Gå til innhold

8x AGP-skjermkort på 4x AGP HK


srbz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vil fungere..Hoverkortet tror det er ett 4x AGP siden det ikke er laget og programert for noe annet..For all del ville jeg ikke kjøpt ett fx5200..Det er ett forferdelig dårlig kort..Blir slått av Radeon 9200 og det sier jo sitt..FX serien var en flopp..Jeg ville anbefalt å se litt mer på ATI sine løsninger i den prisklassen..Ett Radeon 9600 NP vil knuse de nevnte kortene..Hvilken pris skal kortet ligge på?Kan komme med ett par mest for pengene hvis du trenger litt hjelp..

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar

Tingen er at FX-serien visstnok duger bedre i CS enn ATI, og ATI-kort i den klassen koster jevnt over litt mer for et tilsvarende kort. FX5500 koster ca 500 kr hos Komplett mens 9600SE koster 600 kr. Godt mulig at det er et bedre kort, men det er ikke mye bedre, og så var det det med hva trenger han strengt tatt til CS??

Lenke til kommentar

Counterstrike første utgave?hmm..ATI er vel bedre på DirectX..Og ATIR9600 (ikke SE) er en god del bedre enn fx5500..men, mye skjermkort trenger man jo ikke for å kjøre CS..Husker jeg spilte det med Geforce 3 TI200 i forholdsvis høye oppløsninger..Les denne testen..Der er det med mange kort i den prisklassen..Litt enklere å finne kort etter du har lest den..

Lenke til kommentar
Det vil fungere..Hoverkortet tror det er ett 4x AGP siden det ikke er laget og programert for noe annet..For all del ville jeg ikke kjøpt ett fx5200..Det er ett forferdelig dårlig kort..Blir slått av Radeon 9200 og det sier jo sitt..FX serien var en flopp..Jeg ville anbefalt å se litt mer på ATI sine løsninger i den prisklassen..Ett Radeon 9600 NP vil knuse de nevnte kortene..Hvilken pris skal kortet ligge på?Kan komme med ett par mest for pengene hvis du trenger litt hjelp..

Det er ikke sant... et FX5200 m/128 bits banker et 9200 (og dermed 9000 og selvf.).

 

Leste review på NordicHardware....

 

Et 64-bits FX5200 er dårligere derimot....

Lenke til kommentar

Det er jeg ikke helt enig i..Les denne testen her på HW.no..9200 vs. FX5200 (128-bit)

 

"Det er først og fremst verdt å merke seg at Radeon 9200 er det klart mest fornuftige valget av disse to løsningene vi her har testet. Radeon 9200 slår vårt testeksemplar av GeForce FX 5200 i alle tester hvor begge kortene deltar. Vi gjør igjen oppmerksom på at FX-kortet i denne testen bare er klokket til effektive 286 MHz minnefrekvens som standard, og at derfor et høyere klokket kort vil innhente mye av dette forspranget"

 

"For "low-end"-systemer, som skal brukes til "alt mulig", inkludert enkle spill, kan definitivt Radeon 9200 ha noe for seg. Av våre testeksemplarer tilbyr altså Radeon 9200 merkbart bedre 3D-ytelse enn FX 5200. Noe oppsiktsvekkende, da Radeon 9200 er tross alt i bunn og grunn basert på den 2 1/2 år gamle R200-brikken. Ifølge prisguiden kan man nå plukke opp et Radeon 9200 basert kort med 128 MB (ikke SE) fra rundt 600 kroner. Dette konkrete kortet fra Club3D er ditt for litt under 700 kroner. Merk at du bør styra unna SE-utgaven av Radeon 9200, med mindre du overhodet ikke har behov for 3D-ytelse."

Lenke til kommentar

"Well, what can we say about the all new 5500. It performs as expected under the 5600 and above the 5200, it's stable and has a package of features that is just mind boggling for it's price.

Gaming wise, what you can expect from the card is that you'll be able to play most older games perfectly fine. Even quite a few of the newer games will have no big problems with this card under two conditions. The first; you need to stay at 1024x768 maximum and secondly you do not enable Antialiasing features as the card simply does not have enough processing power. It's not at all bad though. Heavy upcoming games you say ? Forget about it, this card is not suitable for it."

Lenke til kommentar
fx 5500 er et temmelig godt valg... Jeg ville lagt til litt og kjøpt fx5700 men det er ditt valg! ;)

Hastigheten på skjermkortet ditt vil nedsatt til 4 ganger, som ikke er merkbart. ;)

fx5700 er vel utelukket da det ikke finnes i prisguiden i annet enn 256MB, som dessuten var litt dyrt...

edit: den til 800 kr hos Riverson er 5700LE ja ;)

 

Resten av speccsene på maskinen er i grove trekk 1.8GHz CPU (Pentium 4 tror jeg, mulig det er Celeron) og 256MB ram. Mao: hvis fyren skal begynne å spille nyere spill, vil han nok vurdere å skifte ut hele greien, og det taes isåfall når den tid kommer.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Counterstrike første utgave?hmm..ATI er vel bedre på DirectX..Og ATIR9600 (ikke SE) er en god del bedre enn fx5500..

1.6!

CS kjøres visst best i OpenGL, som nVidia skal være best på.

9600SE koster mer enn FX5500, og er som du sier dårligere. Høres da ut som om FX5500 er mest for penga, samtidig som det holder seg innen prisklassen.

Lenke til kommentar
Det vil fungere..Hoverkortet tror det er ett 4x AGP siden det ikke er laget og programert for noe annet..For all del ville jeg ikke kjøpt ett fx5200..Det er ett forferdelig dårlig kort..Blir slått av Radeon 9200 og det sier jo sitt..FX serien var en flopp..Jeg ville anbefalt å se litt mer på ATI sine løsninger i den prisklassen..Ett Radeon 9600 NP vil knuse de nevnte kortene..Hvilken pris skal kortet ligge på?Kan komme med ett par mest for pengene hvis du trenger litt hjelp..

mitt fx5200 klarer 250+ fps i quake 3 & 40/60fps i doom3.

og det er vifte løst.. hvis jeg da setter vifte på det, tenk deg overklokkingsmulighetene?

Lenke til kommentar
Det vil fungere..Hoverkortet tror det er ett 4x AGP siden det ikke er laget og programert for noe annet..For all del ville jeg ikke kjøpt ett fx5200..Det er ett forferdelig dårlig kort..Blir slått av Radeon 9200 og det sier jo sitt..FX serien var en flopp..Jeg ville anbefalt å se litt mer på ATI sine løsninger i den prisklassen..Ett Radeon 9600 NP vil knuse de nevnte kortene..Hvilken pris skal kortet ligge på?Kan komme med ett par mest for pengene hvis du trenger litt hjelp..

mitt fx5200 klarer 250+ fps i quake 3 & 40/60fps i doom3.

og det er vifte løst.. hvis jeg da setter vifte på det, tenk deg overklokkingsmulighetene?

Tja, kortet er vel ikke noen overklokkingskjempe uansett, men du kan nok klokke en del.

 

Men utbyttet av klokkingen er liten....

 

Det blir det samme som og sminke en gris, den blir penere, men er fortsatt stygg :)

Endret av TDK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...