Gå til innhold

"Spøkelsesbilde", hvordan kan jeg forbedre det?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vel, topic sier det meste. Bildet ble ganske dårlig etter min mening, og derfor trenger jeg tips og triks for hvordan å lage et skikkelig "ekte spøkelse", forbedringer osv.

På forhånd takk :)

Edit: Usj, måtte "kompresse" litt ja.

post-66-1108911163_thumb.jpg

Endret av Mr. Jenssen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, det var jeg ikke så nøye med, da jeg mest tenkte på "spøkelset". Bildet er tatt av en kamerat da vi var på klassetur, men redigeringen er det jeg som står bak, og lurer på. Så det er "spøkelset" mitt jeg lurer på :)

Har nemlig enda ikke orka å fremkalle de 4 rullene mine fra turen :D

Skrevet

Et "skyggespøkelse" på mørk bakgrunn... ikke lett.

To ting jeg ville prøvd:

Snu fargene (invertere) på spøkelse så det blir lyst isteden.

Eller lage et hvitt / lyst skinn rundt "skyggespøkelset".

Skrevet

Usj, dere skulle gi tips og hints, ikke "fucke opp" tråden/fremkalle hjerteinfarkt med slike grusomheter!

Men i allefall: Skal jeg kanskje i stedet for å lage slik et falskt lys heller gjøre figuren mørkere? Virker mer "ekte", eller?

Off-topic:

Dessuten, en liten oppdatering: Tror jeg skal bruke bildet i en valgfri oppgave i KuH (vi har tegning) på skolen, slik at jeg får god karakter. Skal dessuten sette inn plexi i kabinettet, og lærern sa at jeg var meget kreativ, og blabla. Dvs: En god karakter, hurra!

Skrevet
Ja, prøvde det, men det blei så falskt... ermm.gif

Men jeg tar en test:

Ser mer ut som et vannmerke enn et spøkelse når det skinner sånn....

Bare min mening da...

Skrevet
Usj, dere skulle gi tips og hints, ikke "fucke opp" tråden/fremkalle hjerteinfarkt med slike grusomheter!

Men i allefall: Skal jeg kanskje i stedet for å lage slik et falskt lys heller gjøre figuren mørkere? Virker mer "ekte", eller?

Off-topic:

Dessuten, en liten oppdatering: Tror jeg skal bruke bildet i en valgfri oppgave i KuH (vi har tegning) på skolen, slik at jeg får god karakter. Skal dessuten sette inn plexi i kabinettet, og lærern sa at jeg var meget kreativ, og blabla. Dvs: En god karakter, hurra!

Bekalger det der. :blush:

Du kan bruke Filter knappen i Layers vinduet og velge Outer glow.

Det blir mer naturlig.

Det gjorde jeg på vår alles elskede kulturminister, funka ganske bra. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...