Oyvinn Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 Jeg vurderer å kjøpe meg et Geforce 6600 GT kort, og vil gjerne ha dette kortet så stille som mulig. Finnes det ett kort som er stillere enn alle andre? Eller bør jeg kjøpe til en vifte/kjøleløsning? I såfall; hvilken er den mest støysvake og samtidig gir tilfredsstillende kjøling? Jeg tenker ikke på å overklokke i første omgang, og har ikke gjort det tidligere. Derfor har jeg heller ingen vifter utenom det som strengt tatt er nødvendig (strømforsyning, chipset (denne bråker forjævlig btw - bestilt ny), og cpu). Skjermkortet jeg har nå er vifteløst. Er det tilstrekkelig med kjøling i kabinettet mitt for et slikt krevende grafikkort, hvis jeg ikke overklokker noe? Eller vil jeg trenge en kabinettvifte i tillegg f.eks? Det ble mange spørsmål nå, men jeg satser på at noen av hw-forumets lesere sitter med kunnskapen, og tar seg bryet med å svare. Takker på forhånd for alle svar
monkey island Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 Slenger meg på den posten her jeg. Er i samme situasjon som deg. Jeg har et point of view grafikkort, og ASUS A8N-sli HK. Jeg vurderer å bytte ut chipset-vifta, og grafikkortvifta. Eneste jeg kvier meg for er å bryte garantien. . . Iallfall har jeg blitt anbefalt denne kjøleren her
sixx Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 Vannkjøling er jo en mulighet da. Det er veldig stille og veldig effektivt(og veldig dyrt). Sjekk ut overklokking.no delen og kjøling...Der er det sikkert mange som kan litt mer enn meg
MacManus Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 Vannkjøling er ideelt men NV silencer er jo også et forslag men vet ikke som det er noen som passer enda. Har hørt at POV sine er noenlunde stillegående. Vil da fraråde XFX sitt, det bråker en del. Har du pengene til et vannkjølingssett er nok det den beste løsningen. Da blir det skikkelig stille og det kommer til å bli relativt kaldt.
Pels Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 XFX kortet bråker meget. MSI sin versjon er stillere. Her er mitt XFX kort med vannkjøling, merkbar forskjell. http://img.photobucket.com/albums/v229/EnCom/00001.jpg
Guybrush LeChuck Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 det 6600 gt kortet som er mest stille er msi sitt, for all del ikke kjøp xfx sitt kort, for da blir det fort dyrt siden du må kjøpe hørselvern i tillegg...... har lest flere tester og di konkluderer med at msi er stillest......har derfor kjøpt det selv og er knakanes fornøyd med det både på støysiden og ytelsessiden. kortet har oxo D.O.T overklokking som fungerer kjempebra...... kan anbefales sterkt........ koster 1899 på komplett.no(agp) http://www.msi.com.tw/program/products/vga...ail.php?UID=636
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå