Gå til innhold

[løst]Lian Li gets the BLUES... (PC6277 Sort Aluminium)


Anbefalte innlegg

Dette er min aller første Casemod, og offeret er et Lian Li PC6277 i sort aluminium.

Jeg har knapt rørt en Dremel, kan IKKE lodde, eller har noen kunnskaper om elektronikk (ala 5V, 12V osv...).

Men jeg skal iallefall gjøre et forsøk på en forholdsvis stilig casemod, der målet er å beholde et blå/svart tema gjennom hele Lian Li stilen.

 

Med tiden vil det komme vannkjøling m/peltier++, der UV og LCD skal spille en "liten rolle".

Har ikke overklokket "siden krigen"; (hvor jeg så stolt kunne meddele at jeg hadde tynt en Celeron 400 til 602 Mhz...)

og målet er med tiden å kunne få min nyinnkjøpte 3.2 Ghz P4 over den magiske 4 Ghz grensen.

Time will show.

 

Så etter iherdig sparing og noe research, handlet jeg inn følgende hardware:

 

Hovedkort: Asus P4P800-E Deluxe

CPU: Intel Pentium4 3.2Ghz Prescott 1MB

RAM: 2 x 512MB Corsair XMS3200C2 DDR

Harddisk(er): Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM (Har 2 stk WD fra før; 120GB S-ATA / 200GB S-ATA)

DVD-Brenner(e): Plextor PX-712SA S-ATA + en eldre LiteOn 8x DVD-RW

 

Sammen med et "eldre" skjermkort:

Sapphire Radeon X800 Pro ViVO (softmoddet til X800XT Platinum Edition)

 

 

Hardwaren skulle altså monteres i et Lian Li PC6277:

Kabinett: Lian Li PC6277

PSU: Fortron/Source Blue Storm 500W (460W) (Fikk feilsendt en annen PSU av Microplex, men de ryddet opp i stor stil.)

Støydempning: MIST Xtreme Støydempningsmatter (NoiseKiller)

Bling-bling / Katoder: UV-katode, Vantec viftestyring m/2 blå katoder og noen ekstra CD-deksler i sort aluminium fra Lian Li for å holde stilen.

 

 

001_tb.jpg

Hardware og kabinett

 

002_tb.jpg

Dell 20" LCD og kabinett

 

004_tb.jpg

Vantec's viftestyring var beregnet for 3.5" brønn, og var heller ikke særlig pen. Bestemte meg derfor å benytte "innmaten" i denne.

(Siden jeg ikke kan lodde/lage selv... :blush: ) Brønndekselet fra kabinettet skulle være utgangspunktet for en gjennomført Lian Li stil.

 

005_tb.jpg

Viftestyring demontert.

 

Skulle vel her hatt noen bilder av selve prosessen, men ble litt revet med/forbannet ettersom verktøyet og evnenivået ikke alltid holdt mål... :blush:

Kan iallefall nevne at jeg maskerte med tape, drillet hull og pusset med Dremel.

 

006_tb.jpg

Closeup av resultatet.. Blitz og makromodus gjør sitt for å vise "upene detaljer" som støv o.l. De tre bryterne til venstre styrer div. kabinettvifter,

mens den siste rheobusen styrer dimming på de to blå katodene som fulgte med viftestyringen. Knappen til høyre er UV-katodens av/på bryter.

 

007_tb.jpg

Closeup i mørket, uten blitz.

 

008_tb.jpg

Fronten, uten blitz. Den blå PowerLed'en i fronten nederst er standard fra Lian Li.

 

003_tb.jpg

Den standard beige floppyen lyste gjennom den sorte alu-braketten, så jeg lakkerte likegodt denne sort også...

 

009_tb.jpg

Selv om det er delte meninger med hvor harry og bling-bling det er med katoder og vinduer i casemods,

bestemte jeg meg for å bruke vinduet som allerede var der, siden det trossalt var min første casemod! :innocent:

Vindu er uansett greit å ha mtp på vannkjølingen som kommer senere.

 

 

Dette var iallefall min start på casemodder-fronten; -håper det var en grei begynnelse.

Endret av nilberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Neste ting du burde gjøre er å sette på kabelstrømper utapå de fleste ledningene ine i kabinettet  ;)

 

Ellers en pen mod

Selv om luftstrømmen i kabinettet ikke kommer til å være noe særlig avgjørende (ref.: vannkjøling), er det allikevel greit å ha et ryddig inntrykk.

Så orden på kabler er også en viktig del av inntrykket. Nå skal det være sagt at mod'en er langt fra ferdig, men all kontruktiv kritikk mottas med takk!

Takk for all tilbakemelding, alle sammen!

 

Kablingen ja...

Det skulle liksom være mitt neste punkt:

 

010_tb.jpg

For å opprettholde det "blå indre" i selve kabinettet, var jeg heldig nok til at det fulgte med blå kabelstrømper med PSU.

Selv om disse ikke reagerer på UV, hjelper de godt på mtp på orden.

Vennligst se bort ifra kabelen til katoden, den skal selvfølgelig skjules.

Bunnen skal også kles med støydempningsmatter, men jeg avventer dette til alt av vannkjølingsutstyr (les: pumpe) er på plass.

 

011_tb.jpg

S-ATA kablene til Western Digital er spesielt utviklet for WD's disker, og har et mer sikkert oppheng.

Her har jeg stripset dem sammen til "én kabel". De er selvfølgelig blå også... ;)

 

012a_tb.jpg 012b_tb.jpg

Strømforsyningen er blå, og knappen... lyser i mørket!! :cool:

 

013_tb.jpg

Ang. LCD-skjermen nevnt tidligere... Med PIP (Picture in Picture) på skjermen, kan jeg faktisk se på TV og surfe samtidig!!

Ikke at jeg klarer å følge med på begge tingene samtidig da... Jeg er da MANN. :D

Kablene fra høyre mot venstre er; Radio, TV, lyd ut, Ext. S-Video ut og IR til remote.

 

Det vil komme mer om kabling og orden etterhvert.

Takk igjen for tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar

Modden er knapt påbegynt, og det er fremdeles en hel del arbeid igjen.

Neste ting på listen er å trø på med AquaComputer sine vannkjølingsdeler.

En mix av sort aluminium og børstet stål KAN ikke gå galt!

 

For de som kjenner AC er jo saken grei, men for dere andre kan jeg nevne at

Aquatube Titan Vanntank skal henges opp i denne braketten.

 

014_tb.jpg

Meningen er å plassere det her, foran en BlackIce Xtreme II eller AC240.

 

015_tb.jpg

Disse må jeg også få plassert en plass...

Her trenger jeg ideer og forslag! Husk at alt vannkjølingsutstyret også må få plass!

 

 

To be continued...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...