Samurai99 Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Jeg sliter med å stille inn Thunderbird som klient for Gmail-kontoen min. Jeg har satt opp Gmail med POP, og så fulgte jeg denne guiden: http://gmail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13285 Likevel klarer jeg ikke å koble til pop.gmail.com og laste inn mailene til Thunderbird. Noen som kan hjelpe?
mandela Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 du MÅ enable POP3 under settings->Forwarding and POP i gmailen din! og "Enable POP for all mail (even mail that's already been downloaded)" og gjerne bruk defaulten "keep gmail's copy in inbox" (punkt 2)
mandela Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 (endret) forresten: "Do NOT use the setup instructions for Thunderbird provided by Gmail, as it contains an error. Please follow the link provided above." http://gmail.google.com/support/bin/answer...297329888555356 lykke til øverste melding er hentet fra: http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=47212 Endret 17. februar 2005 av modellmakt
Samurai99 Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Skrevet 17. februar 2005 Takk! Nå virket det! Vet du forresten hvordan jeg legger Thunderbird ned i system Tray? Finner ingen ting i Settings Og en annen ting: Når jeg markerer en melding som lest i Thunderbird blir den ikke markert som lest i Gmail....er det normalt?P
Dell_Inspiron Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Og en annen ting: Når jeg markerer en melding som lest i Thunderbird blir den ikke markert som lest i Gmail....er det normalt?P Ja, pop3 bare laster ned mailen din (evt. at du legger igjen en kopi på server). Hvis man skal slette eller lese mail direkte fra server må man bruke IMAP, noe ikke Gmail støtter ennå i hvert fall.
miCro Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Takk! Nå virket det! Vet du forresten hvordan jeg legger Thunderbird ned i system Tray? Finner ingen ting i Settings Her kan du laste ned en utvidelse til Thunderbird som gjør nettopp det! Bruker den selv og så langt har den fungert feilfritt.
mandela Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 sjekk ellers: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=360696&hl=
Samurai99 Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Skrevet 18. februar 2005 (endret) Takk for svarene. Eneste problemet mitt nå er å få installert denne extension greia. Lastet ned en xpi fil, men vet ikke hvordan jeg får den til å virke i Thunderbird. Noen som kan hjelpe? EDIT: Fikk det til, men jeg skulle gjerne satt innstillingene sånn at TB går i system tray når jeg trykker på X (Lukk vindu). Er det mulig? Endret 18. februar 2005 av Joakim83
miCro Skrevet 18. februar 2005 Skrevet 18. februar 2005 Jeg vet ikke om det du ønsker går an, men om du går inn på innstillingene for utvidelsen (Verktøy > Utvidelser > Innstillinger for "Minimize To Tray" og velger "Allways minimize to tray" så vil den automatisk minimeres når du trykker på minimer). Da er det jo bare å trykke på knappen til venstre istedet.
Defus Skrevet 24. mai 2005 Skrevet 24. mai 2005 Eg har sotte i to tima no å prøvd å fått sende mail med thunderbird å gmail, men får ikke sendt i det hele tatt! Den tar å spør etter passorde 3-4 ganga så kommer det opp en melding som sir at: Sending av meldingen feilet Klarte ikke å sende mailen fordi tilkoblingen til smtp-tjeneren SMTP feilet. Tjeneren kan være utilgjengelig eller tar ikke i mot smtp forespørsler. kontroler smtp instillingene og prøv igjen, eller kontakt nettverksadministrator. Er det en feil som flere får eller? Eg har setta på pop på gmail.com, å har fulgt trinnan til punkt å prikke, men unasett funke det ikke. Nån forslag?
mandela Skrevet 24. mai 2005 Skrevet 24. mai 2005 (endret) siden du sier at dine innstillinger er korrekte kan du jo prøve dette: slett passordet ditt under options->advanced du bruker tb 1.02? Endret 24. mai 2005 av modellmakt
miCro Skrevet 24. mai 2005 Skrevet 24. mai 2005 Takk! Nå virket det! Vet du forresten hvordan jeg legger Thunderbird ned i system Tray? Finner ingen ting i Settings Her kan du laste ned en utvidelse til Thunderbird som gjør nettopp det! Bruker den selv og så langt har den fungert feilfritt. Siden denne tråden har dukket opp igjen, benytter jeg anledningen til å si at jeg etter hvert fikk en del problemer med denne utvidelsen. Jeg gikk derfor over til å bruke et program som heter RBtray for å få TB til å kjøre i tray. Det som er praktisk med dette programmet er at det fungerer med alle programmer. I tillegg til å bruke det i lag med TB, bruker jeg det til både dc++ og Sunbird.
