Gå til innhold

Mitt nye x800xt pe kort yter som et 9500pro


|dole|

Anbefalte innlegg

Jeg fikk kortet mitt idag Powercolor x800xt pe.....

 

Tok ut det gamle, satt i det nye, avinstallerte driverne til det gamle, installerte til det nye... og alt ser ut til å være i orden til jeg starter opp css. tar en sånn stress test der, får samme score som med det gamle kortet mitt (radeon 9500pro...) og når jeg går inn på en server, får jeg også samme fps som med det gamle kortet mitt, selv med samme innstillinger... og om jeg setter innstillingene til max får jeg også samme fps og score.. på "stresstest" får jeg ca 66 poeng, og ingame får jeg fra 60-80 og helt ned i 20-40 ... testa det akkurat i Call Of Duty også... fortsatt lik ytelse som med det samme gamle kortet samme hvordan kvalitet jeg bruker og i følge tester jeg har sett skal det vistnok være omtrent dobbelt så bra , altså dobbelte med fps ... :dontgetit:

 

annen info...

 

cpu: p4 - 2,4 ghz

ram: 1024mb p2700

skjermkort: Powercolor x800xt pe

hovedkort: asus p4pe ...

psu: 360w

drivere: nyeste catalyst...

 

noen som vet hva som kan være galt og evt. hva jeg må gjøre for å få det til å yte som det skal ?? detta kortet skal vel ikke yte det samme som et radeon 9500pro kort på tross av at jeg kanskje ikke har nyeste cpu osv.. :s :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tok ut det gamle, satt i det nye, avinstallerte driverne til det gamle, installerte til det nye...

Dette er nok problemet tror jeg. Ligger gamle "deler" og lurer.

 

1. avinstaller drivere 2. restart i safemode, kjør drivecleaner 3. slå av maskin og sett inn det nye kortet 4. start maskin og installer drivere.

Lenke til kommentar

Jeg har et powercolour x800xt pe og får fremdeles ikke 100 fps i 800x600 i source, noen kart er bedre en andre men til tider er jeg nede i 50 fps på enkelte kart. Bla prodigy.

 

Tror det heller er spillet det er noe rart med til tider

 

Andre spill funker som bare det

 

Dette er med en p4 3.0 btw

 

Dette er etter gjentatte reinstaleringer så det er IKKE er driver problem

Endret av ultranerd
Lenke til kommentar
Jeg har et powercolour x800xt pe og får fremdeles ikke 100 fps i 800x600 i source, noen kart er bedre en andre men til tider er jeg nede i 50 fps på enkelte kart. Bla prodigy.

 

Tror det heller er spillet det er noe rart med til tider

 

Andre spill funker som bare det

 

Dette er med en p4 3.0 btw

 

Dette er etter gjentatte reinstaleringer så det er IKKE er driver problem

Noe må være fundamentalt galt. Jeg bruker omega drivere og har 95-110 i cs-stress test i 1600x1200 og når jeg spiller ligger det på 80-120 fps i 1600x1200. Jeg har ett HiS X800XTPE kort og AMD3500 med 2 gig ram.

Lenke til kommentar

Trådstarter: Har du sjekket at AGP er aktivert? Se på SMARTGART tabben under skjermkort-egenskaper.

 

Ang. drivere, hvilke bruker du? De som fulgte med på cd'en eller offisielle catalyst? Tviler på at drivere er årsaken til dine fps-problemer, men du kunne jo prøvd siste catalyst for sikkerhets skyld.

 

Har du tenkt noe på å overklokke cpu'en din? Den klarer sikkert 3GHz med noen enkle grep :)

Mulig du må ha litt bedre RAM.

Endret av arokh
Lenke til kommentar
Trådstarter: Har du sjekket at AGP er aktivert? Se på SMARTGART tabben under skjermkort-egenskaper.

 

Ang. drivere, hvilke bruker du? De som fulgte med på cd'en eller offisielle catalyst? Tviler på at drivere er årsaken til dine fps-problemer, men du kunne jo prøvd siste catalyst for sikkerhets skyld.

smartgart....

 

AGP settings...

 

current agp speed: off

 

og under der er den et sak man kan flytte på til 0, 1x, 2x, 4x

 

og ja, nyeste cat..

Endret av |dole|
Lenke til kommentar
Trådstarter: Har du sjekket at AGP er aktivert? Se på SMARTGART tabben under skjermkort-egenskaper.

 

Ang. drivere, hvilke bruker du? De som fulgte med på cd'en eller offisielle catalyst? Tviler på at drivere er årsaken til dine fps-problemer, men du kunne jo prøvd siste catalyst for sikkerhets skyld.

smartgart....

 

AGP settings...

 

current agp speed: off

 

og under der er den et sak man kan flytte på til 0, 1x, 2x, 4x

 

og ja, nyeste cat..

flytt den til 4x så kommer det seg litt.. tror du bør kjøpe deg nye komponent uansett om du skal få den ytelsen skjermkortet ditt klarer uansett

Lenke til kommentar

"Current AGP Speed" må stå på 8X for å yte kortet rettferd, så da er det nok noe som er gærnt... Antar du har et hovedkort med 8X AGP, så mulig det er noe i BIOS som ikke valgt riktig, eller driverene som andre har nevnt. Under i SMARTGART skal det også være et valg for "Fast Write", den må vel også være på...

