguere QoS ? Eller trenger man å konfiguere noe i heletatt??

Endret av hojo
Skrevet

!ED - Leif

Dette er ikke helt korrekt da enkelte bredbåndsleverandører ala Nextgentel tilbyr egne linjer. Da slipper man det gebyret.

Skrevet

Hva finnes av rimelige routere med qos nå for tiden? Sist jeg sjekket var det linksys med tredjeparts firmware som var tingen.

Er det noen av iptelefoni leverandørene som leverer med slike routere?

Skrevet
Hva finnes av rimelige routere med qos nå for tiden? Sist jeg sjekket var det linksys med tredjeparts firmware som var tingen.

Er det noen av iptelefoni leverandørene som leverer med slike routere?

BKK gjør det, sikkert NGT også. Aner ikke med de andre.

Skrevet

!ED - Leif

Dette er ikke helt korrekt da enkelte bredbåndsleverandører ala Nextgentel tilbyr egne linjer. Da slipper man det gebyret.

Telenor drifter og eier kobberlinja inn til huset ditt. "Kobbergebyret" er innbakt i prisen du betaler NGT pr. mnd.

NGT har eget utstyr i sentralene, noe som gjør det et hakk billigere, men kobbergebyret kommer du ikke utenom med mindre leverandøren strekker kabel fra sentralen til kontakten din... :w00t:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...