mandela Skrevet 24. mai 2005 Skrevet 24. mai 2005 Siden denne tråden har dukket opp igjen, benytter jeg anledningen til å si at jeg etter hvert fikk en del problemer med denne utvidelsen. hvilke problemer? kjører du winxp forresten?
miCro Skrevet 24. mai 2005 Skrevet 24. mai 2005 Den sluttet å fungere, rett og slett. Bruker XP ja. Men det hele endte jo i noe godt, for RBtray er et geinialt program.
mandela Skrevet 24. mai 2005 Skrevet 24. mai 2005 off topic, men hva synes du miCro om sunbird i forhold til calender-utvidelsen? er det noe ekstra funksjonalitet f.eks? bruker selv utvidelsen pr. i dag og ser fram til lightning "utgaven" av thundrbird (siden det kan ta år og dager å få portert evolution til windows). hadde vært digg med exchange-server støtte
Defus Skrevet 24. mai 2005 Skrevet 24. mai 2005 modellmakt, har akkurat de samme instillingan som du har på den sia di, tok å sletta alle passordan, men a likevel får eg den samme meldingen. Køre tb 1,0
miCro Skrevet 24. mai 2005 Skrevet 24. mai 2005 (endret) off topic, men hva synes du miCro om sunbird i forhold til calender-utvidelsen? er det noe ekstra funksjonalitet f.eks? bruker selv utvidelsen pr. i dag og ser fram til lightning "utgaven" av thundrbird (siden det kan ta år og dager å få portert evolution til windows). hadde vært digg med exchange-server støtte Jeg mener å ha lest at Sunbird er identisk med kalender-utvidelsen. Det er imidlertid en stund siden jeg leste dette, så det er mulig Sunbird har blitt videreutviklet siden da. Begge er uansett ypperlige til mitt bruk. Grunnen for at jeg bruker Sunbird er noe så trivielt som at det er praktisk med et annet ikon når jeg legger Sunbird i Tray. For når jeg legger kalender-utvidelsen i tray har den samme ikon som TB. Det jeg er mest spent på i forhold til Lightning er faktisk hva slag GUI de kommer til å satse på. Jeg er veldig fornøyd med utseende til både Sunbird og TB slik de er i dag, så jeg håper det blir en slags todelt løsning der man kan velge hvilken applikasjon man vil kjøre via et panel på høyeresiden. En slags Outlook Light på en måte. Exchange-server støtte hadde vært genialt ja. Spesielt med tanke på de bedriftene som holder igjen på office-pakken pga Outlook. Endret 24. mai 2005 av miCro
miCro Skrevet 24. mai 2005 Skrevet 24. mai 2005 modellmakt, har akkurat de samme instillingan som du har på den sia di, tok å sletta alle passordan, men a likevel får eg den samme meldingen. Køre tb 1,0 Om du kjører TB 1.0 vil jeg anbefale deg å oppgradere til 1.0.2, som kan lastes ned herfra.
mandela Skrevet 24. mai 2005 Skrevet 24. mai 2005 (endret) Defus, jeg hadde samme problem under 1.0beta (ikke at det dermed er sagt at problemet ligger der), det gikk over av seg selv etter en dag (+ diverse sletting av lagrede passord og restart av programmet) ellers kan jeg henvise deg til stort supportforum for programmet, kanskje du finner svar der. http://forums.mozillazine.org/viewforum.ph...a89c3674cac8225 forresten, programmet slipper gjennom firewallen? Endret 24. mai 2005 av modellmakt
mandela Skrevet 24. mai 2005 Skrevet 24. mai 2005 har hatt samme problem i kveld, serverproblemer hos google tipper jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå