Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Feil oppsett av Speedtouch 510i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjenopprett fabrikkinstillinger

 

Her ser du hvordan du kan gjenopprette fabrikkinstillinger (resette) ditt Thomson ADSL modem.

 

 

 

 

Påse at modemet er slått på

 

Skru av modemet ved å holde inne power-knappen inntil alle lys har slukket

 

Trykk hurtig en gang på power-knappen

 

Power/System-lyset vil begynne å blinke, trykk så hurtig på power knappen en gang til

 

Power/System-lyset vil lyse konstant. Etter ca. 6 sekunder begynner den å blinke igjen. Trykk da på power-knappen en siste gang

 

Modemet vil nå starte på nytt med fabrikk (opprinnelige) innstillinger

Lenke til kommentar

Dette har jeg allerede forsøkt, men problemet er ikke å komme på nett, det er å få tilbake de norske innstillingene som Telenor leverte modemet med.De instillingene får jeg ikke ved å resette modemet til fabrikkinstillinger. Jeg har prøvd å ringe Telenor Kundeservice, men de sa bare at så lenge jeg kommer på internett så skal alt være i orden.

Lenke til kommentar
Jeg mangler de filene som ligger i oppsettet på modemet når jeg fikk det fra Telenor. Vet ikke hva de heter, men de skulle iallfall stå under oppsettet som Region: Norway Provider: Telenor.

Telenor kjører jo ikke med noe spesiellt oppsettt, de bruker PPPoE, så du trenger bare rett VPI/VCI-verdi.

Dette skal være svært lett og sette opp når du går inn i webgrensesnittet på modemet på 10.0.0.138 og bruker setupwizzard eller hva den geter under advanced.

Har du prøv disse tingene? At du på død og liv må ha en fil fra TN er bare tull.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg klarer ikke å finne de originale custom & default.tpl filene noe sted på nettet.

Jeg har prøvd å ringe til Telenor Kundeservice (05000). Har ikke fått svar ennå. Har også sendt mail til SpeedTouch DSL. Venter på svar innen 48 timer...

Alt dette begynte med at jeg fiklet med "Easy Setup" på 10.0.0.138

Det skulle jeg nok aldri ha gjort...

 

Telenor skriver på siden sin at hvis du roter med innstillinger inne på speedtouch oppsettet så gjør du det på egent ansvar.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Vet ikke om du fikk løst problemet ditt til slutt, men jeg tror jeg har ett tips som jeg ikke har sett tidligere når jeg har lest kjapt over svarene på spørsmålet ditt.

 

Jeg hadde nesten samme problemet som deg. Bare omvendt.. Jeg ville ha modemet i bridge.... Noe som er akkurat like vanskelig....Installasjons-CD`en virket ikke...osv....Men nok om det.

 

For å gjøre en lang historie kort: Det som skjedde da jeg forsøkte å resette modemet med power-knappen på modemet (beskrevet tidligere i tråden), var at jeg mistet forbindelsen til nettet. Etter div frem og tilbake med installasjons-CD osv, så ringte jeg Telenor. Under samtalen ba telenor-mannen meg om å gå inn på modemet og videre til basics, og connections. Der tastet jeg inn min e-mail adresse hos telenor, samt brukernavnet jeg har fått av de. Og vips! Linja var på plass.... Dette fungerte også da jeg feil-konfigurerte mens jeg forsøkte å sette modemet i bridge... Så det kan kanskje være ett tips.

 

Sånn forøvrig så virket ikke min installasjons-CD... Og da fikk jeg tilsendt en ny..... Noe som kan være et tips for andre som sliter med CD`en. -Telenor-mannen sa at de hadde hatt problemer med endel av dem....

 

Om ikke rådet mitt hjalp, så kan du i hvertfall vite at du ikke er den eneste som har hatt lyst å slenge det modemet ut gjennom vinduet mot noe hardt... Akkurat nå sitter jeg selv med fin internet-tilgang men uten kontakt med modemet..... Forstå det den som kan.... F or jeg har snart gitt opp....

 

MUM

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...