Gå til innhold

vil sette opp CS server


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
640 ut er ikke mye, men det duger vel til rundt en 5 spillere +/-

OT: Hva anbefales for å kjøre en 10 slot server?

Jeg tror for å sette opp en CS server så trenger man i utgangs punktet minimum SDSL på 1mbit.

 

Jeg kjører i dag 26 slot'er på en 2.2mbit linje, den bruker da ca 800kbit utgående kontinuerlig.

 

Det beste er vel å bare prøve seg frem, men husk at du må ha litt å gå på da det ofte oppstår peaker med trafikk.

 

Så jeg skulle tro 1mbit burde holde godt til 10 slot'er. Kanskje 15 og muligens 20 også.

 

Cpu kraft er ikke så viktig. Min server med 26 spillere bruker ca 50% cpu på en 1266mhz Compaq server.

Lenke til kommentar
640 ut er ikke mye, men det duger vel til rundt en 5 spillere +/-

OT: Hva anbefales for å kjøre en 10 slot server?

Jeg tror for å sette opp en CS server så trenger man i utgangs punktet minimum SDSL på 1mbit.

 

Jeg kjører i dag 26 slot'er på en 2.2mbit linje, den bruker da ca 800kbit utgående kontinuerlig.

 

Det beste er vel å bare prøve seg frem, men husk at du må ha litt å gå på da det ofte oppstår peaker med trafikk.

 

Så jeg skulle tro 1mbit burde holde godt til 10 slot'er. Kanskje 15 og muligens 20 også.

 

Cpu kraft er ikke så viktig. Min server med 26 spillere bruker ca 50% cpu på en 1266mhz Compaq server.

Min. 1mbit ut ja....

Prøvde å spille 2on2 på min 1024/256 og det gikk fint. Litt dyrt med 1mbit ut da :( , hvis jeg trenger det eller bedre for 5on5 kamper.

Lenke til kommentar
640 ut er ikke mye, men det duger vel til rundt en 5 spillere +/-

phst

 

du sitter på en grom linje. Har hatt fire på 128 ut med telenor og det gikk greit.

 

Sats på en 12 laggfritt tenker jeg :) kanskje du også klarer 16, men i tettpakkede områder kan det bli litt lagg antar jeg, men det burde gå greit. Husk å conf serveren riktig da så ikke en klient tar hele båndbredda

Lenke til kommentar
128K uplink = 4 players (2 players for srcds)

256k uplink = 7 players (4 players for srcds)

320k uplink = 9 players (6 players for srcds)

512k uplink = 14 players (9 players for srcds)

768k uplink = 21 players (14 players for srcds)

1024k uplink = 28 player (19 players for srcds - note 16 players is max for HL2DM)

1140k uplink = 32 players (max for HLDS) (21 players for CS:S)

1708k uplink = 32 players for CS:S (max)

 

tatt fra http://steampowered.custhelp.com/cgi-bin/s...li=&p_topview=1

Lenke til kommentar

Med min 1250 uplink kan jeg ta 32 players, selvfølgelig, men kuler an litt med at hver enkelt skal ha 500ping... vi må ta hensyn til det og. Tror at eg kan ha max 10 spillere med den uploaden eg har...antar da pingen vil bli 70-80 så sant du ikke er fra utlandet.

 

Tror steam bare skriver det de skriver for å få folk til å sette opp servere. "Det skal liksom ikke være problem å kjøre server med 32 spillere (HLDS)" , servere med 32 spillere er jo på 10 til 100mbit det sier jo sitt.

Lenke til kommentar

En ting å huske på når man setter opp server hjemme.. Uansett hvor grom linje du har så kommer du aldri til å kunne få like god ping som gameserver providerne. Det er fordi spillerne som skal spille på serverne dine må gjennom mange flere hops. Jeg satt opp dedikert på 4000/800 og uansett om det var 1 eller 5 spillere der så var pingen rundt 40-50 uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...