tasmus Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 hva kan jeg bruke til og reingjøre dvd plater? når jeg ikke har cd rens:Salovann,Jif universal. eller er ingen av disse og anbefale
Wipeout Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Salo og varmt vann er greit, mot riper, bruk tannkrem.
Thelle Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Så lenge det ikke er noe skikkelig seigt noe så er det beste å bruke lunka vann. Helst rennende, men bitte litte granne gnikking RUNDT cd'en (IKKE fra midten og ut og inn igjen). Salo funker, og det kan også hjelpe mot riper. Men man skal være litt forsiktig med å vaske/rense plater. Er ikke alltid det blir bra heller. Noe skikkelig bra tips har jeg dessverre ikke :/
General_musa Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 trodde tannkrem var mot hull jeg? kansje den med syreblokk er bra mot cola? hihi(kjeder meg litt...) Musa
Wipeout Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 trodde tannkrem var mot hull jeg? kansje den med syreblokk er bra mot cola? hihi(kjeder meg litt...) Musa Isteden for å kjøpe cd repair kit til x antal penger, er faktisk tannkrem like bra. Smør litt tannkrem på fingeren og i sirkeler fra senter og utover. Skyll deretter med vann, og prøv plata, gjenta hvis nødvendig.
Sneakerholic Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Kan bekrefte at tannkrem løsningen fungerer tilfredsstillende, mye billigere enn "proff" pasta til samme formålet. Ligg LANGT unna Jif (så du nevnte den) det er en skurekrem som sliper bort og gjør ikke noe bra. Den er i teorien det samme å bruke tannpasta, men mye grovere!
tvangsgreie Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 Så lenge det ikke er noe skikkelig seigt noe så er det beste å bruke lunka vann. Helst rennende, men bitte litte granne gnikking RUNDT cd'en (IKKE fra midten og ut og inn igjen). Hvorfor rundt? Da blir jo sjansen for å lage en ripe i et enkelt spor som er lang nok til at dataene ikke kan rekonstrueres mye større. Tror det er en 9 mm lang ripe som kan rekonstrueres på DVD. Drar man fra midten og ut, får man ørsmå riper som er mindre enn en hårsbredde, mens drar man på langs kan en enkelt ripe følge et spor i mye mer enn 9 mm.
Dario Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 Vi har en slags "CD-Cleaner". Man pakker CD`en i saken som ligner litt på en discman, sprayer på med såpe som følger med, og veiver den rundt mot en svampeflate. Funker fett, vet dessverre ikke hvor man kan skaffe det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå