Gå til innhold

Se her! Skal jeg bestille?


Anbefalte innlegg

Personlig ville jeg gått for Asus A7V333, har ikke vært heldig med MSI-korta jeg har vært bortpå (men kan ha vært uflaks, Asus har jeg alltid hatt gode erfaringer med, topp stabilitet bla). Når det gjelder kabinett: legg noen kroner i det, kjekt med aluminium. Har selv et Lian Li PC61USB (Microplex) og det er uten tvil det beste kabinettet jeg har hatt (Har/har hatt: Chieftec, Addtronics, Aopen (Flere), In-win, Enlight, +noen jeg ikke husker navnet på...:smile:). Chieftec Midi/Full-tower er også gode valg.

Til slutt: Kjøp 19" skjerm, skal du spare gjør det andre plasser, større skjerm=mer morro. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja 17" skjerm er altfor lite synes jeg. Sitter man mye foran en PC så lærer man å sette pris på en god og stor skjerm. RAM og slikt kan du oppgradere senere når du får mer penger. Skjermen har du lenge, og bør være kvalitet med hensyn til øynene dine og effektiviteten i å ha en stor skjerm.

 

19" skjerm på 1280x1024 funker fint, men ikke noe mindre :smile:

Lenke til kommentar

Kabinett: Chiftec Midi tower, black m/dør, 340 W.

Spar heller pengene dine å kjøp et 300W miditower til 500 kr.

 

Hovedkort: MSI KT3 ULTRA, Lyd, ATX, DDR.

MSI hovedkortet har noe dårlig ytelse i forhold til andre kt333 kort, sats heller på Asus eller Gigabyte om du skulle være så heldig å komme over ett.

 

Prosessor: AMD Athlon XP2000+, 1,66 Ghz.

XpP1800 koster 907 kr, XP2000 koster 1455, da betaler du 450 kr for 133 mhz, dvs, du snyter degselv.

 

Vifte: TaiSol, opp til 1,4 Ghz, samt XP2100+.

XP2000 er på 1.666 ghz, vifta går opp til 1,9 Ghz.

Knallbra ribbe m kobber, stillegående vifte. Bra.

 

Minne: 2 stk. Crucial 256MB DDR-DIMM, PC2700.

Kjøp heller standard minne, 256 holder, så sparer du 1000 kr og vil ikke merke noen ytelsesforskjell.

 

Operativsystem: Windows XP Home edition.

Windows 2k pro er mer stabilt, kompatibelt, og bruker mindre resursser.

 

Harddisk: Western Digital Caviar, 80GB, 7200RPM.

Sikkert helt ok.

 

DVD-Rom/CD-Rom: Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x

Pioneer er kjennt for gode DVD spillere....

 

CD-brenner: Asus CD-brenner IDE 40x/12x/48x

Lite-On er billigere og så støtter de brenning av nye kopisperrer bedre en de fleste andre brennere.

 

Grafikkort: MSI AGP Geforce4 TI4400, 128MB DDR, TV-Out/Video-In.

Gf4ti4200 64mb ram får du til 1550, ytelses forskjellen er på ca 10%.

 

Høytalere: Altec Lansing ATP3, Subwoofer + 2 Monitor-høytalere.

Har hørt at logitech sin surrond pakke til 1900 på databutikken har fått gode kritikker av bla hi-fi magasinet.

 

Mus og Tastatur: Standard.

Mus: MS intellimouse explorer 3.0

 

Skjerm: Hansol 17” CRT, TCO-99 skjerm.

Sats på 19" når du har et så godt budgett, skjermer har du lenge.

 

Nettverkskort: SMC kort EZ card, 10/100

Kjøp det billigste 10/100 kortet du finner.

 

Skriver: HP blekk skriver, 845c.

Ikkeno skriver ekspert, sikkert fint.

 

Skriverkabel: 3 meter USB kabel.

 

 

 

15 453,- (Hvis du følger mine råd kan du kanskje få den til rundt 13 000.......)

 

 

Bør jeg bestille? Dette er en "bra" PC?

Jajøss, men er du glad i pengene dine burde du gjøre noen små justeringer.

Lenke til kommentar

Big tower eller full tower er bare tøv for et vanlig system!

Det er fullstendig unødvendig. Det tar opp masse plass, du for det ikke engang inn i et normalt PC-bord! Det veier en masse. Og det koster mer.

Hvordan kjølingen skal bli så mye bedre med 10-20 cm "ingenting" over psu'en, skjønner ikke jeg.

Med fare for og bli overhøvlet kraftig her :razz: så kaller jeg gigantiske tower, overkill for fjortiser som tror PCen blir bedre jo større kabinett man har.

Med fare for og blir overhøvlet ennå mer, så kunne jeg ha sagt noe om kompensasjoner...men jeg dropper det :lol:

 

Fred være med oss.

 

[ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-06-26 04:23 ]

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk helt enig, Arctic!! Hva f*** skal du med et bigtower hvis du ikke har bruk for det?? (f.eks. et stort hovedkort, si du bruker dual prosessorer, eller skal ha mange harddsiker/cd-romer etc.) Og NEI, det SER ikke jævelsk kult ut.... det ser regelrett teit ut med et svært kabinett som nesten er tomt (les: tomt! Dere som fyller dem opp klager jeg ikke på, men for en fyr som pug, som skal ha en vanlig spillemaskin uten masse harddisker og dilldall ER det faktisk bare tull...)

 

Forresten, Pug: Hvorfor vil du ikke ha optisk mus? Jeg har hatt den samme optiske musa siden den kom på markedet, og ikke ti ville hester kan slite meg fra den, ja utenom en Logitech dual optical mus da *sikle* :razz: (anm.: har en logitech iFeel mus nå) Dessuten får du bedre nøyaktighet både i spill og i windows generelt, du slipper den evinnelige rensinga av muskula, som også blir slitt etterhvert...

 

Musa mi:

 

mus.gif

 

(Bare min er lys blå-turkis-aktig :smile:)

Lenke til kommentar

Kjøp heller TwinMOS, billigere og tålig bra. Jeg ville gått for 512MB eller 1GB. PC2700 ?? jaja, det er jo kjekt, men jeg er godt fornøyd med PC2100 brikkene mine.

 

IKKE kjøp Hansol skjerm, hvorfor? De er regelrett stygge (etter min mening).

 

Ellers lykke til.

 

ps: bruk prisguiden på hw.no og vare kalkulatoren. Finner billigste webshop til deg...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-26 22:53, Kjetil Lura skrev:

Arctic

Er ikke helt enig med deg på det punktet,hadde eg hatt større bord hadde eg kjøpt et big eller full tower på grunn av den store invendige plassen å rote i,og pris messikt er det ikke store forskjell.

Kjetil


 

Det er helt greit. :smile: Meningen med posten var ikke og fraråde kjøp av Big eller fulltower, hvis man mener man har bruk for det Men og fraråde et godt miditower, og nesten tvinge gutten til og kjøpe et dyrere fulltower, bare fordi noen synes det ser kult ut, det blir for dumt og akseptere for meg som leser.

Hadde noen derimot valgt et feil kabinett, f-eks micro-atx, eller et som var for lite til antall komponenter, så hadde det vært på sin plass og korrigere.

 

Forøvrig mener jeg du for du svært lite plass ekstra i et full tower. For se på målene. Bredden og dybden er som regel nøyaktig den samme i en serie fra midi til full. Ta en titt på chieftec sin side hvis du ikke tror meg :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...