Gå til innhold

Ny amd 64/pci-e til ca 15k


Anbefalte innlegg

Skal brukast til bilderedigering i Photoshop, spelling (feks. hl2), koding og surfing.

Tenkte å få Komplett til å sette saman delane for meg, så alle delar må finnast hos Komplett. Har ikkje tenkt å overklokke med det fyrste.

 

Ynskjer ein stille og stabil pc som eg kan ha i mange år framover.

Er det delar som ikkje passar bra saman eller bråkar?

Er oppsettet muligens litt overkill... :cool:

 

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz

MSI K8N NEO4 Platinum Hovedkort S939

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB

Gainward GeForce 6600GT 128MB 1,6ns

Western Digital Raptor 74GB S-ATA

Seagate Barracuda 7200.8 250GB S-ATA

Cooler Master Cavalier 3 Kabinett

Thermaltake Silent Purepower 560W

NEC DVD recorder ND-3520A IDE Silver

Komplett.no OfficeMedia Tastatur

Microsoft IntelliMouse Explorer 4.0,

Creative SB Live! 24-bit Bulk

 

Har skjerm.

 

På førehand tusen takk for alle konstruktive kommentarer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ahdde prøvd å fått peng til:

 

X800XLpcie

Med tilgjengelighet 1. april er vel ikke det noe å trakte etter?

Godt poeng:

 

Kjøp denne isteden (hvis du har peng da):

 

 

X800XL

Ser bra ut, bortsett fra:

 

http://www.firingsquad.com/hardware/powerc...00_xl/page3.asp

 

"We assumed that the fan on the PowerColor board was designed to operate dynamically based on temperature, as most RADEON cards have been designed to do, however the fan ran at top speed at all times. Normally the fan on previous RADEON cards we’ve tested runs at full speed when you first turn on your computer, then slows down to more moderate levels – the fan only cranks up to full speed again when the board begins to overheat. Since the PowerColor fan never cranks down, the increased noise levels can get a little annoying, especially when the system is running conventional 2D applications on the Windows desktop such as Word or when browsing the internet."

Lenke til kommentar

men konklusjonen var:

It’s because of this that the PowerColor RADEON X800 XL earns our Bull’s Eye award. PowerColor provides all this, as well as a copy of Hitman: Contracts and the component video cable for the same $300 MSRP as the other X800 XL board manufacturers. As of right now, this card offers more features than any other RADEON X800 XL card that has been announced to date. And while we would like to see PowerColor address the noise issues with the fan, their RADEON X800 XL card delivers impeccably.

 

Det er støy ifra viftene til nvidia også :whistle: . Det kommer helt sikkert separate støyreduserende løsninger med tiden.

Lenke til kommentar
Det er støy ifra viftene til nvidia også :whistle: . Det kommer helt sikkert separate støyreduserende løsninger med tiden.

Ja, det kommer sikkert an på hvor alergisk en er for støyende komponenter. Selv sikler jeg på HIS X800XL IceQ II Turbo Dual DVI VIVO 256MB PCIe, men dette er selvfølgelig heller ikke mulig å oppdrive her i landet. :mad:

Jeg har AGP versjonen. Du må legge inn bestilling hos netshop da det kommer inn men de blir antagelig utsolgt før de rekker å legge dem ut på nettet. Jeg fikk mitt leenge før det kom noen på nett.

Lenke til kommentar
Det er støy ifra viftene til nvidia også :whistle: . Det kommer helt sikkert separate støyreduserende løsninger med tiden.

Ja, det kommer sikkert an på hvor alergisk en er for støyende komponenter. Selv sikler jeg på HIS X800XL IceQ II Turbo Dual DVI VIVO 256MB PCIe, men dette er selvfølgelig heller ikke mulig å oppdrive her i landet. :mad:

Jeg har AGP versjonen. Du må legge inn bestilling hos netshop da det kommer inn men de blir antagelig utsolgt før de rekker å legge dem ut på nettet. Jeg fikk mitt leenge før det kom noen på nett.

Netshop får inn DVI/VGA varienten av HIS X800XL kortet, men jeg vil ha dual DVI!!! Hva skal jeg med VGA utgang???

Lenke til kommentar

Vil bare nevnte at 3500+ boxed-kjøleren har en relativt lav støy, som bør være bra nok for de fleste. X800PRO-kortet mitt (sapphire) er derimot ekstremt støyende når jeg fyrer igang et krevende spill, så om PC X800XL støyer like mye, -til alle tider-, ville jeg nok ha valgt et annet kort i stedet. Ved vanlig bruk er skjermkortet rolig, avslappet og støyer lite. :)

Lenke til kommentar
Creative SB Live! 24-bit Bulk

Hva med å kjøpe SB Audigy2 ZS eller SB Audigy2 Value? Koster vel ikke noe særlig mer og er bedre(?)

Bortsett fra at softwaren til Creative er pill råtten. Jeg flyttet Audigy 2 ZS kortet mitt fra en PCI slot til en annen og nå nekter det å fungere. Har avinstallert softwaren, men når jeg forsøker å installere på nytt så nekter den å installere (tror det er installert). Heldigvis skal jeg bygge opp maskinen på nytt imorgen uansett, så det ordner seg nok da, men jeg er ikke imponert over installasjonsrutinene og programvaren til Creative. Tror jeg hadde valgt noe annet. En annen ting er den ukurante SPDIF utgangen. Det er hverken vanlig coax eller Toslink (optisk).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...