Gå til innhold

Den store DS tråden!


Winters

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DS ble sluppet i Japan for ikke lenge siden, og det ble helt kaos i landet den dagen siden så mange tok seg fri fra jobben for å stå i kø :!:

Men salget overgikk alle rekorder.

Har et Nintendoblad et sted. Kan sjekke salgstall.

Det gikk av sykt mange konsoller på bare noen timer.

Før lagrene ble tømt :-p

Lenke til kommentar

Fikk en japansk DS av samboeren til jul (Ja hun kjøper faktisk ting jeg har lyst på, ikke ting jeg nødvendigvis trenger). Foreløpig brukes den kun til å spille mine GBA-spill, da jeg ennå ikke har fått kjøpt meg noen DS-spill. Jeg må si jeg er veldig førnøyd med den, men jeg savner kanskje at den ligger litt bedre i hånden (blir litt "sliten" i hendene etter en stund).

Lenke til kommentar

Kanskje litt off topic siden jeg bringer inn PSP meeen.. Grunnen til at folk velger DS fremfor PSP tror jeg er fordi de er nintendo fans, skal støtte nintendo o.s.v, den har jo to små skjermer men ærlig talt.. PSP har bedre grafikk (på linje med ps2), innebygd mp3 spiller mulighet for internettgaming og man kan til og med se film på den noe som gjør den til mye mer enn bare en spillmaskin! her er et sitat fra itavisen;

 

"Det første mange tenker når de ser DS for første gang er; denne greia er ganske stygg. Og ja, Nintendo har tilsynelatende virkelig klart å gjøre sitt nye flaggskip til en liten visuell design-katastrofe. Maskinen er stor og klumpete, føles billig og plastikk-aktig i konstruksjonen, og ser generelt ut som en cheesy filmeffekt fra en hvilken som helst 70-talls SciFi TV-serie."

 

DS er jo en bra "gameboy" i seg selv men tror at de fleste kundene er gamle trofaste nintendofreaker som har specialpacks av gamecube og kjøper alle deres produkter uansett.. kanskje ikke en så argumentpreget konklusjon men PSP er jo mye bedre spesielt med tanke på at den har så mye annet! Blir nesten som mobilbransjen, en mobil skal jo hovedsakelig brukes til å ringe med men alikevel er det jo greit med kamera og masse annet stasj i tillegg.. :w00t:

Lenke til kommentar
Kanskje litt off topic siden jeg bringer inn PSP meeen.. Grunnen til at folk velger DS fremfor PSP tror jeg er fordi de er nintendo fans, skal støtte nintendo o.s.v, den har jo to små skjermer men ærlig talt.. PSP har bedre grafikk (på linje med ps2), innebygd mp3 spiller mulighet for internettgaming og man kan til og med se film på den noe som gjør den til mye mer enn bare en spillmaskin! her er et sitat fra itavisen;

 

"Det første mange tenker når de ser DS for første gang er; denne greia er ganske stygg. Og ja, Nintendo har tilsynelatende virkelig klart å gjøre sitt nye flaggskip til en liten visuell design-katastrofe. Maskinen er stor og klumpete, føles billig og plastikk-aktig i konstruksjonen, og ser generelt ut som en cheesy filmeffekt fra en hvilken som helst 70-talls SciFi TV-serie."

 

DS er jo en bra "gameboy" i seg selv men tror at de fleste kundene er gamle trofaste nintendofreaker som har specialpacks av gamecube og kjøper alle deres produkter uansett.. kanskje ikke en så argumentpreget konklusjon men PSP er jo mye bedre spesielt med tanke på at den har så mye annet! Blir nesten som mobilbransjen, en mobil skal jo hovedsakelig brukes til å ringe med men alikevel er det jo greit med kamera og masse annet stasj i tillegg.. :w00t:

Jaja du ba om det....

 

Selfølgelig vil Nintendofans kjøpe den fordi de liker Nintendo. Hvem ville ikke kjøpe et produkt fra en produsent de liker? Du liker sikkert blindt PS2 og derfor kjøper du PSP.

 

Hvorvidt den er stygg eller ikke er vel opp til smaken på den som ser den er det ikke? Selv mener jeg den er fin. Om den har mindre skjerm bryr jeg meg utrolig lite om. Det er touchskjermen som er intressant her. DS har ikke like god grafikk som det PSP har nei, og det var ikke målet heller. DS prøver å gi spillere noe nytt istedet for det samme opp og opp igjen. Og å kjøpe PSP bare fordi den er "hip", "tøff" osv ut blir og har bedre grafikk blir bare så feil.

 

Nintedo vil snart vise fram online egenskapene til DS, samtidig vil det bli avslørt mye mer om hva den kan gjøre. Ikke tro at Nintendo ikke har noe mer i ermet. Dessuten så er også ikke DS svaret på PSP, mer blir forhåpentligvis komme ved en senere anledning. En del rykter har noe med dvd platene til GC å gjøre.

 

"PSP er så mye annet.." Hva mener du med det? DS har flere muligheter gameplaymessig enn det PSP noensinne kan drømme om. Nintendo har fått over 100 utviklere med på utvikling av spill til DS, og alle er veldig begeisteret over touchscreen'en og hvilke muligheter den har.

 

Nei, istedet for å komme med så elendige argumenter så bør du heller ta deg en tur og kose deg i PSP tråden.

Lenke til kommentar

jeg personlig har PSP, men jeg er enig i at DS er bedre på mange måter spes pga touch skjermen. jeg synes og den kan ha mange spill som frister veldig spes hvis de slipper et bra Zelda spill til den i OOT stil.. Mario DS virker og veldig artig i mine øyne , siden jeg synes Mario 64 var veldig morsomt faktisk :)

 

nei nå får jeg spille litt Ridge Racers før det er :sleep:

Lenke til kommentar
Kanskje litt off topic siden jeg bringer inn PSP meeen.. Grunnen til at folk velger DS fremfor PSP tror jeg er fordi de er nintendo fans, skal støtte nintendo o.s.v, den har jo to små skjermer men ærlig talt.. PSP har bedre grafikk (på linje med ps2), innebygd mp3 spiller mulighet for internettgaming og man kan til og med se film på den noe som gjør den til mye mer enn bare en spillmaskin! her er et sitat fra itavisen;

 

"Det første mange tenker når de ser DS for første gang er; denne greia er ganske stygg. Og ja, Nintendo har tilsynelatende virkelig klart å gjøre sitt nye flaggskip til en liten visuell design-katastrofe. Maskinen er stor og klumpete, føles billig og plastikk-aktig i konstruksjonen, og ser generelt ut som en cheesy filmeffekt fra en hvilken som helst 70-talls SciFi TV-serie."

 

DS er jo en bra "gameboy" i seg selv men tror at de fleste kundene er gamle trofaste nintendofreaker som har specialpacks av gamecube og kjøper alle deres produkter uansett.. kanskje ikke en så argumentpreget konklusjon men PSP er jo mye bedre spesielt med tanke på at den har så mye annet! Blir nesten som mobilbransjen, en mobil skal jo hovedsakelig brukes til å ringe med men alikevel er det jo greit med kamera og masse annet stasj i tillegg.. :w00t:

Typisk fjortissvar... :roll:

 

Selv kommer jeg garantert til å kjøpen en PSP, men klasker Nintendo til med noen knall-spill (noe de sikkert vil gjøre) kommer jeg sikkert til å kjøpe DS og. Kommer det et helt nytt Zelda, StarFox eller Donkey Kong spill blir det DS :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...