Gå til innhold

FF7 - Hjelp med alexander-summon

j--

Anbefalte innlegg

Heisann. Nå er det vinterferie, og jeg har planer om å runne final fantasy VII (7) igjen.

Men så er det en ting som plager meg grenseløst, og det er det at jeg aldri har funnet Summon-materia'en Alexander... Kan noen hjelpe meg med å finne den? Jeg har kommet til bossen: "snow" flere ganger, men aldri funnet "the Hot Springs" (?)

But if you want the ALEXANDER SUMMON MATERIA, follow these

instructions:

Just battle a few times and wait until you faint

Now when you arrive at Mr.Holzoff's house go outside

Now return to great glacier and go right

Just remember that the wind blows you off course so when the wind

blows stop and wait until the wind dies down and continue going right

Just make it past through the linear course until you see some cliffs

Keep going right until you see your path stop and until you see three

different paths in front of you, take the most upper right handed path

you'll encounter another linear area just keep going

now take the cave in the upperright hand corner and enter it

When you enter this cave make sure you have touched the Hot Springs you

saw earlier or else you can't intiate a fight.

Kan noen hjelpe meg med et screenshot eller en god forklaring på hvor det er?

Tusen hjertlig for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Final Fantasy VII er så utrolig koselig å spille :love:

vizit: Har du fått alexander før, eller er dette første gangen du spiller?

Dette er første gangen,eller har hatt spillet i et par år nå da,men aldri spilt spillet skikkelig. Så nå er det vinterferie og skal kose meg med det!

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Her er en guid om hvordan du finner alexander Tror jeg

Basically, these are the things you can do with Chocobos that you cannot do with other transportation. Firstly, before you don’t realize for a few hours about this, the Highwind can carry Chocobos around in it. Hop on your Chocobos and press the OK button on the Highwind and it will take off, Chocobo and all. Easy transportation. I’ll just tell you what you can get if you ignored this part up to now and have a Gold Chocobo. To the east of Mideel you’ll see on the map, a lot of islands that eventually come to a point (roughly south to south-east of the Chocobo Farm). Ride up to that point any way you want and enter the cave; it’s not hard to find. Inside press the OK button on the glowing thing; which you’ll have to do for the following 3 caves also. If you head to the far Western continent (the one Wutai is on), you can get the Mime materia. It’s roughly in the middle of the continent to the far east of the continent. You’ll see a cave sticking out behind a mountain which surrounds it on one side, while the other 3 sides are ocean. The HP<>MP materia is in a cave at the northern-most part of the middle continent (North of North Corel--just over those mountains). You’ll see a desert at the north of the continent surrounded by mountains to the north and south, and oceans and rivers for the other sides. The cave is in the north mountain side of the desert. Knights of the Round is the most powerful--useful thing you can have in Final Fantasy VII, and if you walk your Gold Chocobo across the ocean to the far North East, you will find an unmarked island with just a forest in it and mountains surrounding it. It is round and is entitled “Round Island” for numerous reasons.

Enter the cave there to get the materia. The last thing the Chocobos can do that’s useful is allow you to get Alexander if you missed it at the start of Disc 2. Just ride across the mountains, going around Icicle Village and ride across the snow until you see a little barrier of snow. Get off the Chocobo and walk into it and would you look at that, you’re now purposely lost in the snow and can get Alexander.

Endret av vizit
Lenke til kommentar
The last thing the Chocobos can do that’s useful is allow you to get Alexander if you missed it at the start of Disc 2. Just ride across the mountains, going around Icicle Village and ride across the snow until you see a little barrier of snow. Get off the Chocobo and walk into it and would you look at that, you’re now purposely lost in the snow and can get Alexander.

Dette er da en enda dårligere forklareing enn de som er i guidene :dontgetit:

vizit: Hvor langt har du kommet nå? Jeg tok opp igjen et gameplay jeg drev med for noen måneder siden, og er nå level 77 og har kotr og mime og quadra magic++:D. Driver nå og "levler" for å kunne ta "weapons'ne"

Lenke til kommentar

Ok, jeg kan prøve å forklare etter hva jeg husker.

