Gå til innhold

prisguiden, hva skjer med den?


Anbefalte innlegg

Heisann, viste ikke helt hvor jeg skulle plassere denne meldingen her på forumet.

 

Først vil jeg bare si det at denne sia er veldig genial og flott osv..

 

men..!

 

Hva skjer egentlig med prisguiden om dagen? Har fulgt den ganske mye de siste 2 mndr ca, og så mangelfull og dårlig som dette her har den aldri vært før.

Noen ganger stiller jeg meg spørsmålet om denne i det hele tatt er blitt oppdatert de siste månedene. Før var denne veldig pålitelig men nå mangler haugevis av produkter og prisene er også utdaterte. Om man skulle kjøpe seg noe hw før kunne man stole blindt på denne guiden, men i dag er både prisene feil, enkelte ganger mangler webshops som er billigere og ofte mangler også produkter som har vært tilgjengelig over lengre tid.

 

Jeg sikter spesielt nå til bærbarepc saken, men også andre steder er det store mangler.

 

Takk for en flott side og slik, men det hadde vært jæ*** fett om dere hadde stått på litt og fått den prisguiden der opp på beina igjen. =)

Endret av stianfarstad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitat fra https://prisguiden.no/omoss.php :

 

Prisguiden er en gratistjeneste for våre lesere, mens butikkene betaler et mindre beløp for å være representert. Alle butikker er med på like vilkår. Det betyr at det ikke er mulig å kjøpe seg bedre plassering eller synlighet. Prisguideinntektene dekker serverkostnader, videreutvikling av tjenesten og kontinuerlig oppdatering og utvidelse av produktdatabasen.

 

Står bare at webshoper betaler et mindre beløp, ikke noe spesifikt. Siden 63 webshoper var med på listen sist jeg sjekket, er det i bunn og grunn ikke så verst. Bruker prisguiden sinnsykt mye og setter aller mest pris på at folk legger inn sine egne erfaringer. Når det kommer til produktutvalg kunne det ha vært bedre. F.eks. var jeg ute etter et kabinett som ikke dukket opp i listen. Synes det var litt rart, så jeg tok et kabinett fra samme produsent som lignet litt, besøkte noen av webshopene i prisguiden og det viste seg at kabinettet likevel var på manges prislister. Akkurat det samme har jeg opplevd ett par ganger før.

Lenke til kommentar
Heisann, viste ikke helt hvor jeg skulle plassere denne meldingen her på forumet.

 

Først vil jeg bare si det at denne sia er veldig genial og flott osv..

 

men..!

 

Hva skjer egentlig med prisguiden om dagen? Har fulgt den ganske mye de siste 2 mndr ca, og så mangelfull og dårlig som dette her har den aldri vært før.

Noen ganger stiller jeg meg spørsmålet om denne i det hele tatt er blitt oppdatert de siste månedene. Før var denne veldig pålitelig men nå mangler haugevis av produkter og prisene er også utdaterte. Om man skulle kjøpe seg noe hw før kunne man stole blindt på denne guiden, men i dag er både prisene feil, enkelte ganger mangler webshops som er billigere og ofte mangler også produkter som har vært tilgjengelig over lengre tid.

 

Jeg sikter spesielt nå til bærbarepc saken, men også andre steder er det store mangler.

 

Takk for en flott side og slik, men det hadde vært jæ*** fett om dere hadde stått på litt og fått den prisguiden der opp på beina igjen. =)

Jeg har også lagt merke til at Prisguiden ikke virker helt oppdatert. Har også lagt merke til at de beste tilbudene på diverse varer ikke har blitt oppført i Prisguiden. Prisguide er en veldig nyttig ting, og det hadde vært supert om personalet i hw.no kunne oppdatert den litt oftere. :thumbup:

 

Men uansett; Når man skal sjekke priser på forskjellig hardware på nettet bør man både se på Prisguiden, og undersøke priser litt selv.

Lenke til kommentar

For å uttype dette med (pris-)oppdatering litt, prisguiden har noen times forsinkelse. Hvis f.eks butikk X sender oss en prisliste hver dag kl 24 og bestemmer seg kl 12 for å kjøre ut tilbud på en vare så kan det ta 12t før vi får en ny liste som reflekterer dette, så teknisk sett er det ikke real-time priser vi har (det hadde blitt litt vanskelig med såpass mange butikker og priser).

 

Dessverre er ikke "alle" butikker med i prisguiden men jeg tør påstå det er såpass mange at prisguiden gir en svært god pekepinne. Jeg vil tro de fleste produktene ikke er å finne billigere her til lands, enn hos den billigste forhandleren i prisguiden.

 

De produktene dere savner, post dem her. Vi har og en tipse funksjon i prisguiden :)

 

Mvh,

Andreas Grimsby

Prisguiden

Lenke til kommentar

Er vel ikke helt til å stole på og man må sjekke litt rundt. Skulle feks. kjøpe et PSU OCZ Powerstream 520 W 10-12 dager siden og gjorde et søk. Billigst var Netshop med 1450 NOK (nå 1395) og jeg holdt på å slå til før jeg sjekket Itbutikken som hadde en pris på 1160 (Nå 1175) på identisk produkt! Det er 25% dyrere det og det var ikke "ukens tilbud/Super trippel weekend" etc, men det er vel Itbutikken som velger å ikke være med. Dessverre.

Noen som har en liste over butikker som ikke er med og som bør sjekkes før handel?

Lenke til kommentar
For å uttype dette med (pris-)oppdatering litt, prisguiden har noen times forsinkelse. Hvis f.eks butikk X sender oss en prisliste hver dag kl 24 og bestemmer seg kl 12 for å kjøre ut tilbud på en vare så kan det ta 12t før vi får en ny liste som reflekterer dette, så teknisk sett er det ikke real-time priser vi har (det hadde blitt litt vanskelig med såpass mange butikker og priser).

 

Dessverre er ikke "alle" butikker med i prisguiden men jeg tør påstå det er såpass mange at prisguiden gir en svært god pekepinne. Jeg vil tro de fleste produktene ikke er å finne billigere her til lands, enn hos den billigste forhandleren i prisguiden.

 

De produktene dere savner, post dem her. Vi har og en tipse funksjon i prisguiden :)

 

Mvh,

Andreas Grimsby

Prisguiden

Jeg forstår godt at det ikke er mulig for dere å holde dere 100% oppdaterte til enhver tid, og at dere ikke kan få med absolutt alle de beste tilbudene. Det er godt å vite at dere har en tipse-funksjon. Den kommer jeg til å benytte meg av neste gang jeg ser et billig produkt e.l som er verdt å føye til i Prisguiden.

 

 

drvcd  Skrevet 20/02/2005 : 14:36

Er vel ikke helt til å stole på og man må sjekke litt rundt. Skulle feks. kjøpe et PSU OCZ Powerstream 520 W 10-12 dager siden og gjorde et søk. Billigst var Netshop med 1450 NOK (nå 1395) og jeg holdt på å slå til før jeg sjekket Itbutikken som hadde en pris på 1160 (Nå 1175) på identisk produkt! Det er 25% dyrere det og det var ikke "ukens tilbud/Super trippel weekend" etc, men det er vel Itbutikken som velger å ikke være med. Dessverre.

 

Det er akkurat derfor jeg mener man bør sjekke ut priser litt selv i tillegg til at man sjekker ut Prisguiden. Jeg vil derimot si at Prisguiden er til å stole på, likevel om de ikke har med alle tilbudene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...