Gå til innhold

Priser på AMD CPU har gått opp


Anbefalte innlegg

I det siste har jeg lest om at AMD har kuttet priser på en rekke forskjellige prosessorer, men det ser ut som om her i landet har prisene på NOEN prosessorer gått opp.

 

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...w=price_history

 

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...w=price_history

 

For en eller to uker siden kostet Sempron 2200+ hos MPX 350 kroner (tror jeg), men nå koster den samme prosessoren 478 kroner.

Ganske stor økning, spør dere meg...

 

 

Er det riktig kategori å poste dette i?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grunnen til at de øker prisene på såpass gamle å svake prosessorer er vel fordi at det ikke er serlig stor etterspørsel av dem lengre...

Og når det er stor etterspørsel etter en vare kutter man prisen?

 

Hmm. Denne må du begrunne.

Hvis de mener at de får en økning i salget og mer profitt av det så er vel det logisk å gjøre!

Lenke til kommentar
Grunnen til at de øker prisene på såpass gamle å svake prosessorer er vel fordi at det ikke er serlig stor etterspørsel av dem lengre...

Og når det er stor etterspørsel etter en vare kutter man prisen?

 

Hmm. Denne må du begrunne.

Hvis de mener at de får en økning i salget og mer profitt av det så er vel det logisk å gjøre!

Du må nok lese innlegget jeg siterer engang til...

 

Man kutter gjerne prisen på å for å få fart på salget, ja. Her påstås det at prisen økes på grunn av lav etterspørsel. Og det henger jo ikke på greip.

 

Nei, jeg tror nok det er stor etterspørsel etter billigprosessorene Sempron og Celeron D som gjør dette. Og når prisforskjellen til konkurrenten fra Intel er stor kan man øke profitten ved å redusere forskjellen - og fremdeles ligge under i pris.

:)

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...