Gå til innhold

Kjøp av nytt hk/cpu-oppsett Amd eller Intelbasert?


nissengtr

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg skal bytte cpu og hk. Men står fast på hva jeg skal velge.

AMD!! PENTIUM!! Har sett på mange forumer å tester å diverse men veit ikke hva som er best for mitt brukt. jeg er en sikkelig gamer med dårlig rå. Å ønsker MER kraft å fart. Har per i dag en S478 2.8 GHZ Pentium 4 Prescott. Å Asus P4P800S HK.

Men syns det går litt tregt. Vil ha mer speed and power! Hadde ikke tenk å gå over 4000 kr på CPU å 1500 kr på HK. Minnet mitt er mer en nok. 1024 Kingston DDR Par Ram! Noen som har noen gode forslag??

 

#topice endert av moderator jankee#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja en A64 3000 og et nForce 3 hk vil nok bedre ytelsen litt i spill,men om det er verdt det vet jeg ikke, Hva med å klokke den du har den skal jo klare 3,2 iallefall om du har ok kjøling.

Har du heller ikke vurdert å ta en titt på skjermkortet,det er som regel dette som bruker å bli flaskehalsen først .

Lenke til kommentar

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd.

 

Og Caps i topic er heller ikkje eit sjakktrekk.

Lenke til kommentar
Dette blir vanskelig syns jeg azz. Har sett på noen tester her nå å AMD ekke no spesielt sterk da som pentiumen er. Men er AMD det riktige kjøp for meg vist jeg vil ha en sikkelig spille maskin?? Eller Multimedia??

 

Nissen

for å si det sånn, det ikke en A64 kan gi deg som spillemaskin det har du ikke bruk for :cool:

Lenke til kommentar
Så det du prøver å si er JA?? En A64 3800+ gir meg mer en en P4 3.6 GHZ HT 1mb cache 560J til spilling??

 

Nissen

Har ikke sagt den gir mer til spilling enn en 560J, som kjent så yter en 560J bra ifølge tester,men har selv ikke prøvd den.

Det jeg sier er at en A64 vil tilfredstille dine krav innenfor spill, det vil nok en 560J også gjøre.

Så her er det egentlig hva du selv føler for som må avgjøre dette, da du uansett ikke vil merke forskjeller i spill .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...