agvg Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Hadde akkurat tenkt å bestille Telio - kan noen si om AK47's erfaring er et enkelt tilfelle, eller om det gjelder flere Telio kunder? Endel kunder plages med dårlige linjer, routere som ikke hånterer QOS eller man rett og slett har for lav uthastighet. Har Telio og det fungerer helt greit på ei BC 1024/256 med en Linksys router med QOS, Har også god erfaring med Draytek Vigor 2900 og dens QOS. Telio hadde ikke blitt så store hadde alle opplevd det som AK47 snakker om.
covah Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Leie av linje den er inkludert i måneds avgiften til ip telefon leverandøren ja??? eller kommer det i tillegg?? ( ca 80,- pr mnd) Det betaler du vel til ISPen din, og ikke til ip-telefoni leverandøren din?
WeeR Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Har selv hatt Telio i snart 1 år, ikke hatt noen problemer med hverken lyd eller andre problemer. Synes tjenestene (Viderekobling) osv kom lovlig sent, men når de først er kommet så er de meget bra! Er også telefonsvarer hvor du får beskjedene rett i e-post Er overall veldig fornøyd med telio, så lenge du slipper å måtte kontakte kundeservice..
hojo Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Skrevet 21. februar 2005 Leie av linje den er inkludert i måneds avgiften til ip telefon leverandøren ja??? eller kommer det i tillegg?? ( ca 80,- pr mnd) Det betaler du vel til ISPen din, og ikke til ip-telefoni leverandøren din? jeg bare spør jeg:p ER det noen som har et 100% sikkert svar på det???
Konge Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 (endret) Nå var spørsmålet litt uklart her men om du ikke har Telefon fra Telenor og skal ha bredbånd+IP telefon blir linjeleien plusset på regningen fra din ISP . !ED - Leif Endret 21. februar 2005 av Konge
hojo Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Skrevet 21. februar 2005 Nå var spørsmålet litt uklart her men om du ikke har Telefon fra Telenor og skal ha bredbånd+IP telefon blir linjeleien plusset på regningen fra din ISP . !ED - Leif Takk
hojo Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Skrevet 21. februar 2005 (endret) Jeg ser lenger oppe i tråden, at dere anbefaler Ruter med Qos støtte, for å Gi nok båndbredde til ip-telefonen. Hvordan virker dette? Er det vanskelig å konfiguere QoS ? Eller trenger man å konfiguere noe i heletatt?? Endret 21. februar 2005 av hojo
BennyXNO Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Nå var spørsmålet litt uklart her men om du ikke har Telefon fra Telenor og skal ha bredbånd+IP telefon blir linjeleien plusset på regningen fra din ISP . !ED - Leif Dette er ikke helt korrekt da enkelte bredbåndsleverandører ala Nextgentel tilbyr egne linjer. Da slipper man det gebyret.
slimboy Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Vi har IP telefoni fra Actacom, har ikke virket en hel dag enda, mest useriøse leverandøren på markedet
petterg Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Hva finnes av rimelige routere med qos nå for tiden? Sist jeg sjekket var det linksys med tredjeparts firmware som var tingen. Er det noen av iptelefoni leverandørene som leverer med slike routere?
xcomiii Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Hva finnes av rimelige routere med qos nå for tiden? Sist jeg sjekket var det linksys med tredjeparts firmware som var tingen.Er det noen av iptelefoni leverandørene som leverer med slike routere? BKK gjør det, sikkert NGT også. Aner ikke med de andre.
sniperdybe Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 prøver telenor sin løsning nå og den funker som bare det , ikke noe inst og port åpning , just plug and play. er test pilot på denne da
FlatEric82 Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Nå var spørsmålet litt uklart her men om du ikke har Telefon fra Telenor og skal ha bredbånd+IP telefon blir linjeleien plusset på regningen fra din ISP . !ED - Leif Dette er ikke helt korrekt da enkelte bredbåndsleverandører ala Nextgentel tilbyr egne linjer. Da slipper man det gebyret. Telenor drifter og eier kobberlinja inn til huset ditt. "Kobbergebyret" er innbakt i prisen du betaler NGT pr. mnd. NGT har eget utstyr i sentralene, noe som gjør det et hakk billigere, men kobbergebyret kommer du ikke utenom med mindre leverandøren strekker kabel fra sentralen til kontakten din...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå