Gå til innhold

Hvordan få en side høyere rangert?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Mine foreldre har en hjemmeside for deres bedrift... hester :thumbup:

 

Det hadde vært ønskelig om flere av kursdeltagerene hadde klart å finne veien til våre sider ved hjelp av ofte brukte søkemotorer som f.eks google.

 

dessverre opplever jeg at siden kommer langt uti leksa og nermest fortaper seg i havet av andre sider.

 

Da jeg så over kildekoden fant jeg ut at man hadde brukt følgende kode i index siden:

 

"

<META NAME="keywords" content="hest, rideleir, ridehelg, islandshest, villmarksleir, kano, fiske, friluftsliv, båt, ridning, aktiv, fritid, ferie, sørlandet, risør, røysland, ridesenter, avl, leirskole, jakt, opplevelse, sopp, bær, rideskole, rideinstruksjon, bursdag, kurs, seminar, gård, ridehelg, ridetur, blåtur, telt, teltplass, friluftscamp, villmark, bever, elg, rådyr, hare, tølt, turridning, tur">

"

 

Vet at de mest brukte søkeordene for slik virksomhet er: islandshest og rideleir

 

Er det rom for forbedringer? Andre tiltak som gjør at siden kommer høyere opp på listen hos de store søkemotorene?

 

På forhånd takk,

 

Mvh Kjetil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før noen gir deg tips som vil få hjemmesiden bannet fra søkemotorene..

 

Du må bruke keywords fra META tagen på selve sidene, i vanlig hjemmesideinnhold-sammenheng. Aldri bruk "stor blokk med keywords i samme fontfarge som bakgrunnen på en eller fler sider" trikset, det er en enveisbillett til søkemotor ban eller ignorering.

 

Amatører får ikke ranket noe på første eller annen side i søkemotorene med mindre de har beginner's luck. Det var kanskje slik før, men søkemotorene har blitt mye smartere, og de kan se falske portaler, feil bruk av keywords i innhold m.m.

 

Det beste (om du ikke vil bruke penger på profesjonelle folk som har dette som levebrød) er kanskje å besøke søkemotorene og lese om hvordan de fungerer. De fleste forteller mer enn villig om måten de indekserer hjemmesider. Noen steder tilbyr seg å legge ut hjemmesiden din til søkemotorene gratis eller rimelig (jeg bruker Registerfly for mine domains, og de gjør slikt). Ikke bruk en slik tjeneste før du er sikker på at du har satt opp hjemmesiden riktig med tanke på bruk av keywords i innholdet , doc type og slikt.

 

Topsite lister kan være en fordel å bruke, legg siden til slike lister da søkemotorene vil finne linken der. Jo fler som linker til hjemmesiden, jo høyere rank vil den få. Det er derfor du ser så mange portal sites som dukker opp når du f.eks. taster en URL feil. De får skyhøyt antall hits og selger reklame og linkplasseringer.

 

Litt babbel her, sorry men jeg er dritstressa, skal på tur :p Lykke til uansett!

 

NB! Om du har tenkt å forandre på keywords i den META tagen, ikke repeter noen av dem i den tagen (f.eks. rideskole, hest, friluftsliv, rideskole), det er også fy-fy blant søkemotorene i dag.

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar

Som han sa, fjern keywords som ikke er absolutt nødvendig. Søkemotorer søker etter headers (<h1> - <h6>) og uthevet skrift (<strong>), så bruk skikkelig HTML. Det er punkt nummer én.

 

Deretter kan du registrere deg hos google addurl, og deretter bare gjøre en innsats for å få folk til å linke til din side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...