Etter man har stått på snowboard ned fra Icicle City, så havner man på et stort område med masse snø. Man har et kart over området, mot øst er det åser og fjell, i midten et vann, og sør er det skoger. Til nordvest noen åser. Er ikke alltid like lett å orientere seg, men om man finner ut hvor man er, så er det et sted man skal til på dette området.

Og om jeg ikke husker helt feil, så er det ca litt øst for midten av kartet. Veien går her mellom to vann, og det ene ryker det av. Gå ned til dette og trykk på Sirkel. Cloud vil da si "hmm..a hot spring" eller noe slikt.

Gå så videre helt nord og ut av dette området. Så kommer du på et helt hvitt snøområde hvor snøen blåser deg bort omtrent. Her skal du gå rett øst, hold retningen ved å sette ut markører.

Da kommer du til et nytt område, fortsett østover til du kan komme inn i en hule. Hun her inne gir deg alexander om du slår henne.

Skal prøve å finne et kart, men er vanskelig ser det ut til...

EDIT: Fant dette i en faq, han her forklarte det veldig greit.

Personally, my suggestion is that you follow the example in the FAQ

and take the left path twice (her mener han på snøbrettet) so that you land in the Forest. From

there, you can go right to the Lake Cave area, then continue right

past the Mountain Cave area (the T-junction), and up into the Mountain

Crossroads, where you can take the switching path to the Steaming

Lakes, and then head left into the snowfield. Not only is this a

fast way to get through this area, but it also lets you pick up all

the items along the way and get the Alexander Materia later on (since

you touched the lake on your way out).

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Jeg finner ikke Chocoboene? Jeg her letet i fotsteppene,men det dukker opp bare svarte "strutser" er det dem?skal de ikke være gule?

dra til chocobo-gården og prat til en av chocoboene. Så får du en materia som heter Chocobo Lure. Dra også inn i låven og kjøp noen sånne ting som du kan kaste til chocoboene i kamp.

etter det tar du på deg chocobo-lure'n og løper rundt i fotsporene til chocoboene. Når du kommer i kamp med en chocobo så kast en sånn sak du kjøpte på låven til chocoboen sånn at han spiser den. Mens han spiser dreper du alle motstanderne bortsett fra chocoboen. Når kampen er over så rir du på en chocobo ;)

Ikke gå av chocoboen før du har ridd over vannet med midgardsormen, for den stikker av når du går av..

Skal jeg lage en offisiell FF VII tråd på forumet?

Lenke til kommentar
Heisann. Nå er det vinterferie, og jeg har planer om å runne final fantasy VII (7) igjen.

Men så er det en ting som plager meg grenseløst, og det er det at jeg aldri har funnet Summon-materia'en Alexander... Kan noen hjelpe meg med å finne den? Jeg har kommet til bossen: "snow" flere ganger, men aldri funnet "the Hot Springs" (?)

But if you want the ALEXANDER SUMMON MATERIA, follow these

instructions:

Just battle a few times and wait until you faint

Now when you arrive at Mr.Holzoff's house go outside

Now return to great glacier and go right

Just remember that the wind blows you off course so when the wind

blows stop and wait until the wind dies down and continue going right

Just make it past through the linear course until you see some cliffs

Keep going right until you see your path stop and until you see three

different paths in front of you, take the most upper right handed path

you'll encounter another linear area just keep going

now take the cave in the upperright hand corner and enter it

When you enter this cave make sure you have touched the Hot Springs you

saw earlier or else you can't intiate a fight.

Kan noen hjelpe meg med et screenshot eller en god forklaring på hvor det er?

Tusen hjertlig for alle svar!

Hei. Jeg har en bekjent som kan disse spillene utenat. Har ikke mailen hans for øyeblikket, men kan se hva jeg kan få ordnet, slik at du får til dette lille problemet. Lenge siden jeg spillet dette spillet, men det var vel slik at du skal la disse stakene du legger igjen, skal alltid være 1 rett linje! Da skal du finne det. Men er ikke retningen din helt rett, da kan du bare gi opp med en gang og prøve på nytt! :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...