 

Edit: OK ser hovedkortet ditt har 4X AGP. Men det burde duge.

 

Trond

Endret av _crs_
Lenke til kommentar
"Current AGP Speed" må stå på 8X for å yte kortet rettferd, så da er det nok noe som er gærnt... Antar du har et hovedkort med 8X AGP, så mulig det er noe i BIOS som ikke valgt riktig, eller driverene som andre har nevnt. Under i SMARTGART skal det også være et valg for "Fast Write", den må vel også være på...

 

Trond

Nei, hovedkortet har kun 4x agp.

 

kilde

 

Edit: så ikke editen din før nå

Endret av r0zie
Lenke til kommentar
"Current AGP Speed" må stå på 8X for å yte kortet rettferd, så da er det nok noe som er gærnt... Antar du har et hovedkort med 8X AGP, så mulig det er noe i BIOS som ikke valgt riktig, eller driverene som andre har nevnt. Under i SMARTGART skal det også være et valg for "Fast Write", den må vel også være på...

 

Trond

Nei, hovedkortet har kun 4x agp.

 

kilde

 

Edit: så ikke editen din før nå

er det noen måte jeg kan få hovedkortet til å kjøre på 8x AGP ? eller må jeg kjøpe nytt hk ?

 

og om jeg kjøper nytt hk, blir det vel til at jeg må til med ny cpu og ram også. :roll:

 

Edit: det ble forresten ikke noe ytelsesforskjell med agp 4x on enn om den stod av.. :dontgetit:

Endret av |dole|
Lenke til kommentar

En ytelsesforskjell vil det nok være..Dette er da ett High-End kort og utnytter båndbredden bedre..Hadde det vært ett Low-End kort ville du ikke merket noen forskjell..Uansett ville det lønnet seg å kjøpe ett nytt HK,RAM og CPU..For å utnytte potensiale til skjermkortet..Og med bedre CPU og Ram før du til gjengjeld en god del mer FPS.. :p

Lenke til kommentar
"Current AGP Speed" må stå på 8X for å yte kortet rettferd, så da er det nok noe som er gærnt... Antar du har et hovedkort med 8X AGP, så mulig det er noe i BIOS som ikke valgt riktig, eller driverene som andre har nevnt. Under i SMARTGART skal det også være et valg for "Fast Write", den må vel også være på...

 

Trond

Nei, hovedkortet har kun 4x agp.

 

kilde

 

Edit: så ikke editen din før nå

er det noen måte jeg kan få hovedkortet til å kjøre på 8x AGP ? eller må jeg kjøpe nytt hk ?

 

og om jeg kjøper nytt hk, blir det vel til at jeg må til med ny cpu og ram også. :roll:

 

Edit: det ble forresten ikke noe ytelsesforskjell med agp 4x on enn om den stod av.. :dontgetit:

Les mitt innlegg en gang til. For å få AGP til å kjøre maks hastighet må drivere for intel-chipset være lagt inn. AGP 4x går helt fint. Men det er ikke fint om du kjører i AGP 1x hastighet fordi driverne ikke er lagt inn.

Lenke til kommentar

Uff så mye tullete poster her...

 

Trådstarter: Om SMARTGART sier at AGP er "off" så er ikke chipset-driverne dine installert. Legg inn fra cd'en som fulgte med hovedkortet eller last ned fra produsenten sin hjemmeside.

 

Ikke bry deg om at du bare har 4x AGP, ytelsesforskjellen med 8x er vel

knapt merkbar.

 

Når du har fått AGP til å fungere vil du garantert få en boost i FPS :)

Lenke til kommentar
kjøp deg en oppdateringspakke med cpu, ram og hk.. da kommer det seg skal du se.

 

Edit: Noe sånt jeg tenker på da

Er du ikke helt med her?

 

ON TOPIC:

Det er helt klart noen innstillinger som er feil her, prøv å legg inn chipset drivere som noen har påpekt. Din CPU er ikke noe å hoppe i taket av, men du skal klart merke forskjell fra radeon 9500 pro....

Vil tro du er mer interessert i å få ditt system til å funke ordentlig, enn å kjøpe nytt?! Tror rett og slett du ikke har optimale innstillinger....tar det for gitt at du har koblet i strøm molexen osv...

Lenke til kommentar
kjøp deg en oppdateringspakke med cpu, ram og hk.. da kommer det seg skal du se.

 

Edit: Noe sånt jeg tenker på da

hmm... jeg driver nå å vurderer å kjøpe meg nytt hk til den cpun jeg ahr og klokke den cpuen jeg har nå og beholde rammen slik det er.. så holder det en stund til.

 

eller at jeg kjøper alt nytt, men da tror jeg ikke det blir noe slik du foreslår, men nyere cpu, hk osv. altså high-end av de kompoentene også.. slik at de holder en stund, slik det jeg har nå har gjort også